חמישי | 25.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
5pm
6pm
18:00
18:15
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הקולנוע ה-35 ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראליים שנבחרו להשתתף בתחרות הרשמית
15 סרטים עלילתיים ותיעודיים נבחרו להשתתף בתחרות הישראלית שתיערך בפסטיבל, לצד 4 סרטים בהקרנות מיוחדות

הקרנה חגיגית בבכורה ישראלית לעותק משוחזר של "החיים על פי אגפא", סרטו של אסי דיין מ-1992 , שנבחר להשתתף במסגרת הקלאסיקות היוקרתית של פסטיבל ברלין האחרון. הסרט יוקרן חגיגית במעמד כל שחקני הסרט ובעותק דיגיטלי חדש ומשוחזר באיכות 4K שהופק ביוזמת הארכיון הישראלי לסרטים בסינמטק ירושלים (הרסטורציה הישראלית הראשונה המופקת באיכות 4K)

סך הפרסים שיוענקו בתחרויות השונות בפסטיבל הקרוב: 700,000 ₪

 

תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי

"גאולה" סרטם של יוסף מדמוני, בועז יהונתן יעקב

הפקה: מרק רוזנבאום, תסריט: יוסף מדמוני, בועז יהונתן יעקב, ארז קואל, משחק: משה פולקנפליק, אמילי גרנין

מנחם, בעבר סולן כריזמטי של להקת רוק, הוא היום חוזר בתשובה, אב לילדה בת שש. כדי לממן טיפול חדשני ויקר למחלה של בתו, הוא מאחד את להקתו לסיבוב הופעות אחרון.


"אין בתולות בקריות" סרטה של קרן בן-רפאל

הפקה: משה אדרי, לאון אדרי, עופר נעים, שי אינס, דפנה פרנר, קרולין בונמרשנד

תסריט: קרן בן-רפאל, אליז בנרובי, משחק: ג'וי ריגר, יבגניה דודינה, מיכאל אלוני, מנואל אלקסלסי-ורדי

פסטיבלים: טרייבקה, קרלובי-וארי, מוסקבה

שמועה על בתולת ים ששוחה מול החוף מזכה את קריית-ים בתשומת לב בלתי צפויה. מתבגרת מרדנית, אמה המתוסכלת ובת דודתה החולמנית יעשו הכל כדי לנצל את ההזדמנות ולשנות את חייהן.
 

"פרה אדומה" סרטה של ציביה ברקאי-יעקב

מפיק: איתי תמיר, תסריט: ציביה ברקאי-יעקב, משחק:  אביגיל קובארי, גל תורן, מורן רוזנבלט

פסטיבלים: ברלין

בני בת ה-17 חיה לבדה עם אביה בהתנחלות בסילואן שבמזרח ירושלים. ככל שאביה שוקע בתוכניות לבניין בית המקדש השלישי  – היא מתקרבת ליעל, בת שירות לאומי שהכירה. הקשר בינה לבין אביה מתחיל להיסדק.


"כאן ועכשיו" סרטו של רומן שומונוב

מפיק: איתי תמיר, עמי ליבנה, תסריט: אלכס פלבניק משחק: ולאד דובינסקי, מישל ואינברג, זורה קרטולישבילי, רנאט חסנוב, אדוארד חמלניצקי
אנדריי, עולה חדש משכונת מצוקה באשדוד, חולם להשתתף עם להקתו בפסטיבל מוזיקה בינלאומי. כשמשבר פוקד את משפחתו, הוא מנסה בכל כוחו לתמרן בין העבודה, הטיפול באחותו הקטנה והמוזיקה.
 

״הצלילה״ סרטו של יונה רוזנקיאר
מפיקים: קובי מזרחי, אפרת כהן, תסריט: יונה רוזנקיאר, שחקנים: יואל רוזנקיאר, מיכה רוזנקיאר, יונה רוזנקיאר
שלושה אחים מתאחדים בקיבוצם שעל גבול הצפון, לפני היציאה למלחמת לבנון השנייה. האח הבכור מאמן את האח הצעיר בשיטות האלימות של אביהם. אירוע טראגי מוציא את המצב משליטה.

 

"אשה עובדת"  סרטה של מיכל אביעד

הפקה: איילת קייט, אמיר הראל, משה אדרי, לאון אדרי, תסריט: שרון אייל-אזולאי, מיכל ויניק, מיכל אביעד, משחק: לירון בן-שלוש, מנשה נוי, אושרי כהן

אורנה, אם צעירה ואמביציוזית, משתוקקת להצליח בעבודתה החדשה בחברת נדל"ן – מבלי לשלם את המחיר שהבוס שלה דורש.


