סגור
לתכנית החודשית

מחווה לסרטי נחשון

"סרטי נחשון" הוקמה לפני 40 שנה עם חזון להביא לבתי הקולנוע בארץ סרטי איכות, להפיק סרטים ישראליים ולהעשיר את עולם הקולנוע הישראלי ביצירות שעד אז לא נראו על המסכים.

בצד הפקת סרטים כמו "בלוז לחופש הגדול", ו"מאחורי הסורגים" הקדישו נצחונה ואפרים גלעד, מייסדי סרטי נחשון, את מרצם להביא למסכי הקולנוע תוצרת קולנועית משובחת: סרטים פורצי דרך כמו "יול" הטורקי, "מסיבת נישואין" של אנג לי, "ילד הגגות" ו"שתיקות הארמון" (הסרטים הראשונים מארצות ערב) וסרטיו הבולטים של לארס פון טרייר: "לשבור את  הגלים" ו"רוקדת בחשיכה". סרטי נחשון מאמינים ברצונם של הצופים לחוות חוויות קולנועיות אחרות וכך הפכו להצלחות גדולות סדרות טלוויזיה כמו "קסם הנעורים" האיטלקי, "היימט" ו"דור מלחמה" הגרמניים, להיטים כמו "מחוברים לחיים" ו"זרים מושלמים" ולצדם סרטים דוקומנטריים כמו "האמנות בזבל". סרטי נחשון היא בוטיק עילית לקולנוע וגם היום, 40 שנה לאחר הקמתה, ממשיכה החברה המשפחתית להביא לקהל הישראלי קולנוע איכותי, מאתגר ואחר, משלל ארצות ושפות

דינר רש

בימוי: בוב ג’יראלדי
| 98 דקות

מסעדה איטלקית בטרייבקה משמשת הזירה לאי אלו דרמות המשתלבות לכדי שעה וחצי של בידור מהנה. צוות השחקנים המוכשר, שילוב הטעמים המגרה, קליעת צמות הסיפור זו בזו, הופכים את “דינר רש” לחוויה קולנועית וקולינרית ראויה ביותר. 

יול

בימוי: שריף גורן
| 114 דקות

חמישה אסירים טורקיים יוצאים לחופשה בת שבוע ומשמשים את יילמאז גוניי לאמירה פוליטית חריפה על המתרחש במולדתו. חמשת הצירים העלילתיים – כולם טעונים במתח דרמטי ועוצמה רגשית – מובילים אל אותה מסקנה: רק שבירת כבלי המסורת תאפשר לחברה הטורקית להתמודד עם הנחשלות התלויה כריחיים על צווארה. 

הבלדה על נאריאמה

בימוי: שוהיי אימאמורה
| 130 דקות

חוק עתיק יומין בכפר השוכן למרגלות הר הנאריאמה קובע כי כל מי שהגיע לגיל 70 צריך לעלות להר לבדו ולהמתין שם למותו. אורין, אם המשפחה שבה עוסק הסרט, היא בת 69 ויודעת שסופה קרב. עיקר דאגתה היא מציאת אשה לבנה האלמן...

מסיבת נישואין

בימוי: אנג לי
| 104 דקות

מהגר טייוואני בן 30 ומשהו עשה את זה באמריקה. הבעיה: הוריו המסורתיים רוצים נכדים ולוחצים עליו להנשא. מה בכל זאת הבעיה: האהבה הגדולה של חייו היא ממין זכר. הפתרון: היאפי הסיני ינשא למהגרת נטולת גרין־קארד. סביב השלד העלילתי הזה טווה אנג לי מלודרמה קומית לא שיגרתית

מאדאם בובארי

בימוי: קלוד שאברול
| 140 דקות

עיבודו המרהיב של קלוד שאברול ליצירת המופת של גוסטאב פלובר מתאר את המימד הטראגי של האשה חסרת הנחת והמלאנכולית שנתנה את שמה לתופעה פסיכולוגית־ספרותית. שאברול מניח את עיקר הדגש על שאיפתה הנואשת להתאים את חייה לאידיאלים המתעתעים שלהם. 

לשבור את הגלים

בימוי: לארס פון טריר
| 158 דקות

בס, בת לקהילה אדוקה בסקוטלנד, מתחתנת עם יאן. הוא מגלה לה את עולם המין והתשוקה ואהבתם פורחת. אך כאשר הוא נפגע בתאונה והופך משותק, הזוגיות שלהם עוברת לכיוון אחר לגמרי. “לשבור את הגלים” הכה בתדהמה את עולם הקולנוע בזכות הטוטאליות היצירתית והעוצמה הרגשית

מאחורי הסורגים

בימוי: אורי ברבש
| 90 דקות

אסיר יהודי הכלוא על עבירות רכוש, ואסיר פלסטיני הכלוא על רקע עבירות בטחוניות מאחדים את מחנותיהם כדי להלחם בהנהלת הכלא המנסה לשסות אותם זה בזה. ברבש, בסרטו השני, יוצר את אחד הפיצ’רים הישראליים הטובים ביותר שעסקו בסכסוך. 

וויסקי

בימוי: חואן פבלו רבשה, פבלו סטול
| 94 דקות

בזכות משחק מאופק, עבודת מצלמה מוקפדת וקצב שמניח לדמויות להתבשל בחייהן, נוצרת קומדיה אנושית מאד, המציעה לגיבוריה אפשרות מילוט משגרת חייהם. 

קסם הנעורים

בימוי: מרקו טוליו ג’ורדנה

שני אחים, ניקולא ומתיאו, גדלים יחד ומתחלקים בכל: בחברים, בספרים, בתקוות, בחלומות. אבל הם גם מאוד שונים. השנים נישאים על גלי ההיסטוריה, שמפגישים ומפרידים ביניהם פעם אחר פעם לאורך האירועים המשמעותיים באיטליה שבין שנות השישים לניינטיז. 

הסרט יוקרן בשני חלקים

פלה הכובש

בימוי: ביל אוגוסט
| 150 דקות

אב קשיש ובנו בן ה־11 שאיבדו את משפחתם ורכושם בשוודיה, יוצאים למצוא פרנסה בדנמרק ועובדים בפרך בחווה שבעליה מנסים לרמוס את כבודם. סרט אנושי חם שלא נעדרים ממנו גם רגעי הומור, המכיל גם איכויות ויזואליות מרהיבות. ”יצירת מופת” ("טיים).  

קיץ בלה גולט

בימוי: פריד בוגדיר
| 100 דקות

ימי הקיץ הראשונים של שנת 1967, לה גולט, עיירה קטנה בטוניסיה שבה חיים יחדיו בני תרבויות ודתות שונות. בזכות איפיונים אנושיים חמים, גישה קלילה, הסיפורים הקטנים ומשחק משכנע – “קיץ בלה גולט” הוא סרט מלא אהבת אדם ושמחת חיים, “סרט שהמוטיב המרכזי בו: לחיות לאהוב ולצחוק ביחד” (בוגדיר).