סגור
לתכנית החודשית
קברט - כיצד מבטאים דקדנס והתפוררות חברתית במוסיקה?
קברט
בימוי: בוב פוסי | 124 דקות
21.12.19
11:00
שבת 21.12.19 11:00 סינמטק 1
2019-12-21 11:00:00 2019-12-21 14:00:00 Asia/Jerusalem קברט - כיצד מבטאים דקדנס והתפוררות חברתית במוסיקה? <p>המוסיקה של שנות ה-30 וה-40 בין המלחמות בגרמניה של רפובליקת ויימאר. המוסיקה של המלחינים היהודים ג<span>'</span>ון קאנדר וקורט וייל, מוסיקה שייצגה את ההתפוררות של תקופת הקברט, ונשארה דקדנטית עד ימינו<span>.</span></p><p>מרצה: ד"ר <strong>עמית ויינר</strong></p><p>קונצרט בביצוע: <strong>עמית ויינר</strong> פסנתר, עיבודים וניהול מוסיקלי, <strong>אביגיל איפרגן </strong>זמרה,<strong> ענהאל סירא</strong> זמרה, <strong>דולב סלומון</strong> קונטרבס</p><p>בתכנית<span>:</span> שירים מהסרט <strong>קברט</strong> ושירי קברט אחרים מאת <strong>קורט וייל.</strong></p><p><em>מוקרן במסגרת פסטיבל ירושלים ה-21 לקולנוע יהודי.</em></p><p>לתשומת לבכם: תכנית זו תהיה ארוכה מהרגיל.</p> Cinematheque Jerusalem Cinematheque

הקרנות נוספות של הסרט

המוסיקה של שנות ה-30 וה-40 בין המלחמות בגרמניה של רפובליקת ויימאר. המוסיקה של המלחינים היהודים ג'ון קאנדר וקורט וייל, מוסיקה שייצגה את ההתפוררות של תקופת הקברט, ונשארה דקדנטית עד ימינו.

מרצה: ד"ר עמית ויינר

קונצרט בביצוע: עמית ויינר פסנתר, עיבודים וניהול מוסיקלי, אביגיל איפרגן זמרה, ענהאל סירא זמרה, דולב סלומון קונטרבס

בתכנית: שירים מהסרט קברט ושירי קברט אחרים מאת קורט וייל.

מוקרן במסגרת פסטיבל ירושלים ה-21 לקולנוע יהודי.

לתשומת לבכם: תכנית זו תהיה ארוכה מהרגיל.

ארה"ב 1972 | 124 דקות| אנגלית, גרמנית, צרפתית | תרגום לעברית

1931, ברלין לפני המלחמה, עיר מקלט להתנוונות מוסרית ואי-בהירות מינית. זמרת האופרה האמריקאית סאלי בולס (לייזה מינלי) נפגשת עם האקדמאי הבריטי בריאן רוברטס (מייקל יורק) אשר מסיים את לימודי האוניברסיטה שלו. למרות המיניות המבולבלת של בריאן, השניים נעשים למאהבים, אלא שהופעתו של נער שעשועים עשיר, מקסימיליאן פון הונה (הלמוט גרין), מסבכת את שניהם. "קברט", עיבוד של הפקת הברודוויי המהוללת של ג'ון קאנדר ופרד אב משנת 1966, מתרחש לנגד עליית המפלגה הנאצית והתמוטטות רפובליקת ויימאר. "אין זה סרט מוסיקלי רגיל. חלק מהצלחתו נובעת מהעובדה שהוא לא נופל בקלישאה החבוטה שסרט מוסיקלי צריך לשמח את הקהל" (רוג'ר איברט). הסרט זכה בשמונה פרסי אוסקר (1973).