רביעי | 23.05.18

שעה פריטים
All day
 
6pm
18:00
8pm
20:00
20:15
סגור
לתכנית החודשית
תא מבקרי הקולנוע הצעירים של סינמטק ירושלים
קול קורא

סינמטק ירושלים שמח להזמין ילדים בכיתות ה'-ו' מכלל בתי הספר בירושלים להגיש מועמדותם ולקחת חלק בפרויקט קולנועי ייחודי: תא מבקרי הקולנוע הצעירים.

בעידן בו המדיה האודיו-וויזואלית דומיננטית בעולמנו, הופכת ההיכרות עם המדיום הקולנועי החל משלב מקודם בחיי הילדים חיונית מאין כמוה. בעולם מוקף במסכים נושאי מסר, עולה צורך ברור להקנות לילדים כלים לצפייה ביקורתית ולהבנה מעמיקה של השפה האודיו-ווזיואלית. יתרה מכך, הקולנוע הוא כלי אמנותי רב עוצמה, וההכרות עימו עשויה להשפיע ולעצב את עולמם של הצופים הצעירים באופן חיובי. סרטי קולנוע איכותיים לילדים חושפים בפניהם מגוון נקודות מבט, עולמות ותרבויות שונות, ומאפשרים לצופים הילדים תהליכי עיבוד של דילמות אישיות וחברתיות כאחד.

החינוך לקולנוע עומד בראש סדר העדיפויות של סינמטק ירושלים. מחלקת החינוך של הסינמטק פועלת למען טיפוח הזיקה לאמנות הקולנוע ולתרבות מאתגרת בכלל, למען הקניית כלים ביקורתיים לצפיית ילדים בתכנים אודיו-ויזואלים, ולמען עידוד ערכי מנהיגות, אחריות, חופש, שוויון ודו קיום בין בני האדם, וזאת באמצעות תוכניות החינוך המגוונת שהיא מציעה.

הפרויקט המוצג לפניכם – "תא מבקרי הקולנוע הצעירים" – הוא מיזם דגל המשקף את האג'נדה החינוכית של סינמטק ירושלים: עידוד השיח ותרבות הצפייה בסרטי איכות לילדים.

משתתפי הפרויקט:

המשתתפים בפרויקט יהיו תלמידות ותלמידים בכיתות ה'-ו' מכלל אוכולוסיות העיר, בעלי כישורי כתיבה, פתיחות חברתית, ומשיכה לתחומי האמנות. כלל בתי הספר בעיר ירושלים מוזמנים לאתר מועמדים מתאימים ולהגיש את מועמדותם. ניתן גם באופן עצמאי להגיש מועמדות.

הקבלה לפרויקט מותנה במעבר ראיון אישי עם צוות מחלקת החינוך של הסינמטק.

ההשתתפות בפרויקט איננה כרוכה בתשלום.

מרכיבי התוכנית ולוחות זמנים

במהלך שנת הלימודים תשע"ז (החל מסוף חודש אוקטובר ועד חופשת פסח), ייפגשו חברי הקבוצה אחת לשבוע לשיעורים בני שעתיים, אשר יתקיימו בסינמטק ירושלים בשעות אחר הצהריים (אחת לשבוע, בין השעות 16:30-18:30). במפגשים אלה יעברו המשתתפים סדנאות שונות הכוללות: מבוא חוויתי בליווי דוגמאות מסרטים בנושא שפת אמנות הקולנוע, מפגשים עם יוצרי קולנוע לילדים, והדרכה מעשית בכתיבת ביקורת קולנוע.

במהלך שנת הלימודים יתנסו המשתתפים בכתיבת ביקורות הקולנוע אודות הסרטים בהם ייצפו לאורך השנה, עם כתוביות לעברית וערבית. תוצרי הסדנה יפורסמו באתר הסינמטק ובעיתוני בתי הספר (מותנה בהסכמתם של בתי הספר).

כניסה חינם להקרנות סרטי הילדים בסינמטק ירושלים

המשתתפים יזכו בתג חבר תא מבקרי הקולנוע הצעירים, אשר יזכה אותם בכניסה חינם לכל פעילויות הקולנוע לילדים המתקיימות בסינמטק לאורך שנת הלימודים.

