שישי | 19.04.24

שעה פריטים
All day
 
10am
10:30
5pm
17:00
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית

מסע חובק עולם – איטליה

תרבות ופוליטיקה, אוכל ומעמדות, תהליכי שינוי חברתיים והשתקפותם בקולנוע האיטלקי.

12 מפגשים, אחת לשבועיים, ימי א' , 10.00-13.00

מחיר: 685 ₪ 

על "משחקי הכס" שבין האמונה והפוליטיקה

מה קורה כשהקולנוע מקדים את המציאות. מרצה: יונית קמחי 

יש לנו אפיפיור

בימוי: נאני מורטי
| 101 דקות

מלוויל, קרדינל צנוע ובא בימים, נבחר לתפקיד האפיפיור אך נמלט רגע לפני הצגתו הפומבית. ראשי הכנסייה מנסים לשכנעו ולהסיר מעליו את חרדתו, ולשם כך הם מגייסים פסיכיאטר. אולי המפגש בין אלוהים לפרויד עתיד להוליד עוצמה רוחנית חדשה. 

"אלא איטליאנה" - על הפוליטיקה הנוכחית באיטליה

מרצה: ניסים דיין 

יחי ההבדל הקטן

בימוי: רוברטו אנדו
| 95 דקות

יושב ראש האופוזיציה, אוליברי פורש במפתיע מהחיים הפוליטיים ונעלם השמועות מתחילות לרוץ, המצב בסקרים מחמיר, ויועץ הסתרים, אנדריאה בוטיני יודע שהוא חייב לעשות משהו. ביאושו הוא מגייס לעזרה את אחיו התאום האקסצנטרי של אוליברי, וזה מרענן את שורות המפלגה ומטלטל את המערכת הפוליטית. 

רומא הולכת לקולנוע

מרצה: רון פוגל 

יפה לנצח

בימוי: פאולו סורנטינו
| 142 דקות

עם אותו סגנון קולנועי אדיר שהפך אותו לאחד הבמאים המסקרנים של ימינו, פאולו סורנטינו מגיש דיוקן מבריק, מלא הומור וקורטוב של חמלה שהעניק לסרט את האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.

על ההגירה מצפון אפריקה לאיטליה

מרצה: אסף רגב 

טרה פרמה

בימוי: עמנואל קריאלזה
| 88 דקות

פיליפו בן העשרים ממשיך לעבוד עם סבו ארנסטו על ספינת הדיג הרעועה באחד  האיים דרומית לסיציליה. מדרום מגיעים אל האי מהגרים בלתי חוקיים מאפריקה, בשאיפה להגר לאירופה ולמצוא לעצמם עתיד טוב יותר. פיליפו ומשפחתו עתידים למצוא עצמם קרועים בין הכוחות השונים האלו. 

זרוק את האקדח, קח את הקנולי

מרצה: רונית ורד 

ארוחות אמצע אוגוסט

בימוי: ג'אני די גרגוריו
| 75 דקות

דרמה קומית טעימה. ג'יאני גר ברומא יחד עם אמו המזדקנת והתובענית ומבצע את עבודות הבית. באמצע אוגוסט, כאשר כל הרומאים עושים את דרכם לחופשות, הוא מוצא את עצמו למספר ימים מטפל בשלוש נשים מבוגרות נוספות ש"נזנחו" אצלו על ידי בניהן. 

כאן נולדתי. אהבת אישה, אהבת השירה

מרצה: בעז כהן

באריה

בימוי: ג'וזפה טורנאטורה
| 150 דקות

אפוס המתאר שלושה דורות במשפחה סיציליאנית בעיירה שבמחוז פלרמו דרך סיפורם של שלושה גברים, מצ'יקו, דרך בנו פפינו ועד לנכדו פייטרו. הסרט מתחיל בשנות השלושים תחת השלטון הפשיסטי. סופו של הסרט מתרחש בשנות השמונים של המאה ה־20 וגיבורו הוא הנכד פייטרו. 

קסם הקולנוע של האחים טאביאני

מרצה: אדווה מגל-כהן 

קיסר חייב למות

בימוי: פאולו וויטוריו טאביאני
| 72 דקות

כלא רבּיבּיה בפרברי רומא. אסירים מכל הרקעים והמבטאים המקומיים עורכים אודישנים עבור התפקידים המובילים במחזה השיקספירי "יוליוס קיסר". עם תום ההליך ותחילת החזרות על הבמאי פביו קוואלי לנסות ולפלס דרך בין הקניית ערכים מקצועיים לחובבים חסרי ניסיון ובין מערך האבטחה השומר על פורעי החוק. 

נני מורטי והמשפחה האיטלקית החדשה עם חלוף המילניום

מרצה: ד"ר פבלו אוטין 

אי של שקט

בימוי: אנטוניו גרימלדי
| 105 דקות

אלמן מבטיח לבתו כי ימתין לה מדי יום מחוץ לכתליי בית הספר עד שתסיים את לימודיה. השעות על הספסל עתידים ללמד אותו כיצד ממשיכים הלאה. דרמה משפחתית מצוינת, המוגשת במידה הנכונה של רגש ועם הופעה מלאת מבע של נאני מורטי.

אריסטוקרטיה בהתפרקות

על התפיסה המטריאליסטית והיעלמות הגבולות. מרצה: יונית קמחי 

אני אהבה

בימוי: לוקה גאודאנינו
| 120 דקות

אמה היגרה מרוסיה לאיטליה כדי להנשא למשפחה אריסטוקרטית ועשירה.הכל לכאורה טוב, רק שהמציאות הזו חונקת את אמה ברכות. הדרך שלה להשתחרר היא ברומן אסור עם שף צעיר, חבר של בנה. "זהו סרט מדהים. עמוק, עשיר, אנושי... (רוג'ר אברט).

פיוט שירה וקולנוע בחייהם של תושבי האיים הליפאריים

מרצה: רוני ינובסקי 

הדוור

בימוי: מייקל רדפורד
| 116 דקות

אי איטלקי דרומי, תחילת שנות ה־50. פבלו נרודה, משורר קומוניסט מצ'ילה, עושה במקום את גלותו הפוליטית. מריו, בן למשפחת דייגים נחשלת, מתמנה כמי שיביא לאינטלקטואל הזר את דברי הדואר. מרבית המכתבים מגיעים מנשים ולפיכך מתחיל הדוור להתעניין בשירה.

הון אישי והון אנושי באיטליה של המאה ה-20

מרצה: ד"ר גוסטב מייסלס 

הון אנושי

בימוי: פאולו וירזי
| 110 דקות

סוכן נדל"ן שואף לטפס בסולם המעמדות החברתי, אשה עשירה חולמת על חיים אחרים, נערה הולכת בעקבות תשוקותיה למרות כל הלחצים שמסביב. ואז, במהלך ליל חורף מושלג אחד, מתרחשת תאונה מסתורית. פאולו וירזי מגיש יצירה קולנועית עשירה וסוחפת, המציעה מבט מעורר מחשבה על הערך הנזיל של חיי אדם.