סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל אקי־נו לקולנוע יפני 2017

תעשיית הקולנוע היפני היא מהגדולות והפורות בעולם, החמישית בגודלה כיום. מעל 400 סרטים מופקים במדינת האיים מדי שנה, סרטים שממשיכים מסורת קולנועית ותיקה, שהחלה כבר ב־1897, ועומדים על כתפיהם של כמה מגדולי הבמאים של המאה ה־20 שיפן הביאה לעולם. לצד המסורת הנרחבת, הקולנוע היפני העכשווי מצליח ליצור דור של במאים צעירים משלל ז'אנרים שונים היוצרים לעצמם שם בינלאומי, ומציגים סיפורים יפנים עכשוויים שאינם נשענים על הרומנטיזציה או המיתיות של התרבות היפנית, מתמודדים עם בעיות חברתיות מקומיות, מסתכלים לאחור על העבר המלחמתי ועוסקים גם כמובן בסיפורים אוניברסליים.

במהדורתו השניה של פסטיבל אקי־נו לקולנוע יפני, אנו מביאים בפניכם בבכורה בישראל כמה מהסרטים הטובים ביותר שיצאו מיפן בתקופה האחרונה, מהז'אנרים העיקריים של הקולנוע היפני העכשווי: הדרמות המשפחתיות, המותחן הפסיכולוגי/אימה, קומדיה, מד"ב והאנימציה.

לצד במאים שאת שמותיהם כבר לומד הקהל הבינלאומי להכיר כמו נעמי קוואסה ("אן") שסרטה החדש "אל האור" יפתח את הפסטיבל השנה, וקיושי קוראסאווה ("טוקיו סונטה", "מסע אל החוף"), שסרטו החדש "לפני שנעלם" מגיע אלינו לאחר בכורתו בקאן השנה, נציג גם במאים צעירים ומבטיחים כמו ריוטה נאקאנו עם סרטו השני (לאחר "לתפוס את אבא" שהוצג בישראל), – "אהבתה מרתיחה את מי האמבט", שנבחר לאחרונה כנציג יפן לאוסקר האמריקאי, וסרטו של הבמאי יושיוקו קישי, "חיים כפולים", שגייס כמה מהשחקנים הבולטים של יפן לסרטו הראשון. השוק היפני, בהתאם למגמה העולמית הכוללת, עובר יותר לקופרודוקציות ושני סרטים מסוג זה ייכללו בפסטיבל: "גוקורוקו" – קופרודוקציה יפנית־פולנית, דרמת מתח מתוחכמת ומפתיעה שבכורתה התקיימה בפסטיבל ונציה ו"המרחק שביניהם", סרט עדין וקאמפי המשלב קאסט שחקנים יפני ודרום־קוריאני. את האנימציה נייצג השנה עם הסרט עטור הפרסים "בפינה הזאת של העולם" (זוכה פרס פסטיבל אנסי השנה) המביט לאחור לחיים ביפן בשלהי מלחמת העולם השניה.

צפייה מהנה

רוני מהדב־לוין מנהל אומנותי, מנהל סינמטק חולון

הפסטיבל ביוזמת סינמטק חולון ובהפקתו, בתמיכת THE JAPAN FOUNDATION ושגרירות יפן בישראל

אהבתה מרתיחה את מי האמבט

בימוי: ריוטה נאקאנו
| 125 דקות

כאשר אשה מגלה כי נותרו לחייה מספר חודשים בלבד, היא בוחרת להסתיר זאת מבתה ועורכת רשימת משימות, בהן למצוא את אביה הנעלם ולפתוח מחדש את בית המרחץ השמפחתי. כיוטה נאקאנו יוצר דמויות בלתי נשכחות שתאוות החיים בוערת בהן. 

המרחק שביניהם

בימוי: ריקיאה אימזומי
| 106 דקות

לאון, בחור צעיר ושקט, פוגש במהלך ארוחת הצהריים את סונה היפהפייה אשר עדיין מתאוששת מערב השתייה הקודם. מבלי לדעת עליה דבר, לאון מתאהב. הוא כלל אינו שם לב שקוקזה, העובדת עמו, מאוהבת בו בסתר. ואילו היא לא שמה לב לאהבה המופנית כלפיה מאחד הלקוחות הקבועים. 