                    

 ביקורות בוגרי תא המבקרים הצעירים 2017/18

ביקורת לסרט דוקטור סטריינג'

מאת: אביב דגני גבאי

דוקטור סטריינג', דוקטור סטריינג'. הרבה דברים אפשר להגיד על הסרט דוקטור סטריינג', דברים טובים ודברים פחות טובים, אבל אי אפשר להגיד עליו שהוא היה סרט רע.
הסרט, בבימויו של סקוט דריקסון, מספר על דוקטור סטיבן סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ'), נוירוכירורג מצליח וחכם מאוד, ובדומה לטוני סטארק (איירון מן), יש לו המון, אבל המון אגו, אני רציני, הבנאדם חולה אגו. יום אחד, כשהוא נוסע בלמבורגיני השחורה שלו במאתיים קמ"ש, הוא נקלע לתאונת דרכים (סורפרייז!), שבה הוא נפצע קשה. הוא יוצא משם בחיים, אבל בגלל טיפול שעשו לו בשביל להציל את הידיים שלו הוא לא יכול להמשיך בעבודה שלו בתור רופא, כי הידיים שלו רועדות כאילו יש לו פרקינסון Level 9, ודבר כמו להחזיק כוס תה נהית משימה בלתי אפשרית בשבילו, שלא לא לדבר על לנתח אנשים. סטריינג' שבור מזה, הוא מנסה הכל בשביל לנסות לרפא את הידיים שלו, ומבזבז על זה המון כסף, אבל שום דבר לא מצליח. האקסית שלו ועמיתתו לעבודה כריסטין (רייצ'ל מקאדמס), מנסה לשכנע אותו להפסיק, אומרת לו שזו אפשרות להתחלה חדשה. אז הוא כועס עליה, מדבר אליה מכוער, והם נפרדים. סטריינג' מחפש עוד ועוד, ולבסוף, הוא שומע על מישהו שהגב שלו היה שבור, הוא היה חצי משותק, אבל יום אחד הוא הפסיק לבוא לטיפולים, ושלוש שנים אחרי, הוא הלך ברחוב. סטריינג' מחפש את האדם, והאדם מספר לו שהוא הגיע למקום בנפאל שקוראים לו קאמארטאג', ושם הוא התרפא. סטריינג' מבזבז את הדולר האחרון שלו בשביל להגיע לשם, ושם הוא מגלה שיש קסמים בעולם, ואחרי שהוא עובר דברים שנראים כאילו הוא לקח משהו קשה, הוא מאמין בדרך. הוא לומד להפוך לקוסם על ידי אישה מבוגרת בשם הרוח העתיקה (טילדה סווינטון). סטריינג' לומד מהר מאוד, וכל תפיסתו לגבי העולם בתור מדען, משתנה לגמרי. סטריינג' לומד גם מקארל מורדו (צ'יווטל אגיופור), ומהספרים בספרייה שמנוהלת ע"י וונג (בנדיקט וונג), כן וונג, וונג לבד, וונג כמו ביונסה. סטריינג' מגלה שיש גם אנשים רעים שמשתמשים בקסם, לרוע. ושצריך להתמודד איתם.

