שלישי | 16.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
5pm
6pm
18:00
8pm
20:00
20:30
סגור
לתכנית החודשית
מונטוורדי – המוסיקאי לכל זמן ולשום זמן, הגאון המהפכן הראשון
מונטוורדי במנטובה: גאונות תפילות הערבית
בימוי: אנדי קינג-דאבס | 60 דקות

הקרנות נוספות של הסרט

מהפיכות במוסיקה עוברות ומתקבלות לכאורה בדרך קלה ופשוטה יותר מאשר בתחומי הפוליטיקה, המדע או הדת. המוסיקה המהפכנית של מונטוורדי ובני-דורו מוכיחה, עם זאת, שהשפעת המוסיקה על העולם יכולה להיות לא פחות משמעותית.

מרצה: פרופ' מיכאל מלצר

קונצרט בביצוע: יעלה אביטל סופרן, עדיה פלד סופרן, יואב וייס בריטון, מיכאל מלצר, יעל מלצר חליליות, יזהר קרשון צ'מבלו

בתכנית: קלאודיו מונטוורדי 'הלצות מוסיקליות' לשלושה זמרים ושלושה נגנים, שיר לסופרן ובאסו קונטינואו; סלומונה רוסי ('שלמה מן האדומים') טריו-סונטות; דריו קסטלו סונטה לחלילית ובאסו קונטינואו.

בריטניה 2014 | 60 דקות| אנגלית | תרגום לעברית

"מונטוורדי במנטובה" הוא סיפורו של דוכס מתקופת הרנסנס ומלחין החצר שלו, ומערכת היחסים הסוערת ביניהם, שהולידה את אחד מאוספי המוסיקה היפים והמהפכניים ביותר שאי פעם פורסמו: תפילות הערבית של מונטוורדי. את הסרט, הפקה יוקרתית של ה- BBC , מגיש השחקן השייקספירי ונער מקהלת קתדרלת סנט פול לשעבר, סיימון ראסל ביל, שאהבתו למוסיקה כוראלית שנייה רק לכשרונו כמספר סיפורים. יחד עם המנצח הארי כריסטופרס ומקהלת הווירטואוזים שלו, "השישה-עשר", חוקר סימון את הקריירה המוקדמת של קלאודיו מונטוורדי במנטובה, היכן שהלחין את תפילות הערבית תחת שלטונו הנוקשה של הדוכס וינצ'נזו גונזגה, שהיה מכור למין, למותרות ולאמנות. מורשת נדירה של 127 מכתבים ששרדו עד ימינו חושפת את מונטוורדי כמלחין ראשון מזן חדש ודרמטי: אמן המגשר בין העולם הדתי והעולם החילוני, אשר ניסוייו הנועזים ישנו את המוסיקה לנצח.

בהגשת סיימון ראסל ביל