"הד" סרטם של עמיקם קובנר, אסף שניר                                                                      
הפקה: יהונתן פארן, רחל פארן, עידית פארן, רענן גרשוני, קרן מיכאל , תסריט: עמיקם קובנר, אסף שניר , משחק: יורם טולדנו, יעל אבקסיס, גורי אלפי, צחי הלוי, אילנית בן יעקב, עליזה רוזן

אבנר חושד שאשתו אלה בוגדת בו, אך במקום להתעמת איתה הוא מקליט את שיחות הטלפון שלה ומחפש רמזים מפלילים. אלא שתוך כדי החיפוש אבנר מגלה אלה אחרת, שונה מהאשה שחשב שהכיר...
 

 

תחרות ון ליר לקולנוע ישראלי תיעודי

"יומני אוסלו" סרטם של מור לושי, דניאל סיון

פסטיבלים: סאנדאנס, הוט דוקס
"יומני אוסלו" מביא למסך בפעם הראשונה את אחורי הקלעים של שיחות השלום הסודיות מבעד ליומנים האישיים של משתתפיהן. זהו רשומון מרתק, אישי ולאומי, המספק תובנות חדשות על הצלחתו וכשלונו של תהליך השלום.

"יונתן אגסי הציל את חיי" סרטו של תומר הימן
סיפור חייו של יונתן אגסי, אחד מכוכבי הפורנו הגאה הגדולים בעולם. מבט נדיר ואינטימי על עולם הפורנו והליווי, שחושף גם יחסים מפתיעים בין אם ובנה שמצליחים להגדיר מחדש את גבולות התא המשפחתי.

"קינג ביבי"  סרטו של דן שדור
סיפור עלייתו לשלטון של בנימין נתניהו כפי שהוא משתקף מבעד לארבעה עשורים של הופעות תקשורתיות בלתי נשכחות ששינו את ישראל לעד.

"טוקלומטי"  בימוי: גד אייזן, דוד אופק
הכדורגלן האפריקאי טוני טוקלומטי גורש מהארץ לאחר שנחשד כי שיקר לגבי גילו. לאחר הגירוש נולד לו כאן בן שאותו לא פגש מעולם. לקראת בר המצווה של הילד נדרשת אמו, איריס, לגייס כספי ערבות שיאפשרו לטוני להיכנס לישראל. כשיגיע, יהיה עליה להחליט אם להתחתן עמו.

"סיבת המוות" בימוי: רמי א. כץ
דקות אחדות לאחר שהודיע בקשר שחיסל את המחבל בפיגוע בצומת "מעריב" נמצאה גופתו של השוטר הדרוזי סלים ברכאת מוטלת על הכביש. עשר שנים לאחר מכן יוצא ג'מאל, אחיו, למסע שנועד לגלות מי הרג את אחיו – והאם המשטרה ניסתה להסתיר ממנו את האמת.

"ילדי פרא" בימוי טל פסס

מתחת לאדמה, במקלט נטוש בירושלים, "ילדי הפרא" ממציאים דמויות מסמרות שיער ודימויים פנטסטיים. הנערים, דור שני לאמנים-מהגרים מברית-המועצות, יוצרים סרטי אנימציה רדיקליים ומנסים למצוא באמנות מפלט מפני העולם העוין שבחוץ.

"אליפלט" בימוי: שקד גורן
עמי נהרג במלחמת ששת הימים. אימו כבר בת תשעים. בשנה האחרונה מצבה הבריאותי הידרדר. כשנכדה, במאי הסרט, פונה למשרד הביטחון בבקשה לסיוע סיעודי עבורה, מתקבלת תשובה שתשנה את המשפחה לעד.

"אורי זהר חוזר" בימוי: דני רוזנברג, יניב סגלוביץ'

עשרות שנים לאחר חזרתו בתשובה שב אורי זהר לביים סרט עלילתי. במרכזו עומד סיפורה של רקדנית מצליחה שמגלה את האמונה ונקרעת, כמו זהר בשעתו, בין עולם התורה לעשייה אמנותית. בסוף הצילומים, בדרך הביתה, זהר יספר לראשונה את סיפורו שלו.