עכשיו, אם העלילה הזאת קצת מוכרת, תנו לי להסביר לכם למה. למרות שלפי קווין פייגי (המנהל הכללי של מארוול, הביג בוס), הסרט מביא אותנו לצד אחר לגמרי ביקום מארוול, ולמרות שהוא כאילו סרט מוזר ושונה, העלילה בנויה על נוסחא. לא מבינים? תנו לי להסביר: אנטמן: סקוט לאנג מאבד יום אחד את כל מה שיש לו, אז אדם זקן בשם האנק פים מכשיר אותו להיות אנטמן בעזרת חליפה, הוא מבין שיש דרך אחרת ומפסיק עם הפשע. בום! ת'ור: ת'ור הוא אל מוצלח עם פטיש שרק הוא יכול להרים, הוא עומד להפוך למלך, אבל אז הוא מאבד את כל מה שיש לו, מגרשים אותו לכדור הארץ, והוא מאבד את הכוחות והפטיש שלו, הוא לומד דבר או שניים, ומבין שיש דרך אחרת. בום! איירון מן: טוני סטארק הוא גאון עשיר שמייצר נשק, יום אחד חוטפים אותו והוא מאבד את כל מה שיש לו, הוא רואה שמשתמשים שנשק שלו לרעה, הוא מחליט לבנות חליפות רובוטיות שמחזקות אותו ומגן על אנשים, כי יש דרך אחרת. בום! והרשימה עוד ארוכה. מארוול יכלו לשנות את הקטע ולעשות סרט שונה בכל המובנים, אבל הם העדיפו ללכת על הנוסחא הישנה והטובה, מה שהצליח, הסרט לא רע, הוא פשוט יכל להיות טוב יותר. אבל זה לא הדבר היחיד בסרט ש... "מזכיר" משהו אחר. ראיתם את הסרט של הבמאי האגדי כריסטופר נולן "התחלה"? טוב, דריקסון הבמאי ראה, וכנראה אהב אותו, אז הוא אמר לאנשים בחדר העריכה: "רואים את האפקטים האלה? אז תעשו אותם רק בהרבה יותר, אוקי?". אבל האפקטים יצאו מדהימים, דריקסון עצמו אמר: " לפעמים התלת מימד הוא כלי... עוד צעצוע בארגז החול של הבמאים באופן הצגת הסרט, אז ישנם פעמים שבהם השימוש בתלת מימד משרת את הסיפור, כי הוא בהחלט מקדם את הסיפור. זה בהחלט הולך להיות אותו המקרה עם דוקטור סטריינג, ואני מקווה שזה יעזור למוחם של האנשים להבין יותר אפילו רק עם מסך שטוח", ובאמת התלת מימד שיחק חלק, אז אם יהיה מתישהו באיזשהו קולנוע לאיזה ספיישל או משהו וישדרו אותו בתלת מימד, רוצו לראות.
בנוגע לשחקנים, כמעט ולא נראה כאילו היו טעויות, ברוב הקאסט שיחקו שחקנים מפורסמים, כמו בנדיקט קמברבאץ' זוכה האוסקר, ששיחק את סטריינג' ושיחק בצורה משוחררת יותר מהרבה תפקידים שלו, כמו שרלוק הולמס, מהסדרה המצליחה "שרלוק". טילדה סווינטון, ששיחקה את הרוח העתיקה, שזכתה באוסקר ב-2008, ושיחקה תפקיד ראשי בסרט "ממלכת אור הירח". מאדס מיקלסן, ששיחק את קאילסיוס, ששיחק ב"שלושת המוסקטרים" וב"קונג פו פנדה 3". רייצ'ל מקאדמס ששיחקה את כריסטין, שזכתה 3 זכיות בפרסי האם טי וי, ששיחקה ב"ילדות רעות", וב"בלש אמיתי". צ'יווטל אגיופור, שחקן התיאטרון והקולנוע המוצלח, שהשתתף בסרט "2012", "סולט", ו-"12 שנים של עבדות". בקיצור, הבנתם את הנקודה, הקאסט לא בדיוק בנוי מאנשים אנונימיים, אבל זה בסדר, זה עבד מעולה.

אמנם החלק הזה מגיע רק עכשיו, אבל חשוב מאוד להגיד, שכמעט כל הסרט מלווה בהומור, הסרט היה מצחיק, כמו שמארוול יודעת לעשות. ואם כבר מדברים על מארוול, אז למקרה שחששתם, או שלא הבנתם חלק מהביקורת כי לא ראיתם מארוול, זה בסדר, שאר היקום הקולונועי של מארוול בקושי מוזכר, ותוכלו להבין את הסרט מצוין גם בלי לעשות את שיעורי הבית ולראות את ה- 13 סרטים הקודמים. אבל אם לא ראיתם אותם, תראו, יש שם סרטים מעולים ממש, חלק מהסרטים הרווחיים ביותר בהיסטוריה הם של מארוול. עכשיו, הדבר האחרון שיש לי להגיד על הסרט, הוא שיש כמה חורים בעלילה, כמה דברים שהם פשוט לא כל כך מובנים, אבל לא ברמה שתפריע ממש לצופה.

