סגור
לתכנית החודשית

סרטים חדשים

נורמן

בימוי: יוסף סידר
| 118 דקות

סרטו החדש של יוסף סידר (“הערת שוליים“, “בופור“) הוא דרמה קומית נוגעת ללב על אדם קטן שנפילתו טמונה בחולשה אנושית מעוררת חמלה: הרצון להיות שייך. 

בן-גוריון, אפילוג

בימוי: יריב מוזר
| 70 דקות

הסרט חושף ריאיון נדיר, שמעולם לא הוקרן עם דוד בן גוריון, כשהוא בן 82, ומחוץ למערכת הפוליטית של ישראל. הוא מבודד בביתו שבשדה בוקר, עורך לעצמו חשבון נפש ומביע דעתו על המתרחש סביבו ועל עתידה של המדינה.

הרוח במעטפת

בימוי: רופרט סנדרס
| 104 דקות

מייג’ור היא לוחמת ביחידת למאבק בפשעי סייבר. היא עצמה סייבורג עם גוף של מכונה ומוח של אישה. כאשר גורם מסתורי תוקף את היחידה שלה, מייג’ור יוצאת לחקירה שתוביל אותה הרחק מעבר לציפיותיה. הסרט מצליח לשלב בין אקשן אנרגטי למעשיה הפונה לרגש ולשכל.

הכל שבור ורוקד

בימוי: נוני גפן
| 90 דקות

נוני הוא תל אביבי “טיפוסי” בן 30, אשר עולמו מתהפך כאשר הוא מוזעק למבצע צבאי בעזה וטיל חמאס פוגע ביחידה שלו. הוא נשאר בין החיים וחוזר הביתה הלום קרב. אופיו העדין של נוני נשבר והוא בטוח שהוא כוכב רוק. רק חבל שהוא לא יודע לנגן. 

נרודה

בימוי: פבלו לריין
| 107 דקות

צ’ילה, 1948. סביב בריחתו של המשורר והסנטור הקומוניסט פבלו נרודה מידי קצין המשטרה אוסקר פלושנו, יצר פבלו לריין את אחד הסרטים הגדולים של השנים האחרונות ומציע לנו הרפתקאה קולנועית ותרבותית שיש בה שילוב מוצלח בין חוכמה, רגש ואירוניה. 

אור ירח

בימוי: בארי ג’נקינס
| 111 דקות

 דרך שלושה פרקים בחייו של צעיר שחור – כילד, כמתבגר וכאיש צעיר – משרטט בארי ג’נקינס דיוקן של גבריות שחורה בארה”ב של ימינו. “אור ירח” הוא אחד הסרטים הבולטים של 2016 ולזוכה בפרס האוסקר. 

עניינים אישיים

בימוי: מהא חאג’
| 90 דקות

נצרת, ימינו. זוג מבוגרים חי בעייפות לקצב שגרת היומיום. בצד השני של הגבול, ברמאללה, בנם טארק מבקש להישאר רווק נצחי, בתם עומדת ללדת בעוד בעלה מקבל הצעה לשחק בסרט והסבתא מאבדת את שפיותה... בין מחסומים וחלומות, הוללות ופוליטיקה, לכולם יש עניינים אישיים לפתור.

הסוכן

בימוי: אסגאר פרהאדי
| 125 דקות

תקרית אלימה ומסתורית שפוקדת זוג בדירה חדשה, הופכת את חייהם ומאיימת על הזוגיות. כמו בשני סרטיו הקודמים גם “הסוכן” בודק את השפעתם של אירועים מקריים על חייהם של בני אדם ונוגע במקומות הרגישים ביותר של בושה ואשמה.

1 screaning
ראשון 07.04.24
07.04.24
10:00
סינמטק 1
סינמטק 1
2024-04-07 10:00:00 2024-04-07 13:00:00 Asia/Jerusalem לשחק את ארתור מילר בטהרן: מוסר ומצפון בסרטו של אסגר פרהדי <p>מרצה: ד"ר שמוליק דובדבני</p><p>כרטיסים: 75 ₪ / מנויים: 65 ₪</p> Cinematheque Jerusalem Cinematheque
לשחק את ארתור מילר בטהרן: מוסר ומצפון בסרטו של אסגר פרהדי

טוני ארדמן

בימוי: מארן אדה
| 162 דקות

סביב מערכת היחסים בין פנסיונר גרמני לבתו, יועצת עסקית שעושה חיל ברומניה – יצרה מארן אדה את הקומדיה שלפנינו. אבל זוהי קומדיה רצינית מאד . אדה מעצבת את הניסיון הזה בסדרה מפתיעה של רגעים יוצאי דופן, המבוימים בנינוחות. התוצאה היא חוויה מצחיקה, מעוררת מחשבה ומרגשת מאד.

הצב האדום

בימוי: מייקל דודוק דה ויט
| 80 דקות

סרט אנימציה יפהפה ללא דיאלוגים, המתאר את חייו של אדם הנקלע לאי טרופי בודד שיושביו הם צבים, עקרבים וציפורים. שם הסרט רומז לסרט הילדים המופתי "הבלון האדום" של אלבר למוריס, אף הוא ללא דיאלוגים, ובדיוק כמו הסרט ההוא, גם "הצב האדום" מציע לצופיו, שהם בני כל הגילים, חוויה אסתטית מרוממת נפש, מעוררת מחשבה ומרגשת.

אני, דניאל בלייק

בימוי: קן לואץ’
| 100 דקות

אחרי התקף הלב, דניאל בלייק נפגש עם מומחית מטעם הביטוח הלאומי שקובעת כי אינו זכאי להבטחת הכנסה. במהלך הסבך הבירוקרטי הוא פוגש בקייטי שעקרה לניוקאסל עם שני ילדיה, וגם היא מתקשה לקבל את הסיוע המתאים ממערכת הרווחה. ספק אם תראו השנה סרט מרגש ואפקטיבי כמו זה. 

זרים מושלמים

בימוי: פאולו ג’נובזה
| 97 דקות

שבעה חברים נפגשים לארוחת ערב ומחליטים על משחק: כל הסלולריים על השולחן, כל השיחות וההודעות חשופות. עתה עליהם להתמודד עם הסודות הקטנים והגדולים. הלהיט המפתיע של פאולו ג’נובזה הוא  דרמה מהנה, רצינית רק במידה, שמעבירה היטב את 97 דקותיה.

פטרסון

בימוי: ג’ים ג’רמוש
| 113 דקות

סרטו של ג’ים ג’רמוש, שזכה לביקורות מהללות בפסטיבל קאן, מפגיש בין הפיוטי ליומיומי. אדם דרייבר מככב כנהג אוטובוס בעיר הנושאת את שמו, פטרסון. הוא בעיקר נוהג, מתבונן בנופי העיר, מאזין לשברי שיחות הנוסעים וכותב שירה. בניגוד לפטרסון, לאשתו יש חלומות גדולים.