שלישי | 19.03.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
7pm
19:00
8pm
20:30
9pm
סגור
לתכנית החודשית

סינמטק ירושלים מביא לראשונה למסך הקולנוע את מיטב הרפרטואר של להקת "הרויאל בלט" אחת מלהקות הבלט הטובות בעולם.

החל מחודש דצמבר 2019  תוקרן הסדרה שמגיעה הישר מבית האופרה המלכותי (Royal Opera House) ובה הפקות חיות מהקובנט גארדן בלונדון. בכך מצטרף סינמטק ירושלים ללמעלה מ-1500 בתי קולנוע ב-53 מדינות ברחבי העולם המקרינות את הסדרה.

במסגרת זו יוקרנו בסינמטק הופעות של ה"רויאל בלט", מהמסורת הקלאסית עם עבודותיו של מריוס פפיטה (Marius Petipa) ועד לכוריאוגרפים שצמחו מתוך הלהקה ושמו את הבלט הבריטי על המפה. התוכנית מייצגת  את הרב גוניות של הלהקה.

כל הקרנה כוללת קטעים בלעדיים שצולמו מאחורי הקלעים, ראיונות ותמונות תקריב מפורטות של הביצועים.

כרטיסים: 50 ₪ / מנויים: 25 ₪

שלוש קלאסיקות של הרויאל בלט

בתוכנית זו שלוש יצירות המציגות את שיאי היצירה של הרויאל בלט, החל המקורות הקלאסיים של מריוס פטיפה ועד לכוראוגרפיים שגדלו בלהקה והביאו את הבלט הבריטי למרכז הבמה העולמית: "ריימונדה מערכה III", מערכה אחת שכולה טכניקה וברק | "וריאציות אניגמה", יצירה שהיא כל כולה בריטית | "קונצ'רטו", המשלבת בין טכניקה קלאסית וגישה מודרנית.

מפצח האגוזים

מפצח האגוזים, ע"פ הכוראוגרפיה של לב איבאנוב והמוסיקה של צ'ייקובסקי. העלילה מתרחשת בערב חג המולד. קלרה הקטנה מקבלת כמתנה מפצח אגוזים, אך כאשר ידו של המפצח נשברת היא נסחפת לעלילה פנטסטית בארץ השלג וממלכת הממתקים. הביצוע שלפנינו, עם עיצוב במה מושלם וכישורי המחול של רקדני הבלט המלכותי, הוא חוויה נהדרת לחג המולד (אפילו ליהודים).

קופליה

כאשר פרנץ מתאהב בבובה המכנית שהמציא ד"ר קופליו, הוא זונח את אהובתו, וזו מוכיחה אותו על טעותו. מן החומרים האלו נוצר בלט קומי סנטימנטלי והביצוע שלפנינו, עם המוסיקה הנהדרת של ליאו דליב, מפגין את הדיוק הקומי של הלהקה כולה. העיצוב הצבעוני מעורר לחיים את סיפור העלילה הפנטסטי והתוצאה יצירה קלאסית מהנה ומבדרת.

היפהפייה הנרדמת

הפקה זו של "היפיפייה הנרדמת" מקסימה צופים בקובנט גארדן כבר משנת 1946. כבלט רוסי קלאסי, הפקה זו עזרה למצב את הרויאל בלט כאחד המובילים בעולם. 60 שנה מאוחר יותר, הרויאל בלט חזר להפקה ייחודית זו ובעזרת עיצוב ססגוני, המוסיקה המופלאה של צ'ייקובסקי והכוריאוגרפיה המקורית של מריוס פטיפה, התוצאה לבטח תכשף דור חדש של קהל.

נגנית הצ'לו / מפגש הרקדנים

זוהי ההפקה הראשונה של הכוריאוגרפית המבוקשת קאתי מרסטון עבור הרויאל בלט. מקור ההשראה של יצירה זו הוא חייה ועבודותיה המונומנטליים של נגנית הצ'לו, ז'קלין די פרה. הקלאסיקה האלגנטית והמלנכולית של ג'רום רובינס מהווה את החלק השני של התוכנית. תרגיל זה בריקוד טהור לחמישה זוגות, מלווה במוסיקה של שופן, הוא יצירת מופת של דקויות וחדשנות.

אגם הברבורים

ההפקה המרהיבה של הכוריאוגרף ליאם סקרלט לאחת מיצירות הבלט הגדולות בכל הזמנים – "אגם הברבורים". הלהקה מוצגת במיטבה בסיפור נצחי זה של אהבה שנידונה מראש לכישלון, יצירת מופת המלאה ברגעים איקוניים. המוסיקה הסוחפת של צ'ייקובסקי יחד עם הכוריאוגרפיה המושלמת יוצרים מפגן משכר של ספקטקל ותשוקה אינטימית שלא ניתן לעמוד בפניו.

פרויקט דנטה

"הקומדיה האלוהית" של דנטה הוא מסע אפי בחיים שלאחר המוות: הוא כולל את הדרמה המבעיתה של התופת והארורים שגרים בה, את המיסטיקה הלירית של עולי הרגל להר הפורגטוריום והאזורים המרהיבים של גן עדן עם תצורות האור האינסופיות שלהם. ביצירה חדשה זו, הכוריאוגרף ויין מקגרגור משתף פעולה עם צוות עטור פרסים כדי לקרב אותנו לדנטה ולחזון יוצא הדופן שלו.