סגור
לתכנית החודשית

10-20.07.2014

סרט הפתיחה: ערבים רוקדים, ערן ריקליס   

למעלה מ- 60 אלף איש שבחרו על אף ולמרות הכל, להניח לפרקים למציאות המורכבת מבחוץ ולהיחשף לקולנוע מצוין מישראל ומהעולם.

בין 100 מוזמני הפסטיבל שהגיעו לירושלים בלטו השנה ספייק גונז', דיוויד מאמט, פארק צ'אן-ווק ומרטינה גדק. רק מעטים ביטלו את בואם בשל המצב הבטחוני.

מעל 200 סרטים הוקרנו בפסטיבל לרבות הקרנות בכורה לסרטים המנצחים בפסטיבלים החשובים בעולם. אלו הוצגו במסגרות הבינ"ל השונות ביניהן:  רוח החופש, החוויה היהודית, ביכורים, גאלה, פנורמה ואחרות. כמו כן התקיימה פעילות ענפה של סדנאות, אירועי פיצ'ינג, כיתות אמן ומפגשי יוצרים, קבלות פנים לאורחי תעשיית הקולנוע ולעיתונאים מהארץ ומהעולם, חממת  קולנוע יוקרתית ליוצרים מתחילים ועוד.  

לראשונה יצאו בפסטיבל קולנוע ישראלי גיליונות מיוחדים של מגזין הקולנוע הבינלאומי סקרין אינטרנשיונל Screen international שסיקר את אירועי הפסטיבל בדגש על היצירה הישראלית.

 אורחי הפסטיבל: פארק צ'אן-ווק במאי "סטוקר" ו"שבעה צעדים", מרטינה גדק שחקנית "הקיר", ושופטת במסגרות התחרות הישראלית", דיוויד מאמט, ראדק לדצוק צלם "הבבדוק", חוסיין קראבי במאי "בואי אל קולי", אדוארד ברגר במאי "ג'ק", סער קליין במאי "דברים שאנשים עושים", אניה מרקוארדט במאית "היא איבדה שליטה", רייצ'ל אסקין פישר ורייצ'ל נירנברג פסטרנק במאיות "יואכים פרינס: לא אשקוט", אנדרה סינגר במאי "יירד הלילה", אלחנדרו פרננדז אלמנדראס במאי "להרוג אדם", יוהנס הולצהאוסן במאי "המוזיאון הגדול", אלכסנדרוס אבראנאס במאי "מיס אלימות", מרין קרמיץ מפיק "מלו", זאזא אורושאדזה במאי "מנדרינות", למביט אולפסק שחקן "מנדרינות", ג'ורג' גריפין במאי שהציג את סרטיו הקצרים, נועז דשא במאי "צל לבן", מיכאל ורהובן במאי "קדימה!", אוקה הוכנדייק במאית "הרייקסמוזיאום החדש", ריצ'רד מיסק במאי ""רומר בפריז", אארון וילסון במאי "רקיע", סטפן רוזוויצקי במאי "רשע קיצוני", עדו מזרחי במאי "השוטר פ'", דיטריך ברוגמן במאי "תחנות הצלב", קארן שחנזארוב במאי "יום הירח המלא", היינץ אמיגהולץ במאי "מסלול ההמראה: הסתלקות המודרניזם", אריק פרידלר במאי "קול השלום"

בעה  סרטים עליליתיים ואחד עשר סרטים תיעודיים התחרו  בתחרויות הישראליות המרכזיות. הערב העניק הפסטיבל את הפרס הגבוה בתולדותיו בסך 125 אלף ש"ח לסרטים הזוכים בתחרות הקולנוע העלילתי-  זהו הפרס הגבוה ביותר המוענק כיום בפסטיבל בישראל.

