סגור
לתכנית החודשית

יום השואה הבינלאומי

סרטים ואירועים לציון יום השואה הבינלאומי

רשימת שינדלר

בימוי: סטיבן שפילברג
| 196 דקות

אוסקר שינדלר, איש עסקים גרמני, הציל בימי השואה כאלף מיהודי פולין. שפילברג עיצב את סיפור ההצלה כדרמה היסטורית סוחפת, שיש בה מימד ברור של אשליה ריאליסטית. התוצאה היתה לסרט מפתח. העותק שלפנינו הוא רסטורציה דיגיטלית חדשה שעולה עתה ברחבי העולם לציון 25 שנה ליציאת הסרט.

 

הוליווד של היטלר

בימוי: רודיגר זוכסלנד
| 105 דקות

יצירה דוקומנטרית המבוססת על קטעי ארכיון מסרטים שהופקו בגרמניה בשנים 1933–1945. הסרט דן בהתמסרותה של תעשיית הבידור והקולנוע לדרישות הרייך השלישי, ותוהה על תפקידה הכפול כשופר תעמולה וכמרחב אסקפיסטי.

פניקס

בימוי: כריסטיאן פצולד
| 98 דקות

ניצולת שואה שנפצעה בפניה במהלך המלחמה שבה לברלין בחיפוש אחר בעלה. הבעל נמצא, אך אינו מזהה אותה כלל. הוא מגיש לה הצעה: היות שהיא דומה לרעייתו, היא תסייע לו לתבוע את הירושה שלה. הבמאי הגרמני המוערך כריסטיאן פצולד ממשיך לשתף פעולה עם השחקנית נינה הוס בסרט מרגש ורב-עוצמה.

מי יכתוב את ההיסטוריה שלנו

בימוי: רוברטה גרוסמן
| 90 דקות

הסיפור שלא סופר של קבוצת המורדים בגטו ורשה, אשר סיכנו את חייהם כדי שהאמת תשרוד גם אם הם ימותו. תחת הנהגת ההיסטוריון עמנואל רינגלבלום, הארגון הסודי הקים את ארכיון עונג שבת, וערב מרד גטו ורשה גנז מאות אלפי עדויות והקלטות כדי "שהעולם יקרא וידע". 

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי ווילי לינדוור

מסע הרכבת

בימוי: ווילי לינדוור
| 60 דקות

הסרט שלפנינו מספר לראשונה את סיפור הצלתם של 89 יהודים ממוצא הונגרי־הולנדי בימי הכיבוש הנאצי של הולנד. באמצע המלחמה, בשנת 1943, הצליחו יהודים אלו לברוח מאמסטרדם הכבושה אל בודפשט. רוב חברי הקבוצה שרדו את המלחמה וחזרו לאחריה להולנד. סרט זה מביא את סיפורם הלא מוכר.

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי פיוטר סזלזה. מנחה: אילונה קזין.

יוליוס מדריץ’ מוינה – חסיד אומות עולם

בימוי: פיוטר סזלזה
| 72 דקות

בשנים 1940 – 1944 היה יוליוס מדריץ’ מווינה מנהל חברות הטקסטיל בפולין הכבושה (קרקוב, טרנוב), בהן העסיק אלפי יהודים. בעזרת עמיתיו האוסטרים, הצליח מדריץ’ להציל את חייהם של מאות אנשים. יוליוס מדריץ’ ועוזריו האוסטרים, ריימונד טיטש ואוסוולד בוסקה זכו לכבודם של חסידי אומות העולם ביד ושם (בשנת 1964).