שישי | 29.03.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
5pm
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית

מחווה לקרול ריד

במסגרת פסטיבל הרסטורציות נציג את "האדם השלישי", סרט המתח המצוין של הבמאי הבריטי קרול רוד. מיד לאחר מכן נקרין שני סרטים נוספים משלו "האליל שנפל" ו"זה קרה בברלין". שלושת סרטים אלו נוצרו בשנות הארבעים, פרק השיא בקריירה של ריד. סרטים אלו מפריכים את הטענה כאילו "האדם השלישי" הוא בעצם סרט של אורסון וולס (שמככב בו). סרטים האלו מגלים כי ריד היה במאי אדיר, עם עין מצוינת, שידע לביים שחקנים וליצור אווירה ושלט באמצעים הקולנועיים בצורה מושלמת. אם "האדם השלישי" ו"זה קרה בברלין" מתקיימים בתוך אווירת הפרנויה של ראשית המלחמה הקרה, כדאי לשים לב ל"האליל שנפל" שבנוי אולי כמלודרמה רומנטית, אך משתמש באלמנטים של מותחן. זהו סרט מבריק שלא כדאי להחמיץ.

האדם השלישי

בימוי: קרול ריד
| 104 דקות

סופר מערבונים אמריקני מגיע מיד אחרי מלה”ע השניה לוינה הכבושה והמחולקת בין ארבעה צבאות בנות הברית ומגלה כי הידיד שהזמין אותו לעבוד כאן נעלם. מכאן ואילך מתרקמת עלילת מתח שבה כל הגיבורים מתגלים כאוסף של מפסידנים מקצועיים. אחת היצירות הגדולות ביותר של אמנות הקולנוע לדורותיה. 

האליל שנפל

בימוי: קרול ריד
| 95 דקות

מר ביינס הוא משרת נאמן בביתו של שגריר זר בלונדון. בעבור פיליפ, בנו של השגריר, ביינס הוא חבר ומשען, דמות אב של ממש. דרך עיניו של פיליפ, מתברר כי לביינס יש חיים פרטיים ואלו עתידים להשפיע על הקשר בין השניים. סרט נפלא, מסעיר ומספק ביותר. אל תחמיצו. 

זה קרה בברלין

בימוי: קרול ריד
| 100 דקות

סוזן מליסון מגיעה לברלין החצויה כדי לבקר את אחיה וזוגתו המקומית, בטינה. מתחת לפני השטח, ברלין הישנה של המלחמה עדיין קיימת, וזו נחשפת לסוזן ביחסים שבין בטינה לאיוו – גבר מסתורי שמזמין את סוזן לסיור בחלק המזרחי של ברלין. היחסים בין השניים מתהדקים, אך העבר של איוו אינו מרפה ממנו.