סגור
לתכנית החודשית

עת התבונה – הגיל השלישי החדש

סינמטק ירושלים בשיתוף ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית

הסדרה עוסקת בסוגיות של גיל הפנסיה, אתגרים ואינטימיות, הורות וסבאות.

6 מפגשים, אחת לחודש, ימי חמישי, 10:30-13:30 

גילנות: הזדקנות בעולם שמעריץ נעורים

מרצה: פרופ' שרון שיוביץ-עזרא  

בואו נגור ביחד

בימוי: סטפן רובלין
| 96 דקות

קלוד, אלברט וג'ין הם החברים הכי טובים כבר למעלה מארבעים שנה. כאשר הזקנה מראה את אותותיה, הם מחליטים יחדיו למרוד במוסכמות ולעבור לגור באותה דירה. בעוד המגורים המשותפים מעוררים מתחים ומעלים זיכרונות מודחקים, השיתופיות והדאגה ההדדית הופכים את החיים יחד להרפתקה מופלאה,

הורות מאוחרת: בין כורח לצמיחה

מרצה: פרופ' רות פת-הורנצ'יק  

קוליה

בימוי: יאן סוורק
| 105 דקות

לוקה הוא צ’לן – ציניקן אינפנטילי שגם בשנות החמישים לחייו אינו מוכן לקחת שום מחוייבות. השנה היא 1988, זמן לא רב לפני מפלת הקומוניזם. חבר מציע לו עיסקה: נישואין פיקטיביים לאשה רוסיה שרוצה להשיג דרכון צ’כי. אלא שמיד לאחר החתונה, הכלה עורקת לגרמניה וגיבורנו נותר צמוד לבנה בן החמש...

סמים ומבוגרים: שימוש לטובה/שימוש לרעה - מבוגרים כדוגמא

מרצה: ד"ר שבתאי לויט  

להציל את גרייס

| 90 דקות

גרייס היא אלמנה טריה המגלה כי בעלה הוריש לה חובות כבדים. היא דווקא מחליטה להתמודד עם המצב ביוזמה יוצאת דופן ומנצלת את כישורי הגננות שלה כדי להפוך את החממה הביתית למשתלת מריחואנה יעילה ורווחית. התוצאה היא קומדיה נוצתית אך בהחלט מענגת. 

סבים, נכדים ומה שביניהם

מרצה: פרופ' שלהבת עטר-שוורץ 

הזמיר

בימוי: פיליפ מויאל
| 100 דקות

איכר סיני זקן, חוזר אל כפר הולדתו על מנת לשחרר את ציפורו האהובה, הזמיר. למסע לוקח את נכדתו, המפונקת, העירונית, החיה חיים בורגנים מלאי טכנולוגיה. במסע אל גבולות סין עולמם השונה של שניהם, הבדלי הדורות והמסע המשותף, מחבר אותם יחד לחיבור שבלב.

זכות הבחירה בקרב אנשים עם מוגבלות

מרצה: ד"ר שירלי ורנר  

מפלט

בימוי: לן קולין
| 87 דקות

לארי וסופי מאוהבים. מה יכול להיות טבעי יותר עבורם מאשר לבלות קצת זמן ביחד? אלא שלארי וסופי אינם “כל זוג” – לארי הוא “דאון” וסופי סובלת מאפילפסיה קשה. לן קולין יצר קומדיה שובת לב וחתרנית, על שני אנשים צעירים המנסים להיות ביחד בעולם העושה הכל כדי להפרידם.