סגור
לתכנית החודשית
ישראלים, שואה וניצולים – ניסיון לעשיית סדר
בגלל המלחמה ההיא
בימוי: אורנה בן דור | 93 דקות

הקרנות נוספות של הסרט

ההרצאה תתמקד בישראליות ובהיסטוריה של אחד ממרכיביה – השואה, כמו גם בישראלים ובאחד ממרכיביהם – שורדי השואה. מרצה: פרופ’ חנה יבלונקה, המחלקה לתולדות עם ישראל באוניברסיטת בן גוריון, היא גם ההיסטוריונית של מוזיאון לוחמי הגטאות. חלוצת תחום חקר ניצולי השואה בישראל. פרסמה ספרים ומאמרים רבים . כרטיסים: 39 ₪ / מנויים: הכניסה חופשית / כרטיס בהנחה: 20 ₪ בהזמנה מראש ב־lectureandmovie@gmail.com

ישראל 1988 | 93 דקות| עברית | תרגום לאנגלית

סרטה התיעודי של אורנה בן־דור מלווה את המוזיקאי יהודה פוליקר ומחבר השירים יעקב גלעד במסעם ליצירת "אפר ואבק", אלבומם עטור השבחים. דרך שיחות עם היוצרים ובני משפחותיהם משרטטת בן־דור דיוקן חושפני ואינטימי של מערכות היחסים הסבוכות בין בני הדור הראשון והשני לשואה. התוצאה היא מסע רגשי מטלטל הנע בין עדויות מזוויעות ליופיים המהפנט של שירי האלבום, שהפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית. "בגלל המלחמה ההיא" זכה בפרסים בפסטיבלי הקולנוע הבינלאומיים של ברלין וסנט־פטרסבורג, ולרגל פסטיבל הקולנוע היהודי יוקרן בגרסת K2 משוחזרת.

העותק הדיגיטלי המשוחזר לסרט "בגלל המלחמה ההיא" מבוסס על גלגלי התמונה והפסקול המקוריים, המופקדים בארכיון הסרטים הישראלי. הכנת העותק הדיגיטלי המשוחזר נערכה על ידי ארכיון הסרטים הישראלי, בשיתוף במאית הסרט, אורנה בן־דור, ומנהלת שירות הסרטים הישראלי, דנה גובי, ובתמיכת משרד ירושלים ומורשת ומשרד התרבות והספורט. 

האירוע הוא חלק מאירועי שבוע המורשת תשפ"ג 2022