פרס חג'ג' לסרט באורך מלא התחלק בין הסרטים: גט, המשפט של ויויאן אמסלם ופרינסס

הפרס בקטגוריה זו חולק בין הבמאים רונית ושלומי אלקבץ העומדים מאחורי הסרט "גט, המשפט של ויויאן אמסלם" והבמאית טלי שלום-עזר העומדת מאחורי הסרט "פרינסס"

מנימוקי השופטים:

"גט, המשפט של ויויאן אמסלם" מאת רונית אלקבץ ושלומי אלקבץ
בחברות מודרניות נהוג לקחת כמובן מאליו את היכולת לאהוב ולהפסיק לאהוב. עם זאת, כפי שסרטם המשובח של רונית ושלומי אלקבץ מלמד, חירותה של אישה בישראל נשלטת עדיין בידי המוסד הרבני. בניגוד מוחלט למושגי האהבה והתשוקה שאנו מורגלים אליהם בקולנוע, ויויאן אמסלם חושקת בלהט בהיפך הגמור- היא רוצה להפסיק להיות מושא התשוקה של הגבר אשר ממאן לשחרר אותה לחופשי- היא רוצה גט. התסריט המבריק מחבר בהצלחה רבה תמות של המשפחה והחברה הפטריארכלית אל הז'אנר הקלאסי של דרמת בית המשפט ומצליח לחשוף את המכניזם החברתי-כוחני שנאבק לדכא את תשוקתה וחירותה של האישה בחברה המודרנית. בקול תרועה מגיעה אל סיומה הטרילוגיה המצויינת ורחבת היריעה של האחים אלקבץ. זוהי אומנות במיטבה.

"פרינסס" מאת טלי שלום עזר
פרינסס הוא סרט יוצא דופן ועוצר נשימה אשר לכל אורכו נחווה כפיצוץ אדיר אך איטי. בשפה בוטחת ואסתטיקה מדוייקת, מצליח הסרט להתעלות לרמה חדשה של מציאות מדומיינת ומורכבת אשר עוזרת לגיבורה ואף לנו הצופים לתווך ולשרוד את הזוועה העומדת במרכזו. טלי שלום עזר מספרת את הסיפור בצורה אינטנסיבית וישירה ומנטרלת כל אלמנט מיותר בו, תוך שהיא חושפת את המכניזם של ההדחקה בצורה מטרידה. הדמויות מבריקות, ייחודיות ובלתי צפויות, משוחקות לעילא ומשרטטות דיוקן משפחתי אפל. האסתטיקה הפתיינית מושכת אותנו פנימה לתוך עולם של כאב ובעוד שהיינו רוצים לברוח אנו נותרים ממוסמרים למושב הקולנוע. הצפייה מענגת ומענה בו זמנית. טלי שלום עזר היא קול חדש, מיוחד וחזק בנוף הקולנועי ואנו תקווה כי הפרס יעודד אתה להמשיך וליצור קולנוע עמוק ועוצמתי.

הפרס ע"ש ענת פרחי ז"ל לסרט ביכורים הוענק לסרט: עלים אדומים

הפרס ע"ש ענת פרחי ז"ל לסרט ביכורים בסך 20,000 ₪ הוענק לבזי גטה, במאי הסרט "עלים אדומים"

מנימוקי השופטים: בחרנו להעניק את הפרס לסרט מרשים בעוצמתו. אל נבכי התודעה הקולנועית פורץ במאי צעיר ובמבע עשיר ומרתק משרטט את אחת מדמויות האב החזקות שנראו כאן. באמצעות קו נרטיבי חד ומדוייק מצליח היוצר להלחים מציאות חברתית אך אישית, מורכבת וספציפית. החלטתו של האב להתפרץ יום בהיר אחד אל בתי ילדיו, חושפת את הפערים הבין דוריים תוך שימוש בשפה בלתי מסתייגת וישירה. לא זו בלבד שהסרט מאפשר הצצה ראשונה מסוגה אל הקרביים של הקהילה האתיופית במציאות הישראלית, אלא הוא גם יצירת ביכורים מרשימה העשויה ביד בוטחת ומעוררת סקרנות לבאות.