לסיכום, הסרט דוקטור סטריינג' הוא סרט טוב של מארוול, לא מההכי טובים, אבל טוב, הוא קצת מזכיר סרטים אחרים, אבל מבחינת הליהוק והאפקטים, הסרט הוא סרט מעולה. אני נהנתי לראות את הסרט, וגם בצפייה חוזרת שעשיתי במחשב, הסרט עדיין טוב, ועדיין כיפי לצפייה.

 

ביקורת סרט - שר הטבעות

מאת:  יאיר חוף

לאחר שבילבו באגינס חוזר ממסעו הוא לא יודע שמה שמצא היה לא אחר מטבעת האופל של סאורון. כאשר כוחות האופל מתעוררים ורוצים את הטבעת בחזרה, גנדאלף הקוסם מגיע לפלך ואתו רוח הרפתקה. כעת על פרודו להיות נושא הטבעת,למצוא בני ברית ושותפים נאמנים ולהקים את "אחוות הטבעת".

שר הטבעות הוא סרט פנטזיה המתבסס על הספר שר הטבעות שנכתב ע"י ג.ר.ר טולקין ובוים ועובד קולנועית מחדש על ידי פיטר ג'קסון. הסרט זכה להצלחה רבה וגרף למעלה מ870 מיליון דולר. תקציבו של הסרט היה אחד מהגבוהים בכל הזמנים ועמד על 97  מיליון דולר ויותר.

הסרט נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר וזכה בארבעה פרסי אוסקר בקטגוריות הצילום האומנותי, האפקטים המיוחדים, האיפור הטוב ביותר והפסקול מתוך 13 מועמדויות, כמו גם ארבעה פרסי סאטורן, חמישה פרסי באפט"א, פרס הוגו היוקרתי על העיבוד הדרמטי הטוב ביותר, פרס גילדת שחקני המסך לשחקן הטוב ביותר ופרס גראמי. הסרט מבוסס על הספר שר הטבעות ועובד קולנועית בצורה הטובה ביותר.

הסרט מצולם בניו זילנד ומאופיין בנופים ואתרים מגוונים ומרהיבים ומנסה להראות בצורה הטובה ביותר את המסופר בספר.

המוסיקה מכניסה את הצופה לאווירה ולפעמים מעידה על הצפוי בהמשך הסרט.

האיפור והעריכה הופכים את השחקנים ליותר מעניינים ומגוונים התואמים את אופי הדמויות במקור.

התאורה אינה בולטת במיוחד בסרט אך בקטעים שמופיעה היא מאוד משפיעה וכמו המוסיקה מכניסה את הצופה לאווירת הנעשה בסרט.

לאחרונה חברת "אמזון" הצהירה כי היא עומדת להפיק סדרה המספרת על הספרים גם כן. מדובר בהפקה היקרה ביותר שתצא לאור.סכום העומד על סך מיליארד דולר.

בקיצור, שר הטבעות היה אחד מהסרטים המוצלחים ביותר שיצאו לאור.

  

ביקורת על הסרט ET (איטי)

בימוי: סטיבן שפילברג (1982)

מאת: עדן אוטמזגין

הסרט ET עוסק בידידות בין ילד בשם אליוט לבין חוצן שמגיע לכדור הארץ מכוכב לכת אחר ומנסה לשוב לביתו לאחר שנותר לבדו. אחיו הגדול של אליוט ואחותו הקטנה מסתירים את ET מפני הרשויות והמדענים שמחפשים אותו.

את הרעיון של ET המציא שפילברג. לדבריו, הוא חשב על כך עוד מילדותו אחרי שהוריו התגרשו והוא הרגיש בודד. את הדמות הסופית של ET יצר קרלוס אמבדי בהשראת אלברט איינשטיין, רולס אמגויי וקרלוס סמברג. העיצוב נמשך שלושה חודשים ועלה מיליון וחצי דולר.

