סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הסופרים הבינלאומי השישי בירושלים

סינמטק ירושלים מארח את פסטיבל הסופרים הבינלאומי השישי.

פסטיבל הסופרים הבינלאומי השישי בירושלים, שיתקיים במשכנות שאננים בתאריכים 08-11.05.2018, הוא אירוע עוגן בעולם הספרות בישראל. הפסטיבל יארח קולות ייחודיים בשדה הספרות העולמי, אשר רבים מהם יבקרו בארץ לראשונה. הפסטיבל יעמוד השנה בסימן מחאות ספרותיות והשפעתן, וישתתפו בו קולות צעירים ורעננים, שיישאו איתם את רוח החשיבה העצמאית, החופש לחלום ולדמיין בשם הצמא לתרבות ולחירות המחשבה. במשך ארבעת ימי הפסטיבל יתקיימו פרויקטים מקוריים וחד-פעמיים שנוצרו במיוחד עבורו, עשרות מפגשים ספרותיים, סדנאות, סיורים, סרטים ומופעים.

לאתר הפסטיבל>>>

בסינמטק יתקיימו האירועים הבאים

פסטיבל הסופרים הבינלאומי

הרפתקאותיו של סול בלו

הבמאי אסף גלאי יקרין – לראשונה בישראל ובמיוחד עבור פסטיבל הסופרים – קטעים מסרטו הדוקומנטרי "הרפתקאותיו של סול בלו", המשלב ראיונות עם פיליפ רות, מרטין אמיס ועוד, ומציג קטעים נדירים של בלו בירושלים ובמשכנות שאננים. גלאי ישוחח עם הסופר ומבקר הספרות ד"ר אריק גלסנר.

פסטיבל הסופרים הבינלאומי

האם הטלוויזיה הרגה את הספרות? נייתן היל בשיחה עם דרור משעני ונעה ידלין

נייתן היל (ארה"ב), שספרו עתיר השבחים "הניקס" מעובד בימים אלו לסדרת טלוויזיה בכיכובה של מריל סטריפ, ישוחח עם דרור משעני ונעה ידלין על עיבוד ספריהם לסדרות טלוויזיה ועל המתח המתמיד בין שני התחומים. במפגש, שתנחה נועה מנהיים, יוצגו לראשונה קטעים מן הסדרות, שטרם עלו לאוויר. (האירוע יתקיים בשפה האנגלית).

פסטיבל הסופרים הבינלאומי

על דרקונים ואנשים: שיחה עם הסופר פול ביטי

הסופר פול ביטי (ארה"ב), זוכה פרס מאן בוקר, ישוחח עם שמעון אדף על הקשר שבין קונג פו, פריפריאליות, ספרות וסרטי פולחן. ביטי יציג לקהל את אחת היצירות הקרובות ללבו: סרט הפולחן "הדרקון", בכיכובו של ברוס לי, שיוקרן בתום השיחה

הדרקון

בימוי: רוברט קלוז
| 102 דקות

סרטו הפופולרי ביותר של ברוס לי בעולם המערבי, מגולל את סיפורו של מומחה אומנויות לחימה, שנשלח לחדור לארגון פשע באיצטלה של השתתפות בתחרות. האן הוא הבוס הגדול של ארגון הפשע. עכשיו ייפגשו שני הכוחות על אי מבודד לדו-קרב עוצר נשימה. קלאסיקה.