שישי | 29.03.24

סגור
לתכנית החודשית

אירועי תעשיית הקולנוע בפסטיבל ירושלים:

16 פרויקטים ישראלים חדשים בתחרות הפיצ'פוינט 2018

פרס חדש יוענק ע"י מותג התכשיטים Goralska בסך 20,000 אירו

 

פסטיבל הקולנוע ירושלים יקיים גם השנה מגוון אירועים מקצועיים המפגישים בין תעשיית הקולנוע הישראלית והבינלאומית. במרכז האירועים תחרות הפיצ׳פוינט, אשר תתקיים השנה בפעם ה-13. ימי התעשייה של הפסטיבל יתקיימו בתאריכים 26-29 ביולי 2018.

הפיצ'פוינט הוא מסגרת שמטרתה לקדם סרטים ישראלים הנמצאים בשלבי פיתוח והפקה שונים. יוצרי ומפיקי קולנוע ישראליים מציגים את הפרויקטים ונפגשים עם אנשי מפתח בתעשיית הקולנוע העולמית, וכל זאת בכדי לקדם ולעודד קו-פרודוקציות ושיתופי פעולה בינלאומיים.

השנה, הפסטיבל שמח להכריז על פרס חדש, בסך 20,000 אירו, שיוענק על ידי מותג התכשיטים הבינלאומי Goralska. הפרויקטים יתחרו על פרסים נוספים, בהם פרס "וואוטר ברנדרכט-ליה ון ליר", פרס מטעם אולפני די.בי ואופוס, ופרס מטעם אולפני Cinelab רומניה.

חבר השופטים של המהדורה ה-13 של פיצ׳פוינט יכלול את מנהלת קרן הקולנוע של ברלין קירסטין ניהוס, המפיק צ'דומיר קולר ("פוקסטרוט", "שטח הפקר"), המפיקה הצרפתייה דומיניק ולינסקי, תמרה טטישווילי (מפיקה ונציגת גיאורגיה ביורימאז') וגאבור גריינר (מנהל הרכש של חברת Films Boutique).

כמו כן, הפסטיבל יקיים זו השנה השנייה את Think Fest , כנס בינלאומי המיועד למנהלי פסטיבלים ואוצרי תכניות קולנוע. במסגרת הכנס יתקיימו פגישות ופאנלים הפתוחים לקהל הרחב, ויקודם שיתוף פעולה דיאלוג ופיתוח בקרב אנשי מקצוע בתחום הפסטיבלים מכל העולם.

בנוסף יקיים הפסטיבל מפגש שולחנות עגולים בנושא קו-פרודוקציות בין ישראל וגרמניה, בו ידונו הזדמנויות עתידיות בתחום זה, וכן מפגשים בין יוצרים ומפיקים ישראלים לבין מלחינים מצרפת במטרה ליזום שיתופי פעולה בתחום הקולנוע והמוזיקה.

הפיצ'פוינט מתקיים בשיתוף ובתמיכת המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים וקרן הקולנוע הישראלי.

מנהלת הפסטיבל: נועה רגב, מנהל אמנותי: אלעד סמורזיק, מנהלת ימי התעשייה: אנה קרדשבסקה, מפיקת ימי התעשייה: נטע מור.

עשרה פרויקטים נבחרו להשתתף במסלול ההפקה של הפיצ'פוינט:

 

הורה מלווה | בימוי: שירה גפן, הפקה: אלעד גביש (מרקר פילמס).

סיפורה של מיה בת השלוש עשרה, היוצאת לטיול בת מצווה בית ספרי. אביה אייל, מתנדב להצטרף כהורה מלווה, רק כדי לברוח ממערכת היחסים המדורדרת עם טליה אשתו. מיה מוצאת עצמה בתווך שבין הוריה וכתוצאה מכך מתבגרת בלילה אחד.

כאילו מעולם לא היית פה | בימוי: אתי ציקו הפקה: אמיר הראל, איילת קייט (למה הפקות).

אישה זרה, מגיעה לכפר קטן ושכוח אל בצפון גאורגיה, באישון לילה. היא נושאת עמה סוד.

ילדי הרכבת | בימוי: תאופיק אבו ואיל, הפקה: אברהם פרחי, חיליק מיכאלי (UCM), קובי עזרן (שטוקה סאנוק)

יונה (32) ילד עיראק גר בלוד בשכונת הרכבת עם אמו הנכה. במקום עבודתו במפעל קרטונים, הוא פוגש את מרים (34) אלמנה מוסלמית ומתאהב בה. אמו של יונה מתנגדת לקשר. יונה נאבק בה ומתחתן עם מרים. המגורים המשותפים של הזוג עם האם, גורמים לעימותים חריפים.

רעידת אדמה | בימוי: עידן חגואל, הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב, אלונה רפואה (בלאק שיפ)

 יהודית גליק מורה אלמנה מהפרברים, שורדת רעידת אדמה בקטמנדו. היא שבה לישראל ונאלצת להתמודד עם אסון טבע נוסף – היציאה שלה לפנסיה.

עיד | בימוי: קאיד אבו לטיף, יוסוף אבו מעידם, הפקה: שלומי אלקבץ, גלית כחלון, (דו בו גרסו פילמס), אלעד פלג, חגי ערד ( דרומה הפקות).