את הסרט צילמו בסדר כרונולוגי בשביל לקבל תגובות אמיתות מהשחקנים שהשתתפו בסרט, בעיקר הצעירים שבהם. כך שחלק מהתגובות של השחקנים שמופיעים בסרט הן אותנטיות.

רוב הפעלולים בסרט נעשו על ידי פעולתן מקצועי אבל את ET גילם בכישרון רב ילד בן עשר, קטוע רגליים שידע להתהלך על ידיו. הוא הפגין שליטה מרשימה מאוד בשימוש בבובה של ET והיה מאוד משכנע. את גריטי, האחות הקטנה של אליוט, שחקה רות ברימור שלימים הפכה לשחקנית מפורסמת. היה זה התפקיד הקולנועי הראשון שלה.

ET הוא אחד הסרטים פורצי הדרך של זמנו והייתה לו השפעה רבה על סרטי המדע הבדיוני שבאו אחריו. השימוש בפעלולים, התסריט המדויק והחיבור בין דרמה משפחתית למדע בידיוני הפכו את ET לסיפור הצלחה מסחרי אדיר. שפילברג פעם התוודה ש ET הוא הסרט הטוב ביותר שהוא עשה אי פעם.

בשנת 2002, עשרים שנים לאחר הסרט המקורי, נעשתה גרסה נוספת של ET עם סצנות חדשות. אולם שפילברג העדיף להשאיר את הגרסה המקורית. לאחרונה, אולם, מדברים על הפקת גרסה דיגיטלית.

לדעתי ET הוא סרט חשוב לא רק בגלל שהוא מהנה לצפייה ומציג דרמה משפחתית מעניינת אלא בגלל שהוא אבן דרך עבור סרטי מדע בדיוני שיבואו אחריו ובראשם מלחמת הכוכבים.

למרות שהסרט צולם לפני יותר משלושים שנים הוא עדיין מהנה ורלוונטי לחיינו יותר מתמיד: כיום יש יותר מקרים של גירושין וילדים שמרגישים בודדים שהיו רוצים חבר דמיוני. גם הטכנולוגיה כיום היא יותר מהירה ומפותחת ונושאת עמה עניין רב יחד עם חשש.

 

ביקרות על הסרט "כשהנערים שרים"

מאת: אביב שחר

 (בצרפתית: Quand les garçons chantent)

 מבוסס על סרט צרפתי משנת 1944 - כלוב הזמירים.

צרפת, שפה צרפתית ובתרגום לעברית • 96 דקות • סרט מוזיקלי, פלאשבק • נעשה בסוף שנות הארבעים.

תקציר:

הסרט כולו הוא פלשבק ארוך של פייר מוראנז' כשהוא מבוגר, ליום שבו פפינו, חברו מהפנימייה, הילד הכי מוזנח ויתום שאפילו כסף לא היה לו לשלם על ארוחות הצהריים שבפנימייה פעמים, ביום מגיע לבקרו בתור מנצח תזמורת מפורסמת! ובידו יומנו של מורם, קלמנט מאתיו. כך כל הסרט הוא בעצם מה שקראו החברים מזיכרונותיו של מורם אשר כתב ביומנו.

קלמנט מאתיו הוא מורה למוזיקה שמגיע לעבוד בפנימייה לילדים בעיתיים. שם הוא פוגש תחילה בחוץ בפפינו, אשר מתגלה כילד עזוב ויתום מהוריו, שמתעקש לחכות בשער עד יום שבת, היום שבוא הוא חושב שהוריו יבואו לקחת אותו הביתה. אחר כך נפגש עם המנהל ראשין הקשוח, הקפדן ואפשר לומר- גם המרושע, שממבט ראשון לא מוצא חן בעיני מאתיו.  כשהוא מגיע לכיתתו ומתרשם, ראשית- מהרעש והבלגן ואפילו האלימות ששוררת בכיתה עד שהמורה מגיע, ואחר כך גם העלבון שהוא סופג מתלמידיו, מבין מאתיו שהילדים מוזנחים ועזובים ובעיקר לא מחונכים והוא מנסה להפוך את הפנימייה מ"בית כלא" למקהלה מאושרת. כך מתחיל את שיעורו הראשון במוזיקה, שבו הוא מגלה שהילדים לא שרו הרבה זמן ופפינו אינו שר מעולם. כך עוברים הימים, והנה, מאתיו שומע שירה. שירה יפה, נער ששר ולו קול פעמונים. הוא מתקרב למקום שממנו הקול מגיע, כך הוא מגלה את פייר מוראנז', בעל קול יפה במיוחד, אשר לא היה בשיעור המוזיקה הראשון מפני שהיה בעונש.  אך כשנער מגלה כי מאתיו מקשיב לו, הוא מפסיק את שירתו. מאתיו מכריח את הילד לשיר במקהלה. בשיעור המוזיקה הראשון שבו משתתף פייר, הוא אינו מסכים להוציא שום קול שירה מפיו, אבל מאתיו לא מוותר ואף כועס על הנער, וכשהנער סוף סוף מסכים לשיר, הוא נהיה לסולן של המקהלה. המקהלה שרה שירים יפים ומרגשים בצרפתית שהם חלק בלתי נפרד מהסרט.

