חמישי | 28.03.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל אוטופיה 2017 — לבטל את האפוקליפסה!

תוכנית ממבחר סרטי הפסטיבל

פסטיבל אוטופיה התל אביבי זכה במהלך שנות קיומו למעמד כאחד מפסטיבלי הקולנוע האיכותיים בישראל. הפסטיבל משמש מדי שנה בית חם לאוהבי קולנוע פנטסטי, נועז ופורץ דרך, ומלקט את מיטב סרטי המדע הבדיוני, הפנטזיה והאימה הנוצרים ברחבי העולם. לצד הפעילות הקולנועית, מקיים הפסטיבל כנסים, פגישות וסדנאות, המשתמשים ביצירה הז'אנרית כבסיס לדיון בסוגיות של טכנולוגיה, מדע וחברה. השנה, בצל הרוחות האפוקליפטיות המנשבות בעולם וכן מאבקי ההישרדות של הפסטיבל עצמו, בחרנו לתת לו את כותרת המשנה "לבטל את האפוקליפסה!". אל מול הייאוש הסובב אותנו, והתחושה שסרטי המדע הבדיוני, הפנטזיה והאימה שנוצרים כיום בעולם מוכפפים בעיקר לשירות חלומות בלהה וחזיונות שחורים, בחרנו להפנות מבט קדימה בתקווה ולנסות לדמיין עתיד אחר, טוב יותר. אנחנו שמחים וגאים להציג השנה בסינמטק ירושלים תוכנית ממיטב סרטי הפסטיבל: קולנוע נועז, הרפתקני ומלא דמיון. מקווים שתבואו, תצפו ותהנו. יחד נבטל את האפוקליפסה!

אורי אביב ומרט פרחומובסקי

מנהלי פסטיבל אוטופיה

שיהיה לך יום טוב

בימוי: ג’יאן ליו
| 75 דקות

תיק ובו מיליון יואן משמש מטרה לכמה דמויות מצידו הפחות מוצלח של החוק, ומוביל אותן למסע אלים באיזור תעשייתי בדרום סין. סביב ציר העלילה הזה יצר ג'יאן ליו את סרט האנימציה שלפנינו: לא עלילה צבעונית לילדים אלא סרט על פושעים קטנים שמיועד לצופים בוגרים. 

הזומבים באים!

ההיסטוריה המטורפת של המתים החיים בקולנוע. מרצה: איתן גפני

ליל המתים החיים

בימוי: ג’ורג’ רומרו
| 98 דקות

חללית מתרסקת בעיירה נידחת בדרום ארהב. מבין השברים מגיחה חבורה של יצורים מגעילים וחיוורים. הזומבים, יותר משהם מפחידים, נראים כאילו הם זקוקים לשינה, למקלחת ולארוחה חמה, אבל כנראה שזה לא מפריע להם. התושבים נתקפים היסטריה, המתגברת כשמתברר שהמתים יוצאים מתכריכיהם ומצטרפים לחבורה המשתוללת... 

האינסופי

בימוי: אארון מורהד, ג’סטין בנסון
| 100 דקות

אארון מורהד וג'סטין בנסון ביימו וגם מככבים ביצירה ייחודית, שמשלבת בין ריאליזם לאלמנטים של מדע בדיוני ואימה, והפכה ללהיט גדול בפסטיבלי הז'אנר השנה. שני אחים חוזרים אל הכת, ממנה נמלטו עשור לפני כן, בעקבות קלטת וידאו מסתורית. המפגש המחודש מוביל לגילויים מטלטלים. 

המרשעת

בימוי: ג’ונג ביונג־גיל
| 129 דקות

שבע דקות של אקשן מדויק עם ירי, סכינים, מכות, חרבות מסתיימות בכותרות הפתיחה, ולאחריהן מסכימה הגיבורה, זו שמנקודת מבטה ראינו את הסצינה הקודמת, לקבל את הצעת החיים או מוות של המשטר ומתנדבת לצאת למשימות סודיות וקטלניות בעבורו. מותחן שמשלב בין אקשן אדיר – אולי הכי טוב שתראו השנה – לבין רגעים שבהם הרגש מרוח לכל אורך המסך.