חמישי | 09.05.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
18:00
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית
סגנוני ואישי
רגעי המוזיקה הקסומים: מנוחין וקאראיאן מנגנים מוצרט
בימוי: גרטה ליפרס | 52 דקות

הקרנות נוספות של הסרט

כמו מבצעים רבים אחרים מהשורה הראשונה, הכנר יהודי מנוחין הטביע חותמו בפרשנויות שהפכו יצירות ידועות למזוהות עמו. היכן נגמר המלחין ומתחיל המבצע?

מרצה: ד"ר רון רגב

קונצרט בביצוע איל קלס כינור, רפאל סקורקה פסנתר

בתוכנית: בלה ברטוק – "ריקודים רומניים" ו"שאקון"; פריץ קרייזלר – מבחר קטעים קצרים; ג'וזפה טרטיני – "סלסולי השטן"

גרמניה 2023 | 52 דקות| אנגלית, גרמנית | תרגום לעברית, אנגלית

ב-1966 נפגשו שני אמנים איקוניים: הרברט פון־קאראיאן ויהודי מנוחין. האחד מנצח מהולל מגרמניה, האחר "כנר המאה" ובן למהגרים יהודים־רוסים מניו־יורק. שיתוף הפעולה שלהם הגיע לשיאו בפרץ של גאונות אמנותית שהוליד רגע ייחודי בהיסטוריה של המוזיקה הקלאסית, בעת ביצוע הקונצ'רטו לכינור מס' 5 של מוצרט עם התזמורת הסימפונית של וינה. הקונצרט, שהוקלט ובוים על ידי הבמאי עטור הפרסים אנרי־ז'ורז' קלוזו, הוא תענוג ויזואלי ומוזיקלי גם יחד, וממחיש כיצד הביוגרפיות המנוגדות של צמד האמנים באו לידי ביטוי ברגע האמנותי הקסום הזה. כיום, הכוח המפייס של הנגינה והמוזיקה שלהם מהדהד חזק כתמיד.

כוכבים בינלאומיים של המוזיקה הקלאסית העכשווית, בהם דניאל הופ, אן־סופי מוטר והילרי האן, ולצדם אישים בולטים מעולם הקולנוע דוגמת סוני מלס, אוגוסט זירנר וברונו מונסנז'ון, מספרים על קסמה של הקלטה ייחודית זו ועל שיתוף הפעולה החד פעמי בין שתי אגדות המוזיקה. יחד, מנוחין וקאראיאן מדגימים כיצד תפיסות הצליל שלהם הולידו יופי ואמנות נצחיים – וכיצד המוזיקה יכולה לתרום לפיוס גם כיום.