אך מאחרי כל השירים המרגשים, מגיעים גם הרגעים הקשים, וביניהם סיפורו של מונדן. מונדן הוא ילד בעייתי אשר עבר כמה בתי ספר ונגלה גם כעבריין. לאחר שהואשם על ידי המנהל בכך שגנב כסף וקיבל מהמנהל סטירות קשות שהשאירו על פניו סימנים כחולים כשהוא בכלל לא גנב כלום וזה היה ילד אחר, מונדן חזר לבית ספרו הקודם. אבל זה לא סוף הסיפור: הרי במצב שבו מאשימים עבריין סתם, העבריין לא שותק. כנקמה, מונדן לוקח את הסיגריה שלו ובדיוק כשהמנהל ראשין הולך לחופשה הוא שורף בעזרתה את כל הפנימיה אשר עולה בלהבות.

ביקורת:

הסרט מעורר השראה ממאתיו אשר מלמד את הנערים בצורה מיוחדת כשהם במצב לא פשוט, לדוגמה: אלימים, בעלי משברים, יתומים, גונבים, כעוסים, מגורשים מבתי ספר שונים או לא נקלטים בבתי ספר רגילים. הוא לא נוהג בעונשים חמורים כמו המנהל ראשין או בשיטה המפורסמת של הפנימייה: פעולה- תגובה. מאתיו מחזיר בדיוק את מה שקיבל. לא משנה אם זה עלבון, בושה או שמחה ואהבה. הוא דבוק במטרתו, ואפילו כשהמנהל לא מרשה לקיומה של המקהלה הוא מנהל אותה בסתר. הסרט ריגש אותי בצורה מדהימה, ביחוד בגלל שהמסר שמגיע בסך הכל ממורה פשוט שמשנה לנערים את כל החיים, המחשבות והמשברים. הם הרי לא ילדים קטנים. הם נערים שגדלו אל חינוך לא נכון- ולשנות כזה דבר נראה כמעט בלתי אפשרי! הסרט הזה מראה לנו שמורה טוב הוא מורה לחיים. בנוסף, השפה הצרפתית המיוחדת שבסרט, כשבדרך כלל אני רגילה לאנגלית בסרטים מצליחים, מהווה הרגשה של מקום אחר, הרגל אחר ושונות מסרטים אחרים.

אבל האם מאתיו קיבל את מה שרצה? מה יהיה גורלו ומה סופו של פפינו המסכן? את כל זה תצטרכו לגלות בעת צפייתכם בסרט...

גילאים:

 כמבקרת צעירה בת 10 שנהנתה מאוד מהסרט, אייני יכולה להגדיר כי הסרט אינו מתאים לגיל זה. אפשר לומר שאם ראיתם צלילי המוסיקה ואהבתם אותו, תאהבו גם את הסרט הזה, כי יש בו משהו קצת דומה. כדאי גם לחשוב על התקציר. כי באמת אפשר לומר שיש רגעים קשים בסרט, והוא נועד בעיקר למבוגרים.

