סגור
לתכנית החודשית

מנופים — פסטיבל אמנות עכשווית בירושלים 2019

"מנופים” הוא אירוע האמנות העכשווית השנתי, הגדול והמשפיע ביותר בירושלים, עם אלפי מבקרים ומתעניינים מדי שנה. הוא נפרש על פני חמישה ימים בסוף אוקטובר (02.11.19-29.10.19) ושותפים לו מעל ל־30 גלריות לאמנות עכשווית, מרכזי תרבות מהמובילים בארץ, ומאות אמנים ויוצרים עצמאיים. במהלך הפסטיבל נפתחות עשרות תערוכות חדשות ושלל אירועים ומופעים מיוחדים הנרקחים במיוחד עבורו.

בסינמטק יוצגו אירועי סינמה בָּלאש – המקום בו קולנוע, אמנות ופרפורמנס נפגשים

סינמה בָּלאש הוא חלל הקרנה ניסיוני שהקימה האמנית רתם ליניאל בניו־יורק. האירועים בו משלבים פרפורמנס, קולנוע ואמנות פלסטית. במסגרת פסטיבל מנופים יועתק סינמה בלאש לירושלים ויתקיימו במסגרתו שלושה אירועים בסינמטק ירושלים והקרנה של אסופת וידאו־ארט בינלאומי בכנס ירושלים לאמנות במכון ון ליר בירושלים. הפרויקט שואף לחקור ולחגוג את הדימוי הנע על צורותיו השונות ואת חוויית הצפיה המשותפת שמציע חלל בית הקולנוע, שהולכת ונעשית נדירה מיום ליום.

לי היא שולוב ורינת אדלשטיין, יוזמות ומנהלות

צלילת עומק

הקרנה פרפורמטיבית של קטע מאוסף נתן אקסלרוד מתוך הארכיון הישראלי לסרטים. האירוע מתמקד בקטע, ומפנה אליו את תשומת הלב שלה הוא מעולם לא זכה. אמנים, היסטוריונים ואנשי דעת מגיבים ומאירים את הסרט ההיסטורי במהלך ההקרנה.

טיפולוגיות | התקציר: דם יזע ודמעות

הסרט יורכב משלושה סוגי סצנות שנתרמו על ידי אמנים מתחומים שונים. בפנייה אליהם התבקשו האמנים לבחור סצנה המעניקה פרשנות לביטוי ״דם יזע ודמעות״, כך שהביטוי הופך למעין תקציר של הסרט ושל הקולנוע.

צירופים | מופע הנעילה של מנופים 2019

בשונה מהקרנה קולנועית מסורתית, הסצנות, הלקוחות מתולדות הקולנוע, מוצגות בליווי אלמנט נוסף שנבחר על ידי האמנים המשתתפים /  21:30 להקת פולקעס מבית הספר ׳מוזיקה ושקט׳ מארחת את אייל תלמודי