פרס ע"ש ענת פרחי ז"ל לתסריט הוענק לסרט: בורג

פרס התסריט ע"ש ענת פרחי בסך 10,000 ₪ הוענק לשירה גפן, התסריטאית של הסרט "בורג"

מנימוקי השופטים: תסריט וירטואוזי, חכם ונושך שמחבר ביד אמן בין מספר עולמות, סמוכים אך רחוקים שנות אור. התסריט דן בהיתכנותה של קירבה או הזדהות בין שני העולמות, בוחן בהומור אלטרנטיבות אבסורדיות למצב האבסרודי ממילא ומותיר את השאלה מהדהדת. שירה מנסחת שפה חדשה ומקורית לטיפול בנושאים מוכרים ושחוקים לכאורה ומציעה נקודת מבט אירונית ומאתגרת על מציאות פוליטית קשה. הדמויות הנשיות אשר לא מוצאות את מקומן בחברה, משמשות את התסריטאית לתהות על ניכור, אימהות, נרקיסיזם, אומנות וקפיטליזם.

פרס חביב הקהל הוענק לסרט: גט, משפטה של ויויאן אמסלם

לראשונה הוחלט השנה לאפשר לקהל הרחב להצביע עבור הסרט אותו אהב במיוחד את פרס חביב הקהל קטף "גט, המשפט של ויויאן אמסלם"

פרס חג'ג' למשחק בסרטים באורך מלא:

פרס השחקנית בסך 10,000 ₪ זכתה שירה האס על תפקידה בסרט "פרינסס"

מנימוקי השופטים: בתצוגת משחק מרשימה, המשלבת דיוק ועוצמה יוצאי דופן, מצליחה שירה האס להכניס את הצופה בסרט אל תוך עולם של ילדות בלתי אפשרית, תוך שהיא מגלמת דמות ילדה בטבעיות מפתיעה ומשכנעת. באמצעים מינימליסטיים מלהטטת השחקנית בין קטבים של זעם פנימי ושקט נפשי ומאפשרת הסתכלות מפוכחת אל המסע הקשה שנאלצת לעבור הדמות. אנו גאים להעניק פרס זה לשחקנית כה צעירה שהפתיעה בבגרות משחקית וסחפה אותנו פה אחד..

בפרס השחקן בסך 10,000 ₪ זכו מנשה נוי על תפקידו בסרט "גט, המשפט של ויויאן אמסלם"

מנימוקי השופטים: אל דרמת בית המשפט והתפקיד הקלאסי של הפרקליט מביא השחקן מנשה נוי בדמותו של כרמל בן טובים פרשנות עכשווית, מורכבת ופמיניסטית לדמות הנקרעת בין רחשי כבוד למסורת והממסד לבין הרצון לעמוד על ערכיו ולייצג את מרשתו נאמנה. בין כותלי בית המשפט העירומים בונה נוי עולם ודמות עשירים המצליחים לחצות במרחב ובזמן תוך שהם נבנים באיפוק וביד אמן מיומנת לקראת הרגעים בהם נפרץ הסכר והרגש מתפקע.

פרסי העריכה, הצילום והמוסיקה בסרטים באורך מלא:

בפרס משפחת חג'ג' לעריכה בסך 10,000 ₪ זכתה נילי פלר על הישגיה בסרט "בורג"

מנימוקי השופטים: נילי פלר הצליחה להרשים אותנו בעבודת עריכה אלגנטית, קצבית ומורכבת אשר מצליחה להראות נטולת מאמץ. המהלך העלילתי המורכב שמבקש הסרט לבצע מתממש בין היתר בזכות העריכה החכמה אשר מדלגת בטבעיות בין העולמות של הממשי לכאורה והסוריאליסטי. פלר מצליחה לברוא מעברים נסתרים ולאפשר לבלתי אפשרי להתקיים לנגד עינינו.

בפרס משפחת חג'ג' למוסיקה בסך 10,000 ₪ זכה ישי אדר על עבודתו בסרט "פרינסס"

מנימוקי השופטים: נעימת הקסם של ישי אדר מצליחה בעדינות ובאיפוק לשרת את עלילת הסרט ולשאוב את הצופה פנימה. הקורים שהיא טווה סביב עולמן של הדמויות בוראים פנטזיה וספק ומייצרים רובד דק אשר מבלי להשתלט מעשיר את העולם המוצג ומהפנט את הצופה.

