סגור
לתכנית החודשית

או לה לה! פסטיבל קומדיות צרפתיות 2017

היכולת שלך לצחוק בקול רם היא ההוכחה שיש לך נשמה משובחת" – ז'אן קוקטו

סרטי המהדורה השלישית של פסטיבל או לה לה! לקומדיות הצרפתיות נבחרו בקפידה ממיטב ההיצע של תעשיית הקולנוע הצרפתית העכשווית. הקומדיה הפופולרית, הרומנטית, הדרמטית, והסאטירית – הקומדיה על כל גווניה מאתגרת אותנו ומראה לנו את הסיפור האישי שלנו.

בתוכנית השנה שמונה עשר סרטים. הפסטיבל מופק על ידי חברת עדן סינמה – הפקה והפצת סרטים, בתמיכת המכון הצרפתי בישראל, יוניפרנס פילמס, מחלקת אירועי תרבות עירית תל אביב־יפו ומשרד החוץ הישראלי.

אנו מזמינים אתכם לחלוק רגעים קסומים עם גיבורי הקומדיות שנציג. בראש ובראשונה סרט הפתיחה "סה לה וי!" של אשפי הקומדיה אריק טולדנו ואוליבייה נקש שחוזרים להתארח אצלנו פעם נוספת אחרי שכבר היו כאן בעבר עם סרטיהם המצליחים "מחוברים לחיים" ו"סמבה". סרטם החדש והפרוע עוקב אחר יממה בחייהם של המשתתפים והמארגנים של חתונה יוצאת דופן ברוח המאה השמונה עשרה שנערכת בטירה צרפתית קסומה.

בין הסרטים הנוספים השנה: סרטו של ז'אן רנואר מחשובי הבמאים הצרפים בכל הזמנים "בודו ניצל מן הים", סרט שבזמן יציאתו עורר סקנדל אך כוחה של הסאטירה החברתית שבחובו הפכה אותו לקלאסיקה של ממש. נעשה כבוד גם לסמלים הגדולים של ההומור הצרפתי שהלכו לעולמם השנה: ז'אן רושפור ומיריי דארק המופיעים בסרט "הבלונדיני עם הנעל השחורה" שהיה בזמנו להיט ענק בישראל ומככב בו גם פייר רישאר (האחרון מופיע כעת על המסכים בסרט "מר שטיין און ליין").

בנוסף לכוכבים הותיקים נציג את הקולות הבולטים בקולנוע הצרפתי העכשווי עם רשימת הכוכבים המרשימה: ז'אן פייר בכרי, בנז'מה לאוורן, ואלרי למרסייה, אודרי טוטו, פייר ניניי, ז'ולי גאייה, סנדרין קיברלין, למברט ווילסון, אלכסנדרה לאמי ועוד.

אחד הכוכבים שכדאי לשים לב אליו במיוחד הוא אדואר בר. בר הוא כוכב גדול שהגיע להישגים גם כבמאי וכתסריטאי. בר כתב את התסריט וביים את "פתוח כל הלילה" הסרט השנון בו הוא גם משחק את התפקיד הראשי. בר מופיע גם בתפקיד קומי נהדר בסרט "חיים באושר". בכשרונו הרב מעביר בר את הרוח של הקומדיה הצרפתית של ימינו.

אנו מאחלים לכם פסטיבל מלא צחוק ומלא הנאה!

סה לה וי!

בימוי: אוליבייה נקש, אריק טולדנו
| 115 דקות

יממה אחת בחייהם של המשתתפים והמארגנים של חתונה פומפוזית ברוח המאה ה־18 בטירה צרפתית קסומה. יום שמתחיל כקומדיה פרועה במיטב המסורת של חוק מרפי, כאשר כל מה שיכול להשתבש אכן משתבש. 

בודו ניצל מן המים

בימוי: ז’אן רנואר
| 93 דקות

אדוארד לסטינג’ואה, מוכר הספרים הבורגני מהרובע הלטיני בפריז, מציל ברגע האחרון קבצן שעמד לקפוץ מגשר אל נהר הסיין. בודו הקבצן מובא לביתו של אדוארד, ומשפחתו מחליטה לאמצו ולטפחו כך שיהפוך לבורגני מן השורה. 

