סגור
לתכנית החודשית

מיזם העברים הוא מעבדת יצירה לסרטי תעודה ביוגרפיים על כותבים וכותבות בולטים בשדה התרבות העברית והיהודית. המיזם, שיצר יאיר קדר לפני עשר שנים, מזמין במאים מהשורה הראשונה ליצור סרטים שמשלבים סיפור ביוגרפי, תרגום של היצירה הטקסטואלית לוויזואליה קולנועית, מוזיקה מקורית, אנימציה עצמאית ופרשנות אישית לכדי עשיית סרטים מקוריים שמפגישים בין שירה וספרות לבין תעודה וקולנוע, ומייצרים מחוות קולנועיות אמנותיות למורשת העמוקה והמכובדת של כתיבה עברית.

כרטיס לכל אירוע: 25 ש"ח / כרטיס לכל חמשת פרקי הסדרה: 100 ש"ח

הקרנת בכורה

לאחר ההקרנה שיחה עם יוצרי הסרט

דבש שחור, שירת חייו של אברהם סוצקבר

בימוי: אורי ברבש
| 76 דקות

סיפורו המדהים של אברהם סוצקבר, משורר וילנאי שהציל כתבי יד יהודיים מידי הנאצים, כתב את ״הימנון השואה״, זכה שסטאלין יתאהב בשיר שלו וישלח מטוס כדי להצילו מלב המלחמה, העיד במשפטי נירנברג והיה לגדול משוררי היידיש במאה ה-20 - ומת באלמוניות בתל-אביב.

הקרנת בכורה

לאחר ההקרנה שיחה עם יוצרי הסרט

איבד פוגל את פוגל

בימוי: איילת עופרים
| 55 דקות

הוא נחשב לאחד מגדולי הספרות העברית, למרות שלא היה ציוני, וחי בארץ רק שנה. מי היה דוד פוגל? האיש שהותיר מאחורי קורפוס של רומנים, נובלות ושירים בעברית נהדרת שתיארו מיניות ותשוקה, חילופי תפקידים וזהויות, כפי שאיש לא תיאר לפניו. 

הקרנת בכורה

לאחר ההקרנה שיחה עם יוצרי הסרט

לבדיתי – האגדה על מרים ילן־שטקליס

בימוי: ראובן ברודסקי
| 55 דקות

בדירה קטנטנה בירושלים, מוקפת בובות וחתולים, כתבה מרים ילן שטקליס את שירי הילדים שכבשו לבבות של דורות שלמים – הבובה זהבה, הסבון בכה מאוד, מיכאל ואחרים. באמצעות מיניאטורות וראיונות עם מכריה, הוא מספר את סיפורה של מרים ילן שטקליס, כלת פרס ישראל הראשונה לספרות ילדים, גדולת משוררי הילדים הישראלית. 

הקרנת בכורה

לאחר ההקרנה שיחה עם יוצרי הסרט

מורי, חידת שבזי

בימוי: ישראלה שאער מעודד
| 55 דקות

ארבע פרטים ביוגרפיים ידועים לגבי רבי שלום שבזי. אך גם ארבע מאות שנה לאחר מותו, שבזי הוא משורר פופולארי ונחשב לגדול חכמי ומשוררי תימן. מסע בעקבות אחד מגדולי היוצרים בספרות העברית והיהודית.

הקרנת בכורה

לאחר ההקרנה שיחה עם יוצרי הסרט

ישורון, 6 פרקי אבות

בימוי: עמיחי חסון
| 55 דקות

הסרט נע בין תחנות חייו הביוגרפיות והפואטיות של אבות ישורון, דרך עיניה של בתו, המתרגמת והעורכת הלית ישורון. אליה מצטרפים חברים, מבקרים, חוקרים ופרשנים ובעזרתם של חומרי ארכיון נדירים הם משרטטים דיוקן של אדם שובר שתיקה, מהפכן בודד, עד הפיכתו ל”אדון המשוררים”.