חמישי | 28.03.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית

תקנון תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי 

פסטיבל הקולנוע ה- 33 ירושלים 7-17/7/2016 

פסטיבל הקולנוע ה-33 ירושלים יקיים גם השנה שלל תחרויות נושאות פרסים לקולנוע הישראלי. תקנון התחרות המתפרסם להלן הינו התקנון המחייב ליוצרי סרטים עלילתיים באורך מלא אשר מעוניינים להגיש את סרטיהם לתחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי. בתחרות יוענקו פרסים באדיבות משפחת חג'ג', משפחת פרחי וקרן ון ליר.  

1. התחרות, ומועדי ההגשה:  
(1.1) בתחרות ישתתפו סרטים עלילתיים שהופקו בין השנים 2015-2016, אשר לפחות אחת מחברות ההפקה שלהן ישראלית ורשומה כחוק. במידה ומדובר בהפקה עצמאית (ללא חברת הפקה), לפחות אחד ממפיקי הסרט חייב להיות ישראלי.  
(1.2) אין להגיש סרטים אשר הוגשו כמועמדים לתחרות בשנים קודמות. 
(1.3) הגדרת סרט באורך מלא: מעל ל- 75 דקות.  
(1.4) על פרסי התחרות יתמודדו סרטים שהקרנת הבכורה הישראלית שלהם תתקיים במסגרת הפסטיבל; סרטים שלא יצאו להפצה בבתי הקולנוע עד למועד ההקרנה בפסטיבל, לא שודרו באחד מערוצי הטלוויזיה ו/או ה VOD ולא הוצגו בארץ במסגרת פסטיבלית, סינמטקית, אינטרנטית ו/או כל מסגרת אחרת.  
(1.5) ועדת מיון שתיבחר ע"י הנהלת הפסטיבל ותורכב מאנשי ונשות מקצוע בתחום הקולנוע, תקבע מי מהסרטים שהוגשו יתקבל לתחרות הפסטיבל.  
(1.6) ההרשמה לתחרות תחל ביום ב', 1/2/2016 ותסתיים ביום ה', 21/4/2016 בשעה 12:00. הסרטים המועמדים לבחירה ירשמו באתר הפסטיבל www.jff.org.il . 
(1.7) המועד אחרון להגשת מועמדות לתחרות בפסטיבל הינו המועד שיפורסם באתר הפסטיבל. 
(1.8) הנהלת הפסטיבל תהיה הפוסקת האחרונה בכל שאלה או מחלוקת באשר לקיום תנאי הסף לקבלת סרט לתחרות, לרבות בדבר התאמתו של סרט לקטגוריה בתחרות ו/או עצם קבלתו של הסרט לפסטיבל.  

2. פורמט ההגשה:  
(2.1) פורמט הגשת הסרטים לשלב המיון הינו לינק מאובטח לצפייה ישירה, ללא צורך בהורדתו מהאינטרנט על מנת לצפות בו. יש להתיר את הגישה לסרט עד גמר הליך המיון ולאפשר צפייה של יותר מאשר משתמש אחד בו זמנית.  

3. תנאי ההרשמה לתחרות:  
(3.1) מועמדות לפסטיבל תוגש ע"י המפיק/ה או הבמאי/ת או בעל/ת הזכויות להפצת הסרט בישראל ובעולם.  
(3.2) הסרט איננו מפר זכויות יוצרים ו/או זכויות אחרות של כל צד ג' ואין בו כל הפרה של כל דין, לרבות כל פגיעה בשמו הטוב של כל צד ג' ו/או פרטיותו ו/או עוולה אחרת.  
(3.3) לשלב המיון ניתן להגיש גם עותק בגרסתו הלא סופית של הסרט, אך יש לציין זאת בעת ההרשמה.  
(3.4) הפרטים שימולאו בטופס ההרשמה ישמשו את הפסטיבל לתכניה, לאתר האינטרנט ולחומרים פרסומיים נוספים. יש להקפיד על תקינות הפרטים.  
(3.5) בתום הליך ההרשמה האלקטרוני תופיע חלונית המאשרת כי הפרטים נקלטו במערכת. עם זאת, ההרשמה תאושר רשמית רק לאחר קבלת אישור ממנהל התחרות על קבלת החומרים באופן תקין.   

4. קבלת הסרטים לפסטיבל והגשת חומרים:  
(4.1) על היוצרים שסרטיהם התקבלו לתחרות יש להגיש עותקי הקרנה סופיים עם כתוביות באנגלית בגוף הסרט, עד לתאריך 5/6/2016. 
(4.2) הסרטים שיתקבלו לתחרות יוצגו בפני קהל שחלקו רוכש כרטיסים וחלקו מוזמנים. קהל המוזמנים יורכב ממוזמני הפסטיבל ומוזמני הפקת הסרטים.  
(4.3) הסרטים שיתקבלו לתחרות יוצגו לחבר השופטים במועדים שייבחרו ע"י הנהלת הפסטיבל. 
(4.4) פורמט הגשת הסרטים להקרנה בפסטיבל הינו DCP או פילם 35 מ"מ.  
(4.5) הסרטים המתקבלים יגישו תיק עיתונות בעברית ובאנגלית ובו: סינופסיס, רשימת קרדיטים, שלוש תמונות סטילס מהסרט באיכות 300dpi ומעלה, תמונת במאי/ת, טריילר, שלושה עותקים מכרזת הסרט, וקטע וידאו באורך שלוש דק' מתוך הסרט.   

