סגור
לתכנית החודשית

מחווה להנס ויינגרטנר

לפני שהחל את הכשרתו לעוזר צלם למד האנס ויינגרטנר פיזיקה, חקר המוח ונוירוכירורגיה.

סרט הביכורים שלו כבמאי, “רעש לבן” (2001) הוא דרמה עטורת פרסים העוסקת בסמים שזכתה לשבחי המבקרים. סרטו השני “המחנכים” (2004) היה לסרט הגרמני הראשון שהשתתף בתחרות של פסטיבל קאן מזה 11 שנים והוצג בלמעלה מ־50 מדינות. עוד בין סרטיו “לשחרר את ריינר – הטלוויזיה שלך משקרת” (2007) והסרט האנטי־קפיטליסטי “סכום כל חלקיי” (2011). סרטו האחרון “303” (2017) היה ללהיט קולנועי בגרמניה בקיץ 2018

הסדרה מתקיימת בשיתוף עם מכון גתה ישראל

הקרנה בנוכחות הבמאי הנס ויינגרטנר

303

בימוי: הנס ויינגרטנר
| 145 דקות

יולה נוסעת בקראוון מדגם מרצדס 303 אל בן הזוג שלה הנמצא בפורטוגל. בדרך היא מציעה טרמפ ליאן הנוסע לחפש את אביו הביולוגי בספרד. מאות הקילומטרים שהם גומאים יחדיו מובילים לשיחות ודיונים עשירים, שבהדרגה הופכים למשהו אישי וקרוב יותר. 

המחנכים

בימוי: הנס ויינגרטנר
| 124 דקות

יאן ופטר הם זוג חברים אידיאולגיים שיוצרים למשימות "חינוך" כלפי הבורגנות. כאשר חברתו של פטר מגלה על משימות "המחנכים", היא רואה הזדמנות לחנך את בעל המרצדס שבו התנגשה ולו היא משלמת פיצויים מידי חודש. בשל התסריט השנון ועיצוב הדמויות האיתן, נותרה הדרמה של האנס ויינגארטנר עכשווית ורלוונטית.

רעש לבן

בימוי: הנס ויינגרטנר
| 109 דקות

לוקאס עובר להתגורר בדירת השותפים של אחותו קטי בקלן ומתחיל בלימודים אקדמיים. שם הוא נחשף לעולם רווי במסיבות, סמים וכיף אינסופי. לוקאס צורך פטריות הזיה ומתחיל לשמוע קולות. דניאל ברוהל מפגין כאן הופעה ישירה ולא תאטרלית, והבימוי הלא סנטימנטלי מוסיף לעוצמתה של הופעה זו. 

החשוד המנהלי / סכום כל חלקיי

127 דקות

החשוד המנהלי אנדריי הולם, מרצה לסוציולוגיה, היה במשך 11 חודשים תחת פיקוח ומעקב משטרתי מסיבי אך ורק כי השתמש בהרצאותיו במילה “ג’נטריפיקציה”. | סכום כל חלקיי מרטין הוא מתמטיקאי בעל קריירה מבטיחה וחיים מסודרים. לאחר שהוא עובר התמוטטות עצבים הוא מאבד את משרתו ומתחיל להתבודד מהחברה. במבואות העיר ברלין הוא נתקל בילד שדובר רוסית בלבד וביחד הם נמלטים אל היערות. 

לשחרר את ריינר – הטלוויזיה שלך משקרת

בימוי: הנס ויינגרטנר
| 124 דקות

ריינר הוא מפיק טלוויזיה חסר מצפון. החיים שלו דבש. אבל כאשר בחורה צעירה מתנגשת בו ברכבה ופוצעת אותו קשה, הוא מנצל את השהות בבית החולים כדי לחשוב ומגיע למסקנה כי תכניות הטלוויזיה שלו תורמות לטמטום של הצופים. הוא מחליט לשנות כיוון, ולהלחם בטלויזיה המנוונת.