עיד, גבר צעיר מרהט שהותקף מינית בילדותו חולם ליצור תאטרון. הוריו מבשרים לו ששודך בנישואי בדל (זוג אחים ממשפחה אחת המתחתן עם זוג אחיות ממשפחה אחרת וגורל הזוגות נקשר לעד). עיד יוצא למאבק על החופש ועל הגשמת חלומו.

אשת לוט | בימוי: אבישי סיון, הפקה: רונן בן טל (פלאן בי הפקות)

אחרי שנים של עקרות, נולד לזוג חרדים ילד עם שני ראשים הנקראים נוח ולוט. נוח הוא טוב לב ולוט  זדוני. עם השנים מת נוח ומופרד מהגוף המשותף. לכל הסובבים חשש מלוט. אך היות והוא כמהה לאחיו החסר, הוא חייב להתנגד לטבעו.

המשלחת | בימוי: אסף סבן, הפקה: יואב רועה (גם סרטים)

סיפורה של קבוצת בני נוער בכיתה י״א, היוצאת למסע ברחבי פולין, בין מחנות ההשמדה ואתרי הזיכרון.

השחיין | בימוי: אדם קלדרון, הפקה: נעמה פיריץ (Ingenue productions)

ארז כוכב עולה בשמי השחייה הישראלית. הוא מגיע למחנה אימונים, בפנימייה נידחת, במטרה להילחם על כרטיס כניסה בודד למשחקים האולימפיים. בפנימייה, הוא פוגש את נבו יפה התואר, אלוף בעל נתונים מרשימים. בארז מתעוררות תשוקות לא מודעות ופחד מפני מימושן.

אתה החיים שלי | בימוי: מיכל ויניק, הפקה: גל גרינשפן, מאיה פישר, רועי קורלנד, עדי בר יוסף  (גרין פרודקשנס)

קומדיה שחורה על אם העושה הכל כדי למנוע מבנה, להתגייס לצבא ולהיות לוחם.

קריוקי | בימוי: משה רוזנטל, הפקה: אפרת כהן (גאודאמוס הפקות)

מאיר וטובה, הם זוג נשוי, בשנות החמישים לחייהם. עולמם מתערער, כאשר בבניין מגורים המנומנם שבו הם גרים, משתכן איציק מרציאנו (50), רווק נהנתן, ביסקסואל וחובב קריוקי.

 

ששה פרויקטים נבחרו להשתתף בתחרות הפיצ׳פוינט במסלול פוסט-פרודקשן (עבודה בתהליך):

אפריקה בימוי: אורן גרנר, הפקה: איתי עקירב (פילם הרבור הפקות)

מאיר (68) יוצא למאבק שקט ורב עצמה על תחושת החיוניות שלו. הוא מסתגר בנגרייה שבחצר ביתו ושוקע בעבודה. פעולותיו הינן מרד בבגידת הגוף ובתחושת חוסר הפשר. מעצם קיומו של המאבק, נולדת משמעות חדשה, שיש בה נחמה ואולי גם גאולה.

טרילוגיית האהבה - עיניים שלי | בימוי: ירון שני, הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב (בלאק שיפ)

חייו של קצין שיטור ותיק מתערערים כשזוג נערים מעליל עליו, שפגע בהם מינית. חוסר האונים שלו מול מערכות החקירה המנוכרות והתסכול הנובע מהכשלון שלו ושל אשתו להביא ילד, דוחפים אותו אל גבולות החיים המוכרים, היכן שהכול יכול לקרות. 

קולות רקע | בימוי: יבגני רומן, הפקה: איתן אבן (אבנסטון), אברהם פרחי, חיליק מיכאלי (UCM)

בני זוג מבוגרים שהיו קולות הזהב של הדיבוב הסובייטי, עולים לישראל בשנת 1990 מברה״מ המתפרקת. הם מנסים לפתוח פרק חדש במדינה שלא ממש זקוקה להם ולכשרונם הייחודי.

מאמי | בימוי: קרן ידעיה, הפקה: מרק רוזנבאום (טרנספאקס הפקות)

מאמי הוא סרט מוסיקלי, ראליסטי ופואטי, המבוסס על אופרת הרוק ״מאמי״ שהועלתה בישראל בשנות ה-80 והפכה לקאלט. בסרט, עשרים שירים וביניהם סצנות עדינות וחדשות המספרים את עלילותיה של מאמי.

הבשורה על פי אבא שלי | בימוי: דני רוזנברג, הפקה: סתיו מרון (פרדס סרטים)

כאשר חלה יואל, החל בנו לצלם עמו סרט. בסרט מנסה האב להציל את בני המשפחה ממתקפה איראנית קרבה ויוצא עמם למסע טרגי – קומי הרחק מאימת הטילים. בסיום הסרט, תל אביב עולה בלהבות. עם זאת עולמו של יואל אינו מסתיים בפיצוץ אלא דוהה ונפרם.

בתולים | בימוי: מאור זגורי הפקה: רונן בן טל (פלאן בי הפקות)

מתי ילד הופך גבר? כשהוא מתחיל לחשוב על מין ומוות. מחשבה זאת היא המהדהדת בליבו ובמוחו של ״ילד״ גיבור הסרט. את המשפחה פוקדת טרגדיה נוראית, ול״ילד״ לא נותר אלא להציל את עצמו.