 

קולנוע ישראלי - הקרנות מיוחדות
״החיים על פי אגפא״ בימוי: אסי דיין

תסריט: אסי דיין | שחקנים: גילה אלמגור, שולי רנד, עירית פרנק, עזרא כפרי, שרון אלכסנדר, אביטל דיקר, סמדר קילצ'ינסקי | צלם ראשי: יואב קוש | עריכה: זוהר סלע | מוסיקה: נפתלי אלטר | עיצוב אמנותי: יעקב תורג'מן

במסגרת הפסטיבל תתקיים הקרנת הבכורה הישראלית של "החיים על פי אגפא", סרטו של אסי דיין מ-1992, בעותק דיגיטלי חדש ומשוחזר באיכות 4K שהופק ביוזמת הארכיון הישראלי לסרטים בסינמטק ירושלים. העותק החדש הוקרן בפברואר האחרון המסגרת היוקרתית של הקלאסיקות בפסטיבל ברלין. זוהי הרסטורציה הישראלית הראשונה המופקת באיכות 4K, התקן התצוגה המציע את הרזולוציה הגבוהה ביותר כיום. ההקרנה החגיגית בירושלים תתקיים בנוכחות שחקני הסרט!

הסרט, בכיכובם של גילה אלמגור, שולי רנד, עירית פרנק, אביטל דיקר ורבים אחרים, עוקב אחר 12 שעות בחייהן של שלל דמויות הקשורות לפאב תל אביבי קטן ודחוס בשם "בארבי", המהווה מעין מיקרוקוסמוס של ההוויה הישראלית בראשית שנות ה-90. לאורך לילה אחד מתנקזים למקום כל הסממנים המיתולוגיים של החברה הישראלית: יהודים\ערבים, אשכנזים\מזרחיים, קצינים שוביניסטים ומאצ’ואיסטים מול חבורה של בליינים בוהמיינים.

הסרט, הפקה של יורם כסלו, רפי בוקאי ואסף אמיר, הוצג בבכורה בינלאומית בפסטיבל הקולנוע של ברלין בשנת 1993, שם התמודד בתחרות הרשמית וזכה לציון לשבח מחבר השופטים. "החיים על פי אגפא" גרף תשעה פרסי אופיר, בהם פרס הסרט הטוב ביותר, ונבחר לייצג את ישראל בהתמודדות על פרס האוסקר לסרט הזר.

כחלק מחזון הארכיון הישראלי לסרטים בסינמטק ירושלים לשימור ולהנגשה של היצירות הקולנועיות במדיה בת זמננו, הוחלט להפיק השנה עותק דיגיטלי משוחזר של הסרט בשיתוף עם סרטי יונייטד קינג, בעלי הזכויות על הסרט, ובתמיכת קרן הקולנוע הישראלי. הנגטיבים המקוריים של הסרט נסרקו בארכיון הישראלי לסרטים בירושלים, ולאחר מכן שוחזרו באולפני אופוס בתל אביב, בפיקוח צלם הסרט יואב קוש.


"Voice Over" בימוי: אברהם הפנר, ניר ברגמן, איתן ענר, תום שובל, סיגלית ליפשיץ, מאיה קניג, אורית פוקס-רותם
אוצר: רנן שור, מפיקים: רנן שור, גל גרינשפן, רועי קורלנד, משחק: פאני לוביץ', אברהם בן-יוסף, גילה אלמגור, דאנה איבגי, מכרם חורי, אילן דר, אלכס פלג, אברהם סלקטר, יעל פינקל
בוגרים נבחרים של בית הספר סם שפיגל חוזרים לסרטו הקלאסי של אברהם הפנר, שמתאר מריבה ופיוס בין בני זוג מזדקנים בתל-אביב של 1967, ועורכים לו מחווה.

"דבש שחור, שירת חייו של אברהם סוצקבר" סרטו של אורי ברבש

סיפורו המדהים של אברהם סוצקבר, משורר וילנאי שהציל כתבי יד יהודיים מידי הנאצים, כתב את ״הימנון השואה״, זכה שסטאלין יתאהב בשיר שלו וישלח מטוס כדי להצילו מלב המלחמה, העיד במשפטי נירנברג והיה לגדול משוררי היידיש במאה ה-20 - ומת באלמוניות בתל-אביב.

"סלפיש" סרטה של תמי פדרמן

דיוקנה של האמנית שלי פדרמן, שנולדה לחיים מוגנים ובטוחים, אך בדומה לסיפורו של הבודהא, בוחרת לברוח מחיי הנוחות, מתוך צורך פנימי למצוא מהות, אמת וביטוי אומנותי. בדרכה היא נחשפת ליופי, לסבל ולזמניות החיים.