סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל אקי-נו לקולנוע יפני 2019

במהדורתו הרביעית של פסטיבל אקי-נו לקולנוע יפני, אנו מביאים בפניכם בבכורה בישראל כמה מהסרטים הטובים ביותר שיצאו מיפן בתקופה האחרונה. השנה הסרטים יעסקו בהבדלים הבינ-דוריים שיש היום בחברה היפנית (ובכלל בחברה העולמית), הדור הצעיר שמוצא את עצמו קצת אבוד בעידן הדיגיטלי, הדור הבוגר שמגלה כי התקשורת עם הדור הצעיר אינה קלה וכי השפה המדוברת והטכנולוגיה מהווים מכשול לתקשורת. המרחק בין מסורת והיסטוריה לצורך להתקדם לעידן העתיד. החיים הסוערים של הצעירים אל מול החיים האיטיים יותר והאינטימיים של הדור המבוגר.

נקרין את “נערה נעדרת” דרמת מתח של הבמאי קוג’י פוקאדה, אחד הבמאים הבולטים והמעניינים ביפן בעשור האחרון, שסרטו “הרמוניום” הוקרן במסגרת הפסטיבל בעבר. “והציפור שלך יכולה לשיר”, דרמת נעורים בכיכובם של שלושה כוכבי נוער מבטיחים ביפן, אשר פותחת צוהר לחיי הנוער היפני בעידן המתקדם. “אנחנו מייצרים עתיקות”, קומדיית פשע משעשעת המתרחשת בעולם ממכר העתיקות. “שמו האבוד”, דרמה עדינה אך מלאת אמוציות שביימה נאנקו הירוסה שהייתה עוזרתו האישית של קורו-אדה.

“מיו בחוף” דרמה נוספת, רגישה, על התחלות חדשות והניסיון לשלוט בגורלנו. “פרידה ארוכה”, סרטו החדש של הבמאי ריוטה נקאנו (“אהבתה מרתיחה את מי האמבט”) אשר עוסק באופן אנושי, עדין ויפה במחלת הדימנציה. “ישו”, אחד הסרטים הקלילים של הפסטיבל על ילד קטן שלומד בבית ספר נוצרי ורואה לפניו את ישו כדמות מיניאטורית. ו-"זהות" דרמת מתח מצויינת אשר מהווה שיתוף פעולה ייחודי קולנועי בין יפן וסין ומתארת את הקושי שבלהיות מהגר בלתי חוקי. כמדי שנה, ניתן מקום לסרט אנימה (אנימציה יפנית) מדובר, “הפונדק של אוקו”, דרמה קלילה ומשעשעת על ילדה שעוברת לגור בפונדק שסבתה מנהלת והופכת לחברה הטובה ביותר של שתי רוחות רפאים חביבות ומצחיקות.

צפייה מהנה

אלון רוזנבלום מנהל הפסטיבל, מנהל סינמטק חולון

רוני מהדב לוין מנהל אמנותי, מנהל סינמטק ירושלים

אירוע פתיחה

זהות זרה

בימוי: קיי ציקאורה
| 116 דקות

צ’אן ליאנג עוזב את ביתו ואת משפחתו בסין בכדי לחפש חיים טובים יותר ביפן. תחת זהות בדויה, הוא מגיע לראיון עבודה במסעדה משפחתית קטנה, המתמחה בבישול אטריות סובה יפניות מסורתיות. בלי טריקים, עם הרבה כבוד למסורת – בעיקר זו הקולינרית – התוצאה מצליחה לעורר את התאבון ואת הלב.

מיו על החוף

בימוי: ריוטארו נקגאווה
| 96 דקות

מיו בת ה־20 מתגוררת עם סבתה. אך כאשר מצבה הבריאותי של הסבתא מתדרדר, נאלצת מיו לעבור לטוקיו. היא שוהה אצל החבר הטוב ביותר של אביה שנפטר, שמנהל בית מרחץ, ועתה עליה להתרגל לחיים החדשים ובעיקר, לאנשים החדשים בחייה. דרמה עדינה על כוחו של אדם לשלוט במסלול חייו.

