שישי | 29.03.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
5pm
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית

שבוע אמנות ומוח

24.02-03.03.2018

במרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית פועלים יחדיו חוקרים מתחומים שונים, ביניהם תיאורטיקנים, אנשי מדעי המחשב, פסיכולוגים קוגניטיביים וחוקרי מדעי החיים והרפואה. במרכז מתקיים מחקר רב תחומי המוביל לתובנות חדשות על היחס שבין "חומר" ל"רוח", על שאלת הרצון החופשי והמודעות ועל שורה של שאלות הקשורות למהות האדם וייחודו בטבע. נדבך בחזונו של מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח הינו קיום דו־שיח בין החוקר לאדם מן השורה, זה המתעניין בהשלכות חקר המוח ומושפע מהן ישירות. אמצעות הרצאות על המוח הפתוחות לציבור, תערוכות מוח מתחלפות, אירועי תרבות, חומר הסברה כתוב וסיעור מוחות משותף, מנגיש המרכז את חקר המוח למתעניין באשר הוא. שבוע האמנות והמוח מחזק את הקשר בין הקהילה והאקדמיה ומעורר את המודעות הציבורית לחשיבות חקר המוח.

לגרות את המוח – ולרפא את הנפש+מופע: מי הבוס? הרצאת־סטנדאפ

פרופ' חגי ברגמן על ניתוחי גירוי מוח עמוק ויישומם בהווה ובעתיד ופרופ' אריאל דרבסי בהרצאת סטנדאפ על מי באמת מנהל את חיינו

ליידי בירד

בימוי: גרטה גרוויג
| 94 דקות

ליידי בירד בשנה האחרונה של תיכון קתולי, משתתפת בכיתת התאטרון, מתאהבת בבנים על ימין ושמאל ונאבקת עם הקול הסמכותי היחיד בחייה: אמא שלה. סביב היחסים בין שתי אלו, עם הופעת מחץ, בזכות תסריט מבריק מצליחה גרטה גרוויג להביא דרמה משפחתית מצחיקה ונוגעת ללב.

אומרים שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה – האמנם?

מרצה: פרופ‘ רועי מוכמל על . ללמד יד אחת ע”י אימון של השנייה – מתאי עצב למציאות מדומה ומופע מחול: ניסויים בהיפנוזה, סולו מאת ובביצוע מאיה ברינר. הקרנה באדיבות נשיונל ג’יאוגרפיק ודוקאביב.

ג’יין

בימוי: ברט מורגן
| 90 דקות

ב־1960 יצאה ג’יין גודול בת ה־26 לטנזניה כדי לעקוב אחרי להקות השימפנזה בטבע. גילויה הראשונים שינו רבות מן התפיסות לגבי הקשר בין בעלי החיים ובני האדם.מתוך שעות רבות של חומרי גלם ששכבו בארכיונים, יצר הבמאי ברט מורגן דיוקן מהנה ומרגש של אחת הנשים הגדולות של דורנו. 

מיתרון אבולוציוני לחרדה וטראומה: איך זכרון רגשי משתנה ברשתות עצביות?

פרופ‘ רוני פז על ללמידה רגשית היה ערך הישרדותי גבוה, אבל יכולה להוביל כיום להפרעות חרדה וטראומה. אנו מתחילים להבין איך המעבר קורה ברשתות עצביות במוח.

להתראות כריסטופר רובין

בימוי: סיימון קורטיס
| 107 דקות

א.א. מילן חוזר ממלה”ע הראשונה עם הלם קרב, שמתקיף אותו עם קול פתיחת שמפניה במסיבה לונדונית. אשתו מוכנה להתרחק בעבורו מהעיר לטובת הכפר. כשמילן נשאר לבד עם בנם, כריסטופר רובין, מתחילים השניים לפתח את הדימיון שממנו יצמח הדובון המפורסם בתבל. 

צדק וקבלת החלטות במשפט

ד“ר נטע ברק־קורן על רציונליות של שופטים והטיות במשפט – וכיצד ניתן להתגבר על המוח בדרך אל הצדק

משום מקום

בימוי: פאטי אקין
| 106 דקות

אחרי שהיא מאבדת את בעלה ובנה בפיצוץ, נשאבת קטיה אל חקירת המשטרה ואל משפטם של החשודים. העבר וההתמודדות עם האבל הופכים לחומרים לגיטימיים בבית המשפט, ומאתגרים את תפיסת הצדק שלה. בזכות התסריט הנבון של אקין והכריזמה של דיאן קרוגר, אוחז הסרט בלב צופיו, ומציע להם מסע רגשי עז. 

החיפוש אחר סודותיו של המוח

הפנינג מיוחד לפורים, החל משעה 10:00. בשעה 11:00 יתקיים מפגש עם יואב מה־טוב. יחד נלמד ונראה איך עולם המדע מנסה לפצח את סודותיו המסתוריים של המוח, ולהבין כיצד הוא פועל. 

טד החוקר החופר

בימוי: דוד אלונזו, אנריקה גאטו
| 85 דקות

פגשנו כבר את טד לפני כמה שנים כאשר הפך מפועל בנין לארכיאולוג, כמו הגיבור שלו אינדיאנה ג’ונס. בפרק השני של הרפתקאותיו הוא צריך להציל את אהובתו, בשעה שמיליונר יוצא במשלחת חפירות אחר השרשרת של המלך מידאס. מכאן נולד סרט הרפתקאות מוצלח שמסמן וי ליד כל מאפייני הז’אנר. 

בכל צחוק יש שמץ של אמת

פרופ‘ לימור שיפמן על הומור בכלל והומור טלוויזיוני בפרט, כמפתח להבנה של תהליכים חברתיים, תרבותיים ופוליטיים בישראל

הבן דוד

בימוי: צחי גראד
| 93 דקות

נפתלי אוסף מוקדם בבוקר את פאהד לטובת שיפוץ הסטודיו שלו שבישוב כפרי. באותו בוקר, מותקפת נערה בישוב והחשד נופל על פאהד. נפתלי הליברל יוצא להגנתו של הפועל ולהגנת השיפוץ שלו. כדאי מאד לראות את סרטו המוצלח של צחי גראד, סאטירה עם פני פוקר שיורה את חציה לכל עבר

מקבילית המוחות

מה אנחנו יכולים ללמוד על זכרון מ"למצוא את נמו", על כאב מ"הנסיכה הקסומה", ועל שפה מ"משפחת סימפסון"? דורון פישלר מארח שלושה חוקרי מוח מבטיחים בערב של הומור, מדע וקולנוע. כרטיס: 10 ₪, בירה: 10 ₪, פופקורן: 10 ₪ 

מוח האדם ומוח המכונה – מה צופן לנו העתיד?

דיון בהשתתפות פרופ’ עידן שגב ופרופ’ יאיר וייס, האוניברסיטה העברית. מנחה: שי ברמן

מרג’ורי פריים

בימוי: מייקל אלמרידה
| 99 דקות

מרג’ורי היא אלמנה בת 86 שלא מזמן רכשה תוכנה מתוחכמת המציגה סימולציה של בעלה המת. כדי לדמות עד כמה שאפשר, לומדת התוכנה את חייו באמצעות שיחות על העבר וההווה עם מרג’ורי. כך צפים ועולים סודות ומתחים, ומתבררים הקמטים העדינים שמאפיינים קשרי אנוש.