סגור
לתכנית החודשית

על ספת הבמאי – פסיכולוגיה בראי הקולנוע

הסדרה עוסקת בסוגיות של פסיכותרפיה, גבריות ואינטימיות, אהבה ובחירות מעצבות חיים

6 מפגשים, אחת לחודש , ימי ד' , 19:00

מחיר: 420 ₪ / מנויים: 360 ₪ > לרכישה >>>

האמנות השביעית והמוח האנושי

איך סרטים משפיעים על המוח. מרצה: ערן כ"ץ. כרטיסים: 80 ₪ / מנויים: 70 ₪

התחלה

בימוי: כריסטופר נולאן
| 148 דקות

קוב הוא חוקר מיוחד המסוגל בעזרת צוותו לפרוץ לתודעתם של בני אדם ולחלץ מתוכה מידע רגיש. תאגיד בינלאומי שוכר את שירותיו כדי לחדור למוחו של יורש צעיר כדי לשתול במוחו רעיון עסקי.

על זיכרון ואהבה

כיצד אנו זוכרים, ומדוע אנו שוכחים ומהו תפקיד זיכרונות הילדות באהבות בוגרות? מרצה: ענת זפרני  

לחזור הביתה

בימוי: ז'אנג יימו
| 109 דקות

סין, אמצע שנות השבעים. לו שב ממחנה המעצר בו שהה בעת מהפכת התרבות. שלוש שנים קודם לכן ניסה להמלט, אך נתפס אל מולה עיניה של אשתו פנג. עתה, עם שובו הביתה, היא שוב אינה מזהה את דמותו, ומדי חודש יוצאת אל תחנת הרכבת, מחכה לשובו. 

מה בעצם מרפא בפסיכותרפיה

מרצה: פרופ' יורם בילו 

זרים אינטימיים

בימוי: פטריס לקונט
| 103 דקות

אנה היא אישה נשואה המגיעה לבנין משרדים כדי לפגוש לראשונה בפסיכולוג. האיש שמקבל אותה במשרדו אמנם מחזיק ספה וקורא ספר על פסיכיאטריה, אך הוא בכלל רואה חשבון. עוד לפני שהוא מספיק להסביר את הטעות אנה פוצחת בוידוי ארוך, ומבטיחה לשוב לפגישה הבאה.

על תחרותיות בגבריות

מרצה: ד"ר גבריאל בוקובזה

שבאלייה

בימוי: אתינה רייצ'ל טסנגרי
| 105 דקות

שישה חברים יוצאים למסע דיג על יאכטה מפוארת בים האגאי. הם משחקים משחק ביזארי, אכזרי, ללא חוקים ברורים. במשחק הזה משווים הכל וכל הזמן. המשחק יסתיים בתום ההפלגה כשהזוכה יוכתר כגבר המוצלח ביותר. "שבאלייה" הוא עוד סרט מבריק מהגל הזה, שחרך את הפסטיבלים אך לפני שנתיים. אל תחמיצו.

האם אפשר להתכונן לסוף?

מרצה: ד"ר אנאבלה שקד 

טרומן – חברים עד הסוף

בימוי: ססק גאי
| 108 דקות

חוליאן גוסס מסרטן. תומאס, החבר הכי טוב שלו, לוקח מטוס מקנדה ובא להיות לצדו כמה ימים. הם ישוטטו במדריד, יפגשו עם חברים, ויחפשו בית חדש לטרומן, הכלב של חוליאן. מעט מאד סרטים מצליחים לתאר חברות גברית, בוודאי באופן המדויק והפשוט שבו זה נעשה כאן.

המסע במעגל החיים על פי 'חלומות' של קוראסאווה

מרצה:  רות נצר   

חלומות

בימוי: אקירה קורוסאווה
| 117 דקות

בגיל 80 מתרגם אקירה קורוסאווה שמונה מחלומותיו לשפת הקולנוע - מציג את השקפת העולם של אדם קסום בערוב ימיו ואולי אף מנסה לפרש את כלל יצירתו. זהו מסע מילדות ועד זקנה, שעובר דרך תחנות מפתח בחיים, בקולנוע ובחיי הנפש של קורוסאווה, המתגבש לכדי מעמדים קולנועיים עוצרי נשימה וחד פעמיים.