רביעי | 01.05.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית
הגירה ופליטות: הטראומה הנפשית
הצד האחר של התקווה
בימוי: אקי קאוריסמקי | 100 דקות

הקרנות נוספות של הסרט

הרצאה תבקש להבהיר את תהליכי הטראומה הנפשית שמלווים מצבי הגירה ופליטות. החל מההגדרה הפסיכולוגית לטראומה, דרך המשברים הנפשיים והחברתיים של מי שחווה הגירה, עקירה ופליטות בצורותיהן השונות, וכיצד עשוי להתרחש תהליך הבראה והתפתחות חדשה לאחר חוויה מטלטלת וקורעת כזו. כמו כן תימסר עדות אישית של עומר איסא, מבקש מקלט מדרפור.

מרצה: עתר אורנן. פסיכולוגית קלינית בירושלים. במסגרת עבודתה בעמותה הבינלאומית “רופאים ללא גבולות” (MSF) עבדה בתקופות שונות עם פליטים ממלחמות, עקירות, מחלות ואסונות טבע במקומות שונים בעולם. כרטיסים: 39 ₪ / מנויים: הכניסה חופשית / כרטיס הנחה: 20 ₪ בהזמנה מראש ב־ lectureandmovie@gmail.com

פינלנד, גרמניה 2017 | 100 דקות| פינית, אנגלית, ערבית, שבדית | תרגום לעברית

ויקסטרום, סוכן מכירות פיני, מחליט לפתוח דף חדש בחיים, להגשים את חלומו ולפתוח מסעדה. חאלד, פליט סורי המגיע לפינלנד בחיפוש אחר חיים של שקט, מקווה לקבל מקלט במדינה ולמצוא את אחותו האבודה. פגישה מקרית תחבר בין שני האנשים המאוד שונים הללו ותעניק לכל אחד מהם – כמו גם לצופים – שפע של תקווה. קאוריסמקי משלב את השקפתו החברתית עם חוש ההומור הייחודי לו, ומצליח לגעת, לרגש ולהצחיק באחד הסרטים הטובים ביותר של העשור החולף.