5. פרסים:  
(5.1) פרס הפסטיבל לסרט עלילתי באורך מלא יוענק לאחד מהסרטים הישראליים שיתקבלו לתחרות. הפרס יחולק שווה בשווה בין הבמאי/ים לבין המפיק/ים (50% להפקה ו-50% לבימוי), בהתאמה לשמות החתומים על טופס ההרשמה. ממקבלי הפרסים ינוכה מס כחוק.  
(5.2) בתחרות לסרטי קולנוע ישראלי עלילתי באורך מלא יוענקו פרסים בקטגוריות:  

הסרט הטוב ביותר  
סרט הביכורים הטוב ביותר  
השחקן הטוב ביותר  
השחקנית הטובה ביותר  
התסריט הטוב ביותר  
הצילום הטוב ביותר  
העריכה הטובה ביותר  
המוסיקה הטובה ביותר  

(5.3) הנהלת הפסטיבל שומרת לעצמה את הזכות לשנות את קטגוריות הפרסים.  
(5.4) חבר השופטים בתחרות יקבע ע"י הנהלת הפסטיבל ויורכב משופטים מענף הקולנוע הישראלי ו/או הבינלאומי.  
(5.5) היוצרים שיזכו בפרסים בפסטיבל הקולנוע ירושלים יתחייבו להציג את סרטם לאחר מכן עם שקופית המתארת את קטגוריית הזכייה ולוגו פסטיבל רשמי בעברית ובאנגלית. הכותרת תופק ע"י מפיקי הסרט ותועבר לאישור הנהלת הפסטיבל.  
(5.6) זוכי התחרות ידרשו לשלוח עותק סופי של הסרט מתורגם לאנגלית עד לתאריך 1/9/2015 בתוספת שקופית הזכייה, על מנת שנוכל לשולחה לתורמים. ניתן להוסיף טיים קוד או סימן מים.  

6. כללי:  
(6.1) טופס שלא מולא ונחתם כנדרש, לא ייקלט במערכת.  
(6.2) הפסטיבל לא יישא בהוצאות דיוור. כלל הוצאות הדיוור ישולמו ע"י השולח.  
(6.3) הנהלת הפסטיבל רשאית להקרין כל סרט שנתקבל לפסטיבל, במועדים שייבחרו על ידה במהלך כל ימי הפסטיבל בשעות שהן לפי שיקול דעתה. הסרטים יוקרנו פעמיים במהלך הפסטיבל. הנהלת הפסטיבל שומרת לעצמה את הזכות להקרין פעם נוספת סרט שזכה בתחרות.  
(6.4) הנהלת הפסטיבל רשאית לבטל כל בחירה של סרט ו/או להימנע מהקרנתו בפסטיבל בכל עת לפי שיקול דעתה, ובין היתר במידה ויתעורר חשש לאי קיום תנאי הקבלה או ההגשה.  
(6.5) מגיש סרט מתחייב לפצות את פסטיבל הקולנוע וכל מי מעובדיה ו/או מטעמה בגין כל נזק ו/או הפסד, לרבות הוצאות משפטיות, שיגרם כתוצאה מהפרת הצהרה ו/או התחייבות של המגיש בקשר לסרט, לרבות כל תביעה ו/או דרישה שיוגשו בעקבות זאת.  
(6.6) פרסומי יח"צ על אודות הסרטים המתקבלים לתחרות יעשו בתיאום עם מערך יחסי הציבור של הפסטיבל.  
(6.7) הסרטים המתקבלים לתחרות יחויבו לשתף פעולה באופן מלא עם מערך יחסי הציבור של הפסטיבל, ובכלל זאת להתראיין לפלטפורמות תקשורתיות שונות, על מנת לקדם את הקרנת הסרט בפסטיבל. הדבר אמור גם במקרים בהם הסרט מופץ מסחרית שלא בסמוך למועד הקרנתו בפסטיבל. 
(6.8) במאי/ת ומפיק/ה של סרט המשתתף בתחרות יזכו באקרדיטציה מלאה לאירועי הפסטיבל, הזמנות לאירועי הפסטיבל, הזמנות לאירוע הפתיחה ולאירועי תעשיית הקולנוע, ואירוח במלון בליל הקרנת הבכורה של סרטם (חדר אחד לבמאי/ת וחדר אחד למפיק/ה, ולא יותר משני חדרי מלון להפקה).  
(6.9) נוסח התקנון המתפרסם באתר הפסטיבל הוא נוסח התקנון המחייב בתחרות.  
(6.10) סמכות השיפוט הבלעדית בקשר לכל סכסוך בנוגע לתקנון זה ו/או בקשר לסרט ו/או לכל שימוש בסרט ו/או כל עניין אחר הקשור לפסטיבל תימסר לבית המשפט המוסמך בעיר ירושלים.  

לשאלות נוספות ניתן לפנות לארז ברנהולץ ואלעד גולדמן, מנהלי מסגרות הקולנוע הישראלי, בדוא"ל: Israeli.cinema@jff.org.il  

בהצלחה ונתראה בפסטיבל! 

להרשמה