שישי | 10.05.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
5pm
6pm
18:30
8pm
20:45
סגור
לתכנית החודשית

מחווה לאיתן גרין

איתן גרין, יליד 1951, הוא אחד הבמאים הוותיקים בישראל. בסרטיו, מאז סוף שנות השבעים ועד היום עם עלייתו למסכים של סרטו החדש "בתי אהובתי", ניכרת השפעות של גל חדש צרפתי וקולנוע עצמאי אמריקאי. הסרטים של גרין משרטטים זוויות שונות בחברה הישראלית ודנים בנושאים מגוונים, חברתיים ופוליטיים, דרך דמויות שהן לעתים בשולי הקיום החברתי. בפרפרזה על משפט מסרטו החדש - דמויותיו וסרטיו נחבאים בתוך העדינות שלהם, ולרוב דווקא בזה כוחם ועוצמתם עם הרגש והרגישות שמבעבעים מתחת לפני השטח. מים שקטים חודרים עמוק. במקביל לעשייה קולנועית רבת שנים איתן גרין הוא פרופ' מן המניין בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב בנושאי בימוי קולנוע ותסריטאות (היום פרופ' אמריטוס ומרצה בשתי סדנאות לתסריטאות). גרין שימש כיועץ בכיר למחלקת הדרמה של חברת הכבלים ("הוט") במסגרתה יזם והוציא אל הפועל סדרות דרמה וסרטים רבים ביניהם "שבתות וחגים", "מבצע סבתא" ועוד. שימש כעורך תסריטים לכמה מן הבולטים בסרטי הקולנוע בארץ וביניהם: "חסד מופלא" (עמוס גוטמן), "קלרה הקדושה" (ארי פולמן, אורי סיוון) ו"החייל הנעלם" (דני רוזנברג). היה מעורכי התסריטים של הסדרות: "סיפורי אהבה קצרים" (יוצרים: ענת אסולין, חגי לוי), "שיעור מולדת" (יוצר: רנן שור) ו"מרחק נגיעה" (כותבת ראשית: רונית וויס ברקוביץ) משנת 2010 – חבר האקדמיה האירופאית לקולנוע. במהלך מרץ נקרין את כל הסרטים שביים איתן גרין: "נחום גליקסון יומיים בארץ", "אישה מרציפן", "לנה", "עד סוף הלילה", "אזרח אמריקאי", "זוגלות הדמעות מעצמן", "חלומו של הנרי", "הכל מתחיל בים", "חדרי הבית" ובבכורה בנוכחותו ובנוכחות שחקני הסרט את "בתי אהובתי".

אירוע פתיחה

לפני ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי איתן גרין בהנחיית בנימין טוביאס, מבקר קולנוע, ידיעות אחרונות

בתי אהובתי

בימוי: איתן גרין
| 94 דקות

שמעון, אלמן כבן 70, יוצא לפריז כדי לבקר חבר נעורים. במהלך הביקור הוא מתגורר אצל בתו היחידה, שחיה שם עם בנה התינוק ובעלה. במהרה הוא מגלה שנישואיה מתפרקים. שמעון, שאוהב את בתו מעומק לבו, מנסה לסייע לה במצוקתה. תוך כדי כך, הוא והיא מופתעים לגלות זה בזו תכונות, רצונות ותשוקות שלא הכירו.

לנה

בימוי: איתן גרין
| 88 דקות

לנה, עולה חדשה מברה"מ, עסוקה בארץ בארגון המאבק למען שחרורו של בעלה, אשר נותר אסיר ציון . תוך כדי מאבק מתפתחת ידידות בינה לבין המורה לעברית שלה, ידידות שהופכת בהדרגה לרומן. אבל הרומן הזה יוצר מתח בחייה של לנה. כבר בסרטו הארוך הראשון משתמש איתן גרין בשפה הקולנועית ההומאנית שלו כדי לעסוק במתחים המרכיבים את הישראליות. 