גוקורוקו

בימוי: קאי אישיקאווה
| 120 דקות

זמנים לא פשוטים עוברים על טאנקה. בעבודתו כעיתונאי־חוקר הוא מנסה לחשוף תעלומה של מקרה רצח קשה של משפחה, שהמשטרה לא הצליחה לפענח.  אולם, ככל שהוא נחשף לסיפורים אודותיה, סדקים רבים מתגלים. מותחן פסיכולוגי ממגנט, המציג פורטרט אפל ומטריד של חברת העלית. 

דוד שלי

בימוי: נובוהירו יאמאשיטה
| 110 דקות

הדוד של יוקיו הוא דוגמה לאדם הנהנה מנדיבותם של אחרים אך לא מעניק דבר בתמורה. אולם, כאשר הוא פוגש בארי, שהיא דור רביעי ליפנים המתגוררים בהוואי, חייו סופגים טלטלה עזה. בשפתו הייחודית יוצר נובהירו יאמאשיטה, אחד הבמאים הצעירים המובילים בקולנוע היפני העכשווי, קומדיה מלבבת ושובת לב.

אל האור

בימוי: נעמי קוואסה
| 101 דקות

מיסאקו מנגישה סרטים עבור לקויי ראיה. היא פוגשת בנאקמורי, צלם מבוגר המאבד את ראייתו, ודרך ההתבוננות בתצלומיו היא זוכה לראות את יופיו של העולם שהיה חבוי מעיניה, דרך עיניו הכבות. מסע תודעתי ופיוטי שמבקש מאתנו להקדיש תשומת לב לעולם הסובב אותנו ולאחרות שבינינו.

1 screaning
רביעי 03.04.24
03.04.24
18:00
סינמטק 1
סינמטק 1
2024-04-03 18:00:00 2024-04-03 21:00:00 Asia/Jerusalem תרגום האמנות, אמנות התרגום: עיוורון, אסתטיקה ונגישות <p>מרצה: ד"ר גילי המר</p><p>בשיתוף המרכז ללימודי מוגבלות ובית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד, האוניברסיטה העברית בירושלים</p><div><div><div><div><p>כרטיסים: 70 ₪ / מנויים: 60 ₪</p></div></div></div></div><p> </p> Cinematheque Jerusalem Cinematheque
תרגום האמנות, אמנות התרגום: עיוורון, אסתטיקה ונגישות

ההתנצלות

בימוי: מיווה נישיקאווה
| 124 דקות

סשיו מאבד את אשתו בתאונת דרכים, ולא מצליח לחוש דבר. יושי, אב לשני ילדים, איבד אף הוא את אשתו באותה התאונה. אולם יושי שרוי באובדן עמוק. באופן בלתי צפוי ואימפולסיבי מציע סשיו לשמור על שני ילדיו של יושי. 

חיים כפולים

בימוי: יושיוקי קישי
| 126 דקות

טאמה, סטודנטית הכותבת את עבודת הדוקטורט בפילוסופיה, מקבלת הנחיה מהפרופסור המנחה – לעקוב אחר זר, שייבחר באופן שרירותי, ולתעד את שגרת יומו. טאמה בוחרת לבלוש אחר שכן שלה – מוציא לאור מצליח, נשוי ואב לילדה. במהרה היא מגלה אודות חייו הכפולים, ולא מצליחה להישאר רק כמתבוננת מהצד. 

לפני שנעלם

בימוי: קיושי קורסאווה
| 129 דקות

שינג’י, בעלה של נרומי, נעלם. כעבור כמה ימים הוא שב, שונה בתכלית. נראה שהוא הפך לאדם אחר לחלוטין, אוהב וקשוב. בו בזמן, רצח של משפחה מתרחש בעיירה סמוכה וסדרה של אירועים מוזרים תוקפים את יפן. סאקורי, עיתונאי מקומי, יוצא לחקור את התעלומה.

בפינה זו של העולם

בימוי: סונאו קטאבוצ'י
| 129 דקות

מלחמת העולם השנייה בעיצומה, וחייהם של סוזו ומשפחתה הופכים קשים מדי יום. כשפצצת האטום מוחקת את הירושימה, אומץ לבה ותאוות החיים שלה יעמדו במבחן. סרט האנימציה "בפינה זו של העולם" שגרף את הפרס הראשון בפסטיבל אנסי היוקרתי, הוא דיוקן נוגע ללב של חיים בצל קטסטרופה