שלישי | 16.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
5pm
6pm
18:00
8pm
20:00
20:30
סגור
לתכנית החודשית
אשכול הרצאות בנושא קולנוע ישראלי

תולדות הקולנוע הישראלי

קהל יעד: כיתות ט'-יב'

מפגש היכרות עם מורשת הקולנוע הישראלי. ההרצאה תעסוק בהתפתחותו הכרונולוגית של הקולנוע הישראלי החל מימיו ככלי לתעמולה הציונית, דרך הקולנוע האישי, סרטי הבורקס, העיסוק במשפחה הגרעינית ומאוחר יותר בסכסוך הישראלי-פלסטיני. ההרצאה תסביר כיצד במקביל להתפתחות זו, שהיוותה תגובה למגמות קולנועיות עולמיות, ניסה הקולנוע הישראלי לייצר קול מקורי וייחודי, ולבחון בעזרת קול זה את המציאות הישראלית המורכבת.

מרצים: אמיר וולף / ד"ר אודיה כהן-רז

סרט: סאלח שבתי / אוונטי פופולו (עותק דיגיטלי איכותי, חדש ומשוחזר) / כנפיים שבורות / הכוכבים של שלומי  / בלוז לחופש הגדול (עותק דיגיטלי איכותי, חדש ומשוחזר)

 

סרטי מלחמה בקולנוע הישראלי

קהל יעד: כיתות יב'

ההרצאה תעסוק בייצוגי המלחמה בקולנוע הישראלי ותבחן את האופנים השונים בהם הסרטים מעלים דילמות אישיות ולאומיות הנובעות משדה הקרב המקומי.

מרצה: ניר פרבר

סרטים: בופור / לבנון / ואלס עם באשיר

 

ריאליטי-צ'ק: מציאות ישראלית

קהל יעד: כיתות ט'-יב'

מ"יומן" של פרלוב ועד ל"אח  הגדול" של "קשת", מהקלאסיקות של הקולנוע הדוקומנטרי המודרני לשיאי הדוקו הישראלי, ההרצאה תעסוק בדימיון ובעיקר בשוני בין קולנוע תיעודי לתוכניות המציאות בטלוויזיה.

מרצה: איילת בכר

סרטים: ההרוג ה-17 / משמרת לילה / סובינרים / ואלס עם באשיר

 

הגיבור הדתי בקולנוע הישראלי

קהל יעד: כיתות יא'-יב'

ההרצאה תציג את האבולוציה הקולנועית של ייצוג הדתיים על המסך: מדמויות הקריקטורה בסרטי הבורקס, דרך האידיאליזציה של עולם בעלי התשובה, כמו למשל ב"אושפיזין", ועד המורכבות של דמות החוזר בתשובה ונפשו המסוכסכת ב"המשגיחים".

מרצה: אדווה מגל כהן

סרט: המשגיחים / אושפיזין

 

הערת שוליים: מחאה בשולי החברה

קהל יעד: כיתות ז'-יב'

מסע קולנועי אל השוליים החברתיים כפי שמוצגים בקולנוע בישראלי הבוחר להציב במרכז הדיון קבוצות שוליים הנעלמות על פי רוב מהדיון המרכזי בחברה הישראלית ולספר את סיפורן: הפריפריה, שכונות עוני, עולים חדשים ומהגרי עבודה.

מרצה: אדווה מגל כהן

סרט: וסרמיל / נודל / סיפור חצי רוסי