בפרס קרן ון ליר לצילום הסרט באורך מלא בסך 10,000 ₪ זכה ראדק לאדצ'וק על עבודתו בסרט "פרינסס"

מנימוקי השופטים: עבודת הצילום של ראדק לאדצ'וק בונה אסתטיקה מוקפדת אשר עומדת בניגוד מוחלט לתוכן המצמית של הסיפור. הפריימים המלוטשים פועלים כמלכודת דבש, הם מפתים את הצופה ושואבים אותו פנימה אל עולמן הפרוץ של הדמויות. השפה הוויזואלית המיוחדת שיצרו יחד הצלם והבימאית, נעה בין פנטזיה לבין ממשות ומייצרת מעטפת יפה ועדינה בתוכה מתאפשרים הדברים הנוראיים ביותר.

חבר השופטים כלל את: מרטינה גדק, ג'ורג' גולדנשטרן, פרופסור אווה אילוז ואסף אמיר יו"ר איגוד המפיקים

פרס קרן ון ליר לסרט תעודי הוענק ל: אדם הגון

פרס ון ליר בקטגוריה זו, בסך 35,000 ₪, הוענק לונסה לאפא עבור הסרט "אדם הגון".

מנימוקי השופטים: באמצעות תחקיר רחב הקף ומעמיק, עריכה המצטיינת בדיוק ופס קול אינטנסיבי ורב רבדים, נארגת יצירה מורכבת ומעוררת מחשבה החושפת דיוקן המפתיע באינטימיות שלו, ופותחת חלון מטריד למימד האנושי של רוצח המונים.

בפרס בימוי הסרט התיעודי בסך 20,000 ₪ זכה רובי אלמליח, במאי הסרט "זית על מא (שמן על מים)"

מנימוקי השופטים: בעזרת מבע קולנועי עשיר ובוטח, והתבוננות רגישה ואנושית, מוביל אותנו הבמאי אל עולמה הטעון, הדרמטי והתוסס של משפחה המתמודדת עם טראומת ההגירה, ונותן קול לדמויות שכמעט ואינן זוכות לייצוג על המסך כמו גם בחברה הישראלית

חבר השופטים כלל את: נעמי שחורי, ארנון גולדפינגר, קארן קופר, סקוט פאנדאס, ואוקה הוכנדייק

פרס הסרט הקצר:

פרס לסרט אנימציה בסך 10,000 ש"ח הוענק לבמאי דותן מורנו, יוצר הסרט "שוק"

מנימוקי השופטים: הסרט מצליח לספר סיפור אינטימי ונוגע ללב דרך אנימציה צנועה וקריינות עוצמתית

פרס לסרט תיעודי בסך 10,000 ש"ח הוענק לדניאל שוורץ יוצר הסרט "תמונת מראה"

מנימוקי השופטים: הסרט מעניק נקודת מבט מרעננת על כתיבתו ושיכתובו של סיפור אישי הטומן בחובו היקש לכתיבה ושיכתובה של היסטוריה קולקטיבית, דרך הומור עדין ודמויות שובות לב.

פרס ון ליר לסרט העצמאי העלילתי בסך 10,000 ש"ח הוענק ל נטעלי בראון, יוצרת הסרט "נדר"
מנימוקי השופטים: הסרט מתאר נושא לא פשוט של התבגרות בצל הקנטות ודיכוי מבית ומחוץ דרך מסננת של עבודת בימוי עדינה וצילום אסתטי ויפיפה

פרס ון ליר לסרט הסטודנטים העלילתי בסך 10,000 ש"ח הוענק ליונתן דקל, בוגר ביה"ס סם שפיגליוצר הסרט "אחד באפריל"

מנימוקי השופטים: על אף מבחר עשיר של סרטי סטודנטים משובחים, ״אחד באפריל״ בלט בנועזותו ועסק בצורה מקורית בתיעוד וחיפוש עצמי, על ידי שליטה וירטואוזית בהתחקות אחר סוגי פורמטים צילומיים דיגטליים שונים מהטלפון הסלולרי דרך הסקייפ ועד קלטת ה-וי.אייצ׳.אס המשפחתית, ריגש והצחיק, הפתיע ועורר מחשבה על תפקידה של המצלמה בעידן בו רגשות נלכדים ונשמרים לעד, עד שהמסך כבה.

