סגור
לתכנית החודשית

מחר היום

סרטים תיעודיים בנושא איכות הסביבה

ההרס של מרחב המחייה שלנו הולך ומתעצם במימדים מפחידים ודורש חשיבה מחודשת מכולנו. המיזם “מחר היום” מציג סרטים תיעודיים חשובים בנושא איכות הסביבה מחמש מדינות אירופאיות. סרטים אלו נבחרו במיוחד עבור הקהל הישראלי. הם עוסקים בתחומים מים (“דגים וגלולות”, “גלים לבנים”), שמש (“המהפכה הרביעית”), חול (“מלחמות החול”) ופלסטיק (“פלנטת הפלסטיק”). הסרטים מציגים עובדות מבהילות ומעוררות דאגה. עם זאת הם גם מראים לנו מה כל אחד ואחד מאיתנו יכול לעשות כדי למנוע זיהום סביבתי נוסף. 

עולם מפלסטיק

בימוי: ורנר בוטה
| 99 דקות

אנו ילדי עידן הפלסטיק: ממוצץ לתינוק ועד מייבש שיער, מברווז מפלסטיק ועד כלי רכב. פלסטיק נמצא בכל מקום. בימים ובאוקיינוסים מוצאים פי שישה יותר פלסטיק מאשר פלנקטון. הבמאי ערך מסע בעולם, שוחח עם אנשים החיים “בתוך” הפלסטיק, ראיין דוברים של תעשיית הפלסטיק וחוקרים המתריעים על הסכנות.

המהפכה הרביעית – ENERGY AUTONOMY

בימוי: קרל א. פכנר
| 83 דקות

לסרט התיעודי “המהפכה הרביעית – Energy Autonomy” יש חזון סוחף: עולם שבו מאה אחוז מהאנרגיה שלנו תופק ממקורות מתחדשים. סרטו של פכנר מדגים לנו כיצד הדבר אפשרי באמצעות מיזמים נבחרים והחלוצים העומדים בראשם בעשר מדינות. 

גלים לבנים – מאבקם של הגולשים נגד זיהום בלתי נראה

בימוי: אינקה רייכרט
| 83 דקות

| פסולת, מי שפכים, נוזלים תעשייתיים וכימיקלים – הכול זורם בסופו של דבר אל הים. לרוב הדבר מתרחש מבלי שאנו מודעים לכך. אולם יש כמה אנשים ששמים לב למה שקורה – הם חשים את הזיהום על בשרם מדי יום ביומו – אלה הם גולשי הגלים. 

Taste the Waste

בימוי: ולנטין טורן
| 91 דקות

יותר ממחצית ממוצרי המזון מגיעים לפח. הרוב נזרק כבר בדרך מהשדה אל החנויות לפני הגעתו אל שולחן האוכל שלנו. מוצרי המזון המושלכים לפח באירופה ובצפון אמריקה היו יכולים להשביע את כל הרעבים עלי אדמות שלוש פעמים. סרט תיעודי עטור שבחים.

דגים וגלולות + מלחמות החול – פצצת הסביבה המתקתקת החדשה

דגים וגלולותהגלולה למניעת היריון היא סמל החירות המינית. אולם מהן השלכותיה של הגלולה? האם אנשים אכן חופשיים בהחלטותיהם? / מלחמות החולהסרט מציג מותחן תיעודי בנושא איכות הסביבה המבוסס על מפגשים עם מבריחי חול, מיליונרים יחפים, פוליטיקאים מושחתים, יזמי נדלן חסרי מצפון ופעילים סביבתיים.