והציפור שלך יכולה לשיר

בימוי: שו מיאקה
| 106 דקות

עובד צעיר בחנות ספרים מתאהב בעובדת שלצידו, סאצ’יקו. אבל סאצ’יקו דווקא מתעניינת בשותפו לדירה, בחור מובטל שאין לו שום כיוון בחיים. מה שמתחיל בתור סתם רומן, הופך למשולש רומנטי מתוסבך. התוצאה מצליחה באופן מדוד ואלגנטי ללכוד היטב את הרוח של היום.

נערה נעדרת

בימוי: קוג’י פוקאדה
| 111 דקות

החיים של איצ’קו טובים: היא עומדת להנשא ועובדת כמטפלת צמודה של אמנית קשישה ונמצאת בקשר מצוין עם נכדותיה. הכל משתנה כאשר סאקי, הנכדה הצעירה, נחטפת. הנערה שבה ללא פגע אבל אז מתפרסמת ידיעה שמטלטלת את חייה של איצ’יקו. 

ישו

בימוי: הירושי אוקויאמה
| 76 דקות

יורה הוא ילד צעיר שנאלץ לעזוב יחד עם משפחתו את טוקיו ולעבור אל הכפר המושלג כדי לחיות לצד סבתו. כאן הוא מתחיל ללמוד בבית ספר נוצרי ומתקשה למצוא את מקומו בחברת הילדים. יום אחד במהלך התפילה, מופיעה לפניו דמותו של ישו – קטן ושדוני. הירושי אוקואימה מציג שאלות של אמונה וספק בתוך מסגרת עלילתית פשוטה ומחוייכת.

הפונדק של אוקו

בימוי: קיטארו קוסאקה
| 94 דקות

אחרי שאיבדה את הוריה בתאונת דרכים, אוקו עוברת לגור עם סבתה בכפר. ביתה של סבתא הוא בית אירוח יפני מסורתי היושב על מעיינות בעלי כוחות ריפוי מיוחדים. באחד הימים, בעוד אוקו ממלאת את מטלותיה, היא מגלה כי בבית יש רוחות ידידותיות שרק היא מסוגלת לראות.

אנחנו מייצרים עתיקות

בימוי: מסהארו טאקה
| 105 דקות

נוריו, סוחר עתיקות ממולח מקווה כי יצליח לגבור על צרותיו הכלכליות כאשר לידיו מגיע קנקן תה עם מכתב מהמאה ה־16. אולם, עד מהרה מגלה נוריו כי המכתב והקנקן מזויפים ונוצרו בידי קדר שירד מגדולתו. נוריו מזהה הזדמנות עסקית ומחליט לאחד כוחות עם הנוכלים כדי לבצע את התרמית של השנה. 

שמו האבוד

בימוי: נאנקו הירוסה
| 113 דקות

על שפת הנהר נמצא בחור צעיר חסר הכרה. אלמן מבוגר, נגר, אוסף את הבחור הצעיר לביתו. לאחר שהבחור מתאושש, נדמה כי הוא אינו זוכר את עברו. בהדרגה מתפתחת מערכת יחסים בין השניים, למרות השוני ביניהם. סיפור מרגש על שני זרים שמאוחדים באופן קוסמי בשל אירועי עבר.

פרידה ארוכה

בימוי: ריוטה נאקאנו
| 127 דקות

שוהיי אוסף את משפחתו, אשתו ושתי בנותיו, ומספר להם כי הוא חולה במחלת האלצהיימר. הסרט עוקב אחר מצבו העדין של שוהיי והמסע הרגשי של כל המשפחה במשך 7 שנים בהן המחלה מכריחה את המשפחה ללמוד לחיות יחדיו, לשכוח מריבות מן העבר ולשנות את סדרי העדיפויות שלהם.