חבר השופטים כלל את: וניה היימן, אלכסנדרוס אווראנס, לורנס הרצברג

פרסי ברוח החופש ע"ש וים ון ליר:

פרס קאמינגס לסרט עלילתי ברוח החופש בסך כ-13,500 ש"ח הוענק לעבדרחמן סיסאקו, במאי הסרט "טימבוקטו"

מנימוקי השופטים: הסרט נבחר פה אחד עבור המצוינות בעשייה והכוח הרב הטמון בקריאת האזהרה לאנושות. סרט צנוע ומרהיב בו זמנית

פרס אוסטרובסקי לסרט התיעודי ברוח החופש בסך כ- 6,800 ש"ח הוענק ל אדט בלצברג, במאית הסרט "משקיפים ברקיע".

מנימוקי השופטים: סרט מבריק, אשר מזכיר כי תמיד יש מקום לתקווה, גם כאשר זו אינה נראית כלל באופק.

צל"ש בקטגוריית ברוח החופש: זאזא אורושאדזה על הישגיו בסרט "מנדרינות".

חבר השופטים כלל את: מכרם חורי, זיינפ אטאקן וג'יין וולס

פרסי החוויה היהודית בתרומת מיכאלה וליאון קונסטנטינר

מרכז המולטימדיה לחקר השואה ע"ש ג'ואן סורסקי-קונסטנטינר בסינמטק ירושלים מעניק את "פרס ליה ון ליר" בסך 10,000 ש"ח לסרטים העוסקים בהיסטוריה ובזהות יהודית על כל היבטיהם.
הזוכה לשנת 2014 הוא אלכסנדר ארקדי במאי הסרט "24 ימים"

מנימוקי השופטים: הסרט מציג בצורה מורכבת את ההתנסות באלימות אנטי-יהודית בצרפת. הדרמה המותחת מצליחה שלא להפוך את הנושא לקלישאה. זהו סרט בעל חשיבות חברתית שמראה בעיקר את האסון שבהעלמת עין מאלימות ובהשלמה עם סטריאוטיפים גזעניים.

מרכז הצפייה מעניק את "פרס אבנר שלו יו"ר יד ושם" בסך 10,000 ש"ח לסרטים העוסקים בנושא השואה.
הזוכה לשנת 2014 הוא סטפן רוזוויצקי, במאי הסרט "רשע קיצוני".

מנימוקי השופטים: הסרט מצליח להפוך את סוגיית הרצח ההמוני בשואה ואת התנהגות הרוצחים לרלוונטי לצופים כיום. תוך שילוב של קטעי ארכיון, שחזורים דרמטיים, וראיונות, הבמאי מגלה את פניהם האמיתיות של "אנשים רגילים" שנהפכו לרוצחים.

ציון לשבח הוענק לבמאי אנדרה סינגר על הסרט "יירד הלילה".

חבר השופטים כלל את: עופר אשכנזי, אייזק זבלוקי ועירית שלג.

פרסי תא המבקרים הבינלאומי FIPRESCI לסרטי ביכורים

סרט הביכורים הבינלאומי הזוכה הואאלונסו רואיזפלסיוס במאי הסרט "לבנבנים"

מנימוקי השופטים: סרט התבגרות שהוא גם סרט מסע של שני אחים חסרי אב. השיטוט הנוסטלגי בכבישי מקסיקו סיטי בחיפוש אחר דמות אב אבודה, נהפך במהרה לחיפוש אחר זהות לאומית ואישית. בסופו של דבר, למדים האחים וגם אנחנו שיעור מרומם באחראיות חברתית ואישית.