עד סוף הלילה

בימוי: איתן גרין
| 97 דקות

 גיורא גטר הוא בעל באר תל-אביבי שהיה בעבר קצין קרבי בצה"ל והודח על-לא-עוול-בכפו. עם תחילת הסרט מגיע אליו אביו, לאחר שנפרד מאשתו ונאלץ לעזוב את ביתו בנהריה. בת"א, בין הבארים והטיפוסים השונים המאכלסים אותם ובין יחסי המשפחה המורכבים, הופכת הפגישה בין האב לבן למסע היכרות ממושך ומחודש.

אזרח אמריקאי

בימוי: איתן גרין
| 100 דקות

מערכת יחסים עדינה שנרקמת בין שחקן כדורסל אמריקאי שמגיע לאשדוד להעלות את הקבוצה המקומית לליגה לאומית לבין כתב ספורט מקומי. הבסיס הזה משמש את איתן גרין לרקימת דרמה מורכבת ומרגשת שחוץ מכדורסל עוסקת גם בגבריות, בחלומות לא ממומשים, ונעזרת באנסמבל שחקנים מוכשר כדי לשרטט דמויות אמינות ונוגעות ללב. 

זולגות הדמעות מעצמן

בימוי: איתן גרין
| 85 דקות

יעקב ויצחק צ'רניק הם אב ובנו - בעליה של חברה קטנה לאירועים ושמחות. חלומם הגדול הוא להרחיב את החברה ולהפוך לספקים של שירותי קייטרינג. לשם כך צריך יצחק לקבל רשיון נהיגה אבל למרות שהוא נוהג לגמרי לא רע, בכל פעם שמתיישב לידו הבוחן זולגות דמעותיו מעצמן... מתוך החומרים הריאלסטיים של התסריט, בגובה העיניים, בסיוע שחקנים מאופקים ודיאלוגים אמינים, צצה ומתרקמת לה פנינה קולנועית.

חלומו של הנרי

בימוי: איתן גרין
| 102 דקות

העלילה עוסקת בהנרי אטיאס, שאיבד את אשתו דווקא ברגע השיא בטיפוס ארוך על סולם התפקידים של תעשיית הקולנוע. עשר שנים מאוחר יותר, לאחר שנישא שוב והתמקם מקצועית כמחסנאי של החוג לקולנוע, הוא מחליט להוכיח את כשרונו ולביים סרט בכיכובו של בנו הצעיר מנישואיו הראשונים. באותו סגנון קולנועי צנוע ופשוט ועם אותה אהבת אדם שהציפה את סרטיו הקודמים, גם סרט זה של איתן גרין הוא מסע אנושי אל הגאולה וההשלמה. 

הכל מתחיל בים

בימוי: איתן גרין
| 96 דקות

שלוש תמונות שהן סיפור אחד. סיפור התבגרותה של משפחת גולדשטיין, משפחה ישראלית המתמודדת עם חוויות חיים, חברות, אהבה, מין ומוות. בכל אלו שזורה כמיהה להתרחבות המשפחה בצד ההכרה בגורלם להישאר שלושה: אב, אם וילד.

נחום גליקסון: יומיים בארץ | אישה מרציפן

89 דקות

נחום גליקסון: יומיים בארץ, נחום גליקסון, סופר ועיתונאי ישראלי היושב בלונדון, נוחת לביקור קצר בארץ בניסיון לקדם תערוכת אמנות ישראלית בבירה הבריטית. לשם כך הוא מגייס לעזרתו את גרושתו של בנו. הבן, איש שמאל מחויב, בדיוק משתחרר ממעצר בשל פעילותו הפוליטית ומספיק לבלות קצת זמן איכות עם אביו | אישה מרציפן, טל היא לבקנית. יובל, שותפה לדירה, הוא חברה היחיד. אבל יובל מתאהב ברווית, נערה יפה ומלאת חיים הפורעת את האינטימיות שבחיי שני השותפים לדירה. 

חדרי הבית

בימוי: איתן גרין
| 109 דקות

אברם, קבלן בניין, החליט להתקדם. הוא לוקח על עצמו עבודות שאפתניות ורוכש למשפחתו בית גדול ומפואר. על בית זה גאוותו. אבל  אברם לא מצליח לעמוד בפרויקטים שלקח והוא מאוים על ידי נושיו. האיום מקרב בין בני המשפחה הנחלצת לעזרת האב.