פרסים:

הסרט  "כשהנערים שרים" היה מועמד לשני פרסי אוסקר ובקטגוריית "הסרט הזר הטוב ביותר" ו-"שיר הנושא הטוב ביותר". הסרט היה מועמד גם לפרסי גלובוס הזהב וזכה בפרס לומייר בקטגוריית "הסרט הטוב ביותר".

 

הדוב פדינגטון 2

ביקורת על סרט מאת בנימין א' צ'לנוב

"הדוב פדינגטון 2"  סרט בבימויו של פול קינג, הוא באופן מפתיע הסרט השני בצמד הסרטים "דוב פדינגטון" המבוססים על הספרים "דוב ושמו פדינגטון" ו"הרפתקאות הדוב פדינגטון".

קצת על הסרט הראשון ( בשביל הרקע ) :

הסרט הראשון מספר על הדובון שנשלח על ידי דודתו לוסי ללונדון. הוא מגיע לתחנת הרכבת פדינגטון, שם מוצאת  אותו משפחת בראון ומעניקה לו את שמו "פדינגטון" על שם התחנה, ומאמצת אותו בתור בן משפחה.

תקציר הסרט השני:

בסרט השני פדינגטון רוצה לקנות לדודתו ספר תמונות יקר ערך, אבל לילה אחד נגנב הספר מהחנות, ופדינגטון רודף אחרי הגנב, אך נתפס על ידי המשטרה במקום הגנב האמתי. פדנגטון מוצא את עצמו בבית סוהר. במהלך שהותו בבית הסוהר מחולל פדינגטון שינוים, ובעזרת אוכל הופך את בית הסוהר למקום טוב ושמח יותר.

באותו זמן משפחת בראון מנסה בכל כוחה למצוא את הגנב האמתי. עכשיו אני רוצה להשאיר אתכם במתך, אז: המשך יבוא... (אם תיראו את הסרט).

ביקורת:

הסרט מותח, דרמתי, מאוד מרגש (קצת בכיתי) והסוף, איך לא? שמח. הדמויות מורכבות ובעלות תכונות אופי ותחומי עניין מיוחדים, והמשחק מצוין. לדעתי הסרט מתאים לכל אחד ואחת מגיל 7 (הוא מכיל קטעים מאוד דיכאוניים).

בשורה תחתונה, שכאן היא באמת תחתונה: סרט מעולה!!!

ביקורת לסרט מבצע ביצה

סיפור מרתק על ביצת נשר נדירה אשר נמצאת בגן החיות. מספר אנשים רוצים את הביצה לצרכים שונים , אך מי ישיג אותה ? ולצורך איזו מטרה ? הסרט הוא סרט דמיוני בהחלט, אין המון אפקטים, אך הרעיון יצירתי. הדמויות נוגעות ללב ומצחיקות את שלל הקהל. ליהוק השחקנים היה מוצלח, השחקנים התאימו את עצמם לגילאי הקהל. העריכה מוצלחת מאוד. הסרט נראה מציאותי. זויות הצילום היו מעולות ונתנו משמעות לסרט. המוזיקה התאימה למצב שבה הושמעה. האור היה מלאכותי, אך הוצג בצורה טובה. היצרתיות היתה מקסימה, הסרט היה מקורי ומיוחד משאר סרטי הילדים. הסרט הוא סרט ישראלי ושייך לז'אנר הפנטזיה. אני נותנת לסרט ציון של 9 מתוך 10

  

פרדיננד

במאי: קרלוס סלנדה

מאת יהב ואלמה

"בנוי להילחם, נולד לאהוב."

פרדיננד מבוסס על ספר הילדים הקלאסי. פרדיננד הוא שור עם לב זהב, אבל מיכון שהוא שור לא כולם חושבים כך... לכן הרחיקו אותו מביתו. הוא נחוש לחזור למשפחתו ונעזר בחבריו וכולם יוצאים ביחד למסע של רגשות.

הסרט פרדיננד, שעכשיו בקולנועים, הינו סרט עם מוסר השכל רחב: תמיד להישאר איך שאתה. הסרט מתאים לכל המשפחה, מהקטן עד לגדול. לדעתינו זה באמת 106 דקות של... אתם כבר תראו. אז הולך ליהיות מעניין לא?