סרט הביכורים הישראלי הזוכה הוא בזי גטה, במאי הסרט "עלים אדומים"

מנימוקי השופטים: מעשייה עם הדהודים שקספירים על אלמן זקן הנכשל בניסיונו להשליט את הירושה התרבותית שלו במציאות שהשתנתה זה מכבר. הודות לתיאור רגיש של הדמויות הסובבות את גיבור הסרט, הטרגדיה הצנועה הזאת ניחנת במגע אנושי נוגע לב.

חבר השופטים כלל את: פבלו אוטין, אנדרס קולודינסקי ואייטנה אוניל.

פרס פורום מבקרי הקולנוע בישראל

פרס הביקורת הוענק לנדב לפיד במאי הסרט "הגננת"

מנימוקי השופטים: כיאה לסרט שעוסק ביחסים בין שפה ותודעה בתרבות הישראלית, סרטו השני של לפיד ניחן בשפה קולנועית מקורית, נועזת ומורכבת, שאינה פוסקת מלהפתיע ולחדש. לפיד מעמת בדרכים לא צפויות בין הגבוה לנמוך, ובין הפואטי לוולגרי, ומנווט את הצופה במיומנות מרשימה בין הזהויות וההיררכיות התרבותיות השונות באמצעות דמויותיו המגוונות. הסרט נותר פתוח לפרשנות ולמעשה דורש אותה, תוך שהוא מייצר קשת רחבה של תגובות רגשיות ואינטלקטואליות. בעזרת יכולת ההבעה הייחודית של שחקניו הראשיים, שרית לארי והילד הבלתי נשכח אבי שניידמן, ומצלמתו החוקרת והמערערת של שי גולדמן, לפיד משכיל לשמר אמביוולנטיות, מתח, הומור ורגש. ״הגננת״ מהווה שלב נוסף בהתפתחותו והשתכללותו של נדב לפיד ומציב אותו בשורה הראשונה של יוצרי הקולנוע בישראל. יצאנו נפעמים מסרטו.

התחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני 2014

פרס קרן משפחת אוסטרובסקי לסרט הניסיוני הטוב ביותר בסך 8000 ש"ח הוענק ל "למען הרישום" שביימה רותי סלע

מנימוקי השופטים: האמנית משתמשת בציור (רישום, למען הדיוק), מדיום שנבחר עבורה על ידי "הרשויות", כדי ליצור עבודת וידאו, מדיום שבו היא מרגישה נוח, המדיום "שלה". במסגרת הסרט האמנית רושמת את דיוקנותיהם של עורכי הדין של עיריית ירושלים ומתעדת את מעמד הציור ואת השיחות המתנהלות ביניהם. אגב כך היא מציפה לא מעט קלישאות ודעות קדומות ביחס לאמנות אך עם זאת, ככל שהסרט מתקדם, מתגלה העומק הרעיוני שלו. מה שנדמה בהתחלה כמבט אירוני על המתרחש מתחלף בהדרגה לשיחה כנה על אמנות, על חוק, ועל מהות המקצוע שבו בוחרים אנשים. הסיטואציה המופרכת של אמנית וידאו היושבת ורושמת בקפידה דיוקנאות בעירייה מתגלה כסיטואציה החושפת את פגיעותו של המודל ושל האמנית המתבוננת בו (ונתונה בעצמה למבט המצלמה).

פרס המרכז לאמנות ומדיה מעמותה לזוכה במקום השני הוענק ל"הזכות לעזוב" שביימה שרון פז

מנימוקי השופטים: הסרט הקצר של שרון פז מעלה בצורה עדינה נושאים של הגירה וגבולות - הן בחיים והן באמנות. בשפה ויזואלית עשירה ומגובשת הסרט משלב במיומנות שכבות של דימויים ושל נופים מתחלפים ממקומות שונים הנעים ברקע האחורי, מסגרות של בתים תעשייתיים המבוססים על מודל של בתים ניידים ממזרח גרמניה ההופכים למעין מסכות, ודמויות אדם הנראות כאילו נלקחו מתיאטרון צלליות. הסרט כולו נמצא בתנועה מתמדת ומשחק הכסאות המוזיקליים המתרחש ברקע הקדמי מעניק לו ממד חלומי, לא מציאותי. מורגשת גם הבנה עמוקה של המדיום הקולנועי ביחס לתקדימיו ולמאפייניו: השימוש ב "תמונות חיות" (Tableaux vivants), צילום בשלביו המוקדמים, אנימציה ועצם הסיטואציה המציצנית.

