סגור
לתכנית החודשית

מחווה לקרי גרנט

הסרט התיעודי "להיות קרי גרנט", שהוצג בפסטיבל ירושלים האחרון, מאפשר מבט פנורמי על הקריירה והביוגרפיה של גדול שחקני הקולנוע בכל הזמנים: קרי גרנט. הוא מציע נקודת זינוק טובה לתוכנית המחווה שנציג החודש ובה נקרין מעט מהסרטים בכיכובו.

גרנט, שנולד בבריטניה והגיע לארה"ב כחלק ממופע וודוויל או קרקס של ראשית המאה העשרים, הפך במהלך שנות השלושים לכוכב הוליוודי גדול שזוהרו לא דעך עד לפרישתו ממשחק בשנות השישים. הסיבה לגדולתו של גרנט נעוצה לא רק בדמויות הגבריות שהביא למסך: אלגנטיות, מתוחכמות, שגבריותן אינה נעוצה בעוצמה פיזית אלא בשובבות כובשת בעלת הילה רומנטית. הגדולה של גרנט נובעת מכך שתכונות אלו גלשו מן היחסים שעל המסך אל היחסים שבינו לבין הקהל. במלים אחרות: גרנט תמיד יצר את הרושם – לעתים בצורה ישירה לחלוטין – שהוא מודע לכך שהוא משחק, ונמצא בתוך דמות, ובאותה נשימה הוא גם משתובב עם הקהל, וכמו קורץ ומכריז שהוא בתוך סרט, ואין לקחת אותו ברצינות חמורה.

הכפילות הזו – שבמידה לא מבוטלת נובעת מן הביוגרפיה של גרנט, שהפך מילד בריטי בודד בשם ארצ'יבלד ליץ', לכוכב אמריקאי בשם קרי גרנט  הפכה אותו – הגבר, השחקן והדמויות ששיחק – לישות המלהטטת בין מציאות לבידיון. התוצאה תמיד יצרה על המסך חוויה מהנה, שמתחת להגדרה הז'אנרית שלה, הבטיחה מימד של שעשוע ובידור. לא היה, ספק אם יהיה, שחקן שיצליח ליצור שוב את הקסם המתעתע הזה. המחווה הקטנה החודש היא הזדמנות נוספת להנות  ממנו. 

להיות קרי גרנט

בימוי: מארק קידל
| 85 דקות

יצירת תעודה מרתקת על קרי גרנט, מכוכביה הגדולים ביותר של הוליווד הקלאסית. הסרט נשען על אוטוביוגרפיה גנוזה ועל קטעי ארכיון נדירים ומגולל את קורות חייו, מילדותו בבריטניה להורים מנוכרים, דרך הפיכתו לאייקון קולנועי ועד ימיו המאוחרים.

מזימות בינלאומיות

בימוי: אלפרד היצ’קוק
| 130 דקות

פרסומאי הנחשד בטעות כסוכן ריגול נרדף בידי חבורת מרגלים המבקשת לתפוס אותו. “מזימות בינלאומיות” הוא היצ’קוק בשיאו – טור דה פורס של קולנוע מושלם. השילוב של היצ'קוק וגרנט יוצר חוויה קולנועית רצינית ומשועשעת גם יחד, שכדאי מאד לצפות בה כמו שצריך על מסך גדול. אל תחמיצו. 

האמת האיומה

בימוי: לאו מק’קרי
| 95 דקות

לאחר שג’רי ולוסי מחליטים להתגרש, הם לא חוסכים מאמצים כדי לסכל את ההזדמנויות הרומנטיות החדשות האחד של השניה. ואז, רגע לפני שהגירושין הופכים רשמיים הם מגלים שבכל זאת, אין כמו ביחד. גם היום לאחר שמונה עשורים עדיין מדובר באחת הקומדיות הרומנטיות הנהדרות שנעשו.

נערתו ששת

בימוי: הווארד הוקס
| 92 דקות

עיתונאית ממולחת מודיעה לבוס (והמאהב) לשעבר שבכוונתה להתחתן ולהקים משפחה. הבוס יעשה הכל כדי לסכל את מזימתה ולשמור אותה לצידו, מקצועית ורומנטית. קארי גרנט ורוזלינד ראסל פשוט מהממים באחת הקומדיות הרומנטיות השנונות ביותר שנוצרו אי פעם. 

סיפור פילדלפיה

בימוי: ג’ורג’ קיוקור
| 112 דקות

יורשת עקשנית שנפרדה מבעל קל הדעת עומדת להנשא לטיפוס מיושב וקצת משעמם. בעלה הראשון שב לתמונה, בצוותא עם שני כתבי רכילות, ועד שהחתן והכלה הנכונים יגיעו מתחת לחופה, יידרשו עוד לא מעט פיתולים... הפבורן, סטיוארט וגרנט, הבימוי כביר ותסריט מוצלח הולידו את אחת הקומדיות הרומנטיות הגדולות בכל הזמנים.

בסינמטק

רומן בלתי נשכח

בימוי: ליאו מק’קרי
| 115 דקות

הוא והיא עושים את דרכם על ספינה לניו יורק, שם הם עתידים להתחתן עם בני זוגם. אבל בדרך הם מתאהבים וקובעים להפגש עוד חצי שנה על גג בנין האמפייר סטייט, אם עדיין ירגישו באהבה הסוערת הזו. הופעה אדירה של קרי גרנט ודברה קר, עם כימיה שמצליחה להמיס את הלב גם היום אחראים ליצירה נהדרת שתגרום לכם להאמין שוב באהבה. 

בסינמטק

רעל ותחרה

בימוי: פרנק קאפרה
| 118 דקות

ירח הדבש של מבקר התיאטרון מורטימר ברוסטר נהרס כאשר הוא מגלה ששתי דודותיו הקטנות והמתוקות, נוהגות לחסל קשישים גלמודים. גם הדודן ג’ונתן ברוסטר הוא רוצח לא קטן. לעומתו, טדי ברוסטר הוא צעיר לא מזיק, המדמיין שהוא טדי רוזוולט. בין הדודות לאחיין מתפתחת תחרות רצחנית. קומדיה שחורה שנונה ומטורפת.