סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הסופרים הבינלאומי השביעי בירושלים

סינמטק ירושלים גאה לארח את פסטיבל הסופרים הבינלאומי השביעי.

פסטיבל הסופרים הבינלאומי השביעי בירושלים, שיתקיים במשכנות שאננים בתאריכים 12-16.05, הוא אירוע עוגן בעולם הספרות בישראל. הפסטיבל יארח קולות ייחודיים בשדה הספרות העולמי, שרבים מהם יבקרו בארץ לראשונה. עוד תהיה זו השנה הראשונה שבה יתקיים הפסטיבל בשיתוף פורום הספר הבינלאומי בירושלים, שיארח עורכים וסוכנים מכל רחבי העולם.

בפסטיבל ישתתפו קולות צעירים ורעננים, שיביאו עמם סיפורים מרחבי העולם על הגירה, פליטות ונדודים, אבל גם על אהבה, חמלה ויופי. הסופרים והסופרות הללו יביאו איתם רוח של חשיבה עצמאית וחופש לחלום ולדמיין, ימחישו את חשיבותה של הספרות ויגלמו את רוח התקווה שהיא נושאת בימים אלו. במשך חמשת ימי הפסטיבל יתקיימו אירועים חד-פעמיים שנוצרו והופקו במיוחד עבורו, ובכלל זה מפגשים ספרותיים, סדנאות, סיורים, סרטים ומופעים.

לאתר הפסטיבל>>>

בסינמטק יתקיימו האירועים הבאים

פסטיבל הסופרים הבינלאומי 2019

קרא לי בשמך: שיחה עם אנדרה אסימן

הסופר אנדרה אסימן ישוחח עם רנה ורבין (באנגלית) על אהבה ותשוקה בספרות ובקולנוע, כפי שמשתקפות בספרו, "קרא לי בשמך", ובעיבוד הקולנועי עטור השבחים.

קרא לי בשמך

בימוי: לוקה גואדנינו
| 131 דקות

באיטליה של שנות ה-80, מבלה אליו בן ה-17 את חופשת הקיץ בוילה המשפחתית. אל המקום מגיע אוליבר, עוזר ההוראה של אביו, גבר יפה תואר המעורר בקרב הנער רגשות לא מוכרים. מערכת יחסים מלאת תשוקה הולכת ונרקמת בין השניים. סרטו החדש של לוקה גואדנינו ("אני אהבה") הוא עיבוד קולנועי מופתי ומרגש לספרו של אנדרה אסימן שזכה בשורה ארוכה של שבחים וביקורות מהללות.

פסטיבל הסופרים הבינלאומי 2019

סדר היום: שיחה עם אריק ויאר

הסופר ובמאי הקולנוע אריק ויאר, זוכה פרס הגונקור, ישוחח עם גואל פינטו על ספרו המרתק "סדר היום"– בחינה היסטורית-פואטית של התהליך שהוביל לאנשלוס ולמלחמת העולם השניה. האירוע יתקיים בשפה הצרפתית, בתרגום לעברית

טרנזיט

בימוי: כריסטיאן פצולד
| 101 דקות

גבר הנמלט מפריז למארסיי ערב הכיבוש הנאצי מאמץ זהות של סופר שהתאבד ופוגש באשה מסתורית המחפשת אחר בעלה האבוד – אותו אדם שאליו הוא מתחזה. הבמאי כריסטיאן פצולד מעבד למסך את ספרה החשוב של אנה זגרס מ־1944, ותוך כך נוקט בהחלטה אמיצה: הוא אינו מלביש את סרטו בתפאורה ובשחזורים היסטוריים.

פסטיבל הסופרים הבינלאומי 2019

מה באמת מעיק על פורטנוי? במלאת שנה למותו של פיליפ רות

במלאת שנה למותו של פיליפ רות, אחד מגדולי הסופרים בדורנו, לאחר ההקרנה ישוחחו הסופר והמבקר ד"ר אריק גלסנר ואיילת גונדר גושן, סופרת ופסיכולוגית, על מיניות, גבריות ותשוקה, המשתקפים ביצירתו של רות לצד בדידות ורצון לאהבה.

פיליפ רות, חף מתסביכים

בימוי: ליביה מנרה, ויליאם קארל
| 52 דקות

בשנת 2010 הסכים הסופר פיליפ רות להשתתף בסדרת ראיונות. התוצאה הייתה עשר שעות של צילום לא מעובד בהן רות מדבר באופן גלוי וכנה על ילדותו, הוריו המהגרים היהודים, מיניות, אהבה, פסיכואנליזה, פרסום, תהליך הכתיבה ועוד. זהו דיוקן של סופר מרכזי ששינה את פני הספרות האמריקנית המפתיע באינטימיות שלו.

פסטיבל הסופרים הבינלאומי 2019

רוקד בחשיכה: שיחה עם Sjon

המשורר והסופר האיסלנדי שון (Sjon) היה מועמד לאוסקר על שיר הנושא שכתב לסרטו של לארס פון-טרייר, "רוקדת בחשכה", בכיכובה של ביורק. שון ישוחח עם הסופר אופיר טושה גפלה על עבודתו ארוכת השנים עם ביורק ולארס פון טרייר. האירוע יתקיים בנגלית

רוקדת בחשכה

בימוי: לארס פון טריר
| 140 דקות

בארה"ב של שנות השישים, מהגרת מצ'כוסלובקיה שמאבדת את ראייתה תעשה הכל כדי למנוע עתיד דומה מבנה הקטן. פון טרייר מביים מלודרמה שבמרכזה סבל נשי, וכמו תמיד יודע לעצב את הדרמה הזו בצורה מקורית – והפעם כמיוזקל בכיכובה של ביורק.