סגור
לתכנית החודשית

אטסיב! פסטיבל הקולנוע האפריקני

בבחירת הסרטים ביקשנו לתת במה ראויה ליצירה קולנועית מרחבי היבשת שלרוב אינה זוכה לחשיפה ראויה במחוזותינו. התוכנית כוללת מבחר איכותי של סרטים עלילתיים ותיעודיים, המציגים שפה אמנותית וסגנון קולנועי מגוון, ומבטאים את העושר התרבותי, החברתי והערכי של הקולנוע האפריקאי ושל יוצריו במדינות היבשת ובפזורה.

עונה בצרפת

בימוי: מהמט סלה הארון
| 100 דקות

עבאס, מורה בבית הספר התיכון ברפובליקה המרכז אפריקאית, נמלט עם שני ילדיו ממדינתו המדממת לצרפת. הוא מוצא אהבה ונחמה בזרועותיה של קרול, העובדת עימו, בעודו ממתין להכרעה בבקשתו לקבלת מעמד פליט. זו יצירה אישית ומלאת זעם כנגד אירופה שקטפה את פרס חבר השופטים בקאן 2017. 

אקשה

בימוי: האג’וג’ קוקה
| 78 דקות

דרמה קומית שבמרכזה משולש אהבה לא סביר בין נער, נערה, וקלשניקוב. האג’וג’ קוקה הדוקומנטריסט מתנסה לראשונה בקולנוע עלילתי ומגיש מבט משועשע וחצוף על המלחמה המייסרת את סודאן מאז 2011. התוצאה המפתיעה כיכבה בהצלחה בסבב הפסטיבלים בשנתיים האחרונות. 

פליסיטה

בימוי: אלן גומיס
| 123 דקות

"פליסיטה" הוא סיפור מסעה מעורר השראה של אשה עצמאית וגאה הנחושה להציל את בנה. היא עוברת ברחובות קינשאסה, בין עולמות של מוזיקה וחלומות, ובדרך חוצה גבולות ואיסורים חברתיים.

סופה מודו

בימוי: ליקריון ויניינה
| 74 דקות

ג’ו בת ה־9 שחולה במחלה סופנית אוהבת סרטי פעולה וחולמת להיות גיבורת־על. בני משפחתה וכל תושבי הכפר נרתמים להפוך את החלום של ג’ו למציאות. בזכות הגישה הישירה של ליקריון ויניינה בסרטו הראשון והופעה כובשת של סטייסי ווארו הצעירה מעניקים ל”סופה מודו” את עוצמתו. 

תקרית בהילטון נילוס

בימוי: טאריק סאלח
| 110 דקות

מותחן פוליטי המתרחש במצרים של שלהי ימי מובארק. נורדין, בלש במשטרת קהיר, החוקר את רציחתה של זמרת מועדונים מפורסמת במלון יוקרתי, מגלה שחיתות במוקדי הכוח של מצרים. החקירה של מה שנראה כפשע תשוקה מובילה אותו להתנגשות עם אנשי הון ושלטון.

קינשאסה מקמבו

בימוי: דיידו המאדי
| 75 דקות

נשיא קונגו, ז’וזף קבילה, נאחז בשלטון בציפורניו גם בתום תקופת הכהונה החוקית שלו, והצעירים שיוצאים למחות נגדו נתקלים בגז מדמיע, אלימות וירי באש חיה. בתוך הקהל העצום, שלושה אקטיביסטים מנסים למצוא את הדרך הנכונה למאבק. במאי הסרט דיידו המאדי מלווה אותם בלב המערבולות הבוערות.