שישי | 29.03.24

סגור
לתכנית החודשית
טהורה + נשות החופש

הקרנות נוספות של הסרט

הצלילים שכתבתי, בהפרש של 14 שנים, לשני הסרטים האלה, ניסו לשמש קול לנשים, שהחברות היהודיות והערביות מנסות להשתיק כבר שנים . אני רוצה להקדיש אותם לעורכת האהובה של שניהם, ערה לפיד, יוצרת נדירה ואמיצה שהלכה השנה לעולמה - יונתן בר גיורא

בימוי: ענת צוריהישראל 200256 דקותעברית

סרט הביכורים המוצלח של ענת צוריה מציע מבט נדיר וייחודי אל עולם של זוגיות ומיניות דתית שזכה לתיעוד מינימלי: סיפור טוהרת המשפחה. הוא מוגש כאן מנקודת מבט אישית של הבמאית ענת צוריה וחברותיה: נטלי, קטי ושירה. פתיחותן למצלמה, שוברת טאבו שתיקה עמוק שמושתת על חוקים בני אלפיים שנה ולחץ חברתי עכשווי. “החיים עם בן זוג דתי אורתודוקסי, העניקו לי חוויה של עשרים שנות טבילה במקווה ושל עשרים שנה של קשר זוגי ומיני אחר. המטען של עשרים שנה של קיום הטהורה הוא זה שהצמיח את הסרט הזה”. (ענת צוריה). 

שם באנגלית:
Tehora
בימוי: עביר זייבק חדאדישראל 201670 דקותערביתתרגום לעברית

“נשות החופש” מספר את סיפורן של נשים שנרצחו בשם המושג המפוקפק “כבוד המשפחה”, את סיפורן של נשים שחיות תחת איום לרצח, נשים ששרדו רצח, ואפילו את סיפורו של רוצח שהביע חרטה. לאורך הסרט אני מלקטת סיפורים, שיחות, וידויים, ואימג'ים קולנועיים, אוספת ראיות ושמועות ונוסעת בעקבותיהם. לפני 43 שנים נרצחה אשה צעירה בנצרת, העיר בה גדלתי. אני נוסעת ברחבי הארץ ובשטחי הרשות הפלסטינית, מנסה לברר את הסיבות למצב המתמשך של מקרי הרצח בחברה הפלסטינית ואת המושג הבעייתי “רצח על כבוד המשפחה”.

שם באנגלית:
Women of Freedom