כבר יש לו את העיניים שלך

בימוי: לוסיין ז’אן בפטיסט
| 95 דקות

פול נשוי לסאלי, הכל יהיה מצוין אם יום אחד יהיה להם ילד יחד. לאחר המתנה ארוכה, מקבלים השניים שיחת טלפון: תיק האימוץ אושר. התינוק חמוד להפליא, הוא בן 6 חודשים, שמו בנימין, הוא לבן... והם שחורים? “קומדיה עם אנרגיה מדהימה, עם הרבה חוכמה והמון אנושיות” (Ecrenlarge).

פתוח כל הלילה

בימוי: אדוארד בר
| 97 דקות

ללואיג’י יש לילה אחד כדי להציל את התיאטרון שלו: לילה אחד כדי למצוא קוף מתאים לתפקיד, לילה אחד כדי לזכות מחדש באמון של הצוות ובכבוד של חברתו הטובה שהיא גם שותפתו הקרובה ביותר. לילה אחד על מנת על להתגבר על מכשולים...

זאזי במטרו

בימוי: לואי מאל
| 89 דקות

כשאימה של זאזי נוסעת לפריז כדי לפגוש את מאהבה, היא משאירה את ביתה עם הדוד גבריאל. האחיינית השובבה עוזבת את הבית של דוד גבריאל ומחליטה לנסוע לפריז לבדה במטרו. ואולם, העובדים בשביתה והילדה מכניסה את הדוד לבלאגן ברחובותיה של פריז... 

סיפור כיסוי

בימוי: סו עבדי
| 88 דקות

ארמן ולילה הם שני צעירים מאוהבים. אבל כשמחמוד, אחיה הגדול של לילה, חוזר מתימן הוא מרחיק אותה מהחבר שלה. לעצת חברו הדרך היחידה שבה יכול ארמן להיכנס לביתה של לילה הוא במעטה של בורקה. למחרת אישה חדשה מסתובבת ברחובות פריז. אישה שבפני קסמה מחמוד לא יכול לעמוד. 

הבלונדיני עם הנעל השחורה

בימוי: איב רובר
| 86 דקות

פרנסואה פרין הוא אזרח תמים, כנר בתזמורת, עם בעיות ממוצעות לחלוטין. יום אחד, בלי להתכוון, הוא מוצא עצמו כלי על לוח המשחק של שתי מחלקות יריבות בשירותים החשאיים של צרפת. עכשיו חייו של הכנר התמים הופכים ללונה פארק משעשע של סוכני ביון ממינים שונים ומשונים.

חיים באושר

בימוי: בנואה גרפין
| 93 דקות

למארי נמאס מקלות הדעת של בעלה. סאם, שאיבד את משרתו כמנכ”ל לפני שנתיים, מתבטל ואינו מוצא עבודה. למרות שהאיזון המשפחתי העדין מצליח בינתיים להישמר, אירוע בלתי צפוי משנה לחלוטין את המסלול.... 

הבחירה שלה

בימוי: אריק לאבאן
| 95 דקות

החיים מורכבים מהחלטות קטנות וגדולות. הבעיה הגדולה של ג’ולייט היא שהיא פשוט לא מצליחה להחליט. גם בגיל 40, היא מבקשת מאביה ומחבריה הטובים להחליט הכל עבורה. כשחיי האהבה שלה נתקלים בפול ואז באתיין, זה רק נורמלי שהיא מבולבלת. אבל הפעם אף אחד לא יוכל לקחת את ההחלטה במקומה... 

מר וגברת אדלמן

בימוי: ניקולא בדוס
| 120 דקות

ביוגרף צעיר מבקש מאלמנת סופר לספר לו את סיפור חייהם הזוגי, שהרי זו היא שהייתה המוזה שלו. זוהי תחילתה של מעשיה הנפרשת לאורך 50 שנים של חיים משותפים. קומדיה פראית ורומנטית על זוג יוצא דופן, עם רמזים לוודי אלן ואפילו פול תומאס אנדרסון.

הסטודנטית ומר הנרי

בימוי: איוון קלברק
| 95 דקות

בגלל בריאותו הרופפת, מר הנרי לא יכול להמשיך ולגור לבדו בדירתו שבפריז. אף שאינו מרוצה מהרעיון, הוא נאלץ לבסוף להסכים להצעתו של בנו ולהשכיר את אחד החדרים בדירתו לסטודנטית צעירה. רחוק מלהישבות בקסמה, מר הנרי מחליט לעשות בה שימוש על מנת ליצור בלאגן משפחתי...