חבר השופטים כלל את: היינץ המילגולץ, רותי דירקטור ואירית בצרי

מענק ברנשטיין לסרט גמר תיעודי של סטודנט מצטיין הוענק ל: פנדורה

מענק להפקת סרט גמר תיעודי של סטודנט מצטיין בסכום של 40,000 ₪ ניתן לאליה שוורץ מביה"ס מנשר לאמנות על סרטה "פנדורה".
הפרס מטעם משפחת ברנשטיין וביוזמה משותפת של קרן ירושלים והסינמטק

מנימוקי השופטים: "ללא עור, בשפה קולנועית עשירה ובאומץ, שבה במאית הסרט אל ילדותה. חומרי הגלם המרתקים שסביבם נטווה הנראטיב משמשים כראיות ומעוררים שאלות חשובות על קולנוע כעדות. בסרט מציפה הבמאית את כאב האובדן ויוצרת פסיפס משפחתי נוקב ובלתי מתפשר".

פרס סרט הילדים הטוב ביותר: וולפי, הסוד הנפלא

ציון לשבח לסרט ילדים "זיפ וזאפ" מאת אוסקר סנטוס

חבר השופטים כלל את: עומר חסון, יהלום פוסטול, אליאורה וייס, עדי אשכנזי, רומי פרידמן, גאיה פרידמן

פיצ'ינג בירושלים

פיצ'ינג בירושלים הוא במה ישראלית-בינלאומית שנועדה לגייס שותפים בינלאומיים להפקות קולנוע ישראליות. כיום כשליש מסך ההשקעות בסרטים ישראליים מגיע מחו"ל ובין הגורמים המשקיעים ניתן למנות מפיקים שותפים, קרנות קולנוע, סוכנויות מכירות, מפיצים וגופי שידור אירופאים וקנדים. כנס הפיצ'ינג מייסודם של פסטיבל הקולנוע ירושלים וקרן הקולנוע הישראלי מתקיים זו שנה תשיעית.

בפרסי הפיצ'ינג בירושלים זכו:

בפרס הראשון: "נילס" של הבמאי רם נהרי.
בפרס השני: "להציל את נטע" של הבמאי ניר ברגמן.
בצל"ש זכה" "בלי דם" של הבמאי יוסף אל-דרור.

פרס אביר הפרינג' לסרט העצמאי הטוב ביותר: פרחים של מרציפן



סרטים מרכזיים:

הרוח העולה THE WIND RISES

הון אנושי HUMAN CAPITAL

ילדה נצחית OBVIOUS CHILD

מהלכי לילה NIGHT MOVES

פרנק FRANK

רובר THE ROVER

התאומים THE SKELETON TWINS

לבנבים GUEROS

להרוג אדם TO KILL A MAN

צל לבן WHITE SHADOW

מאידאן MAIDAN

טימבוקטו TIMBUKTU

תעוזה DIFRET

יירד הלילה NIGHT WILL FALL

רשע קיצוני RADICAL EVIL

50 שנים של פולמוס THE 50 YEAR ARGUMENT

בברקלי AT BERKELEY

כלבים משוטטים STRAY DOGS

מחול המציאות THE DANCE OF REALITY

מים שקטים STILL THE WATER

טווח קצר 12 SHORT TERM 12

טום בחווה TOM AT THE FARM

מלחמה ממבט ראשון LOVE AT FIRST FIGHT

הפלאים THE WONDERS

כביש קדוש SACRO GRA

הבבדוק THE BABADOOK

סטוקר STOKER

מבנים מדברים בשלושה ממדים CATHEDRALS OF CULTURE