שבת | 04.05.24

שעה פריטים
All day
 
11am
3pm
4pm
16:00
6pm
8pm
20:00
20:30
9pm
סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הקולנוע היהודי 2022

האוטומט

בימוי: ליסה הורוביץ
| 79 דקות

הסרט מגולל את סיפורה בן מאה השנים של רשת המסעדות האיקונית הורן אנד הרדרט, שבה דורות של אמריקאים אכלו ארוחות עשירות ושתו קפה – שהוגשו להם על ידי מכונות אוטומטיות, במזללה בסגנון קפיטריה. "האוטומט" נזכר בחיבה בתקופה שעברה לבלי שוב וכולל ראיונות עם סועדים מפורסמים  והיסטוריונים, לצד קטעי ארכיון נדירים.

אלפרידה ילינק – לשון משוחררת

בימוי: קלאודיה מולר
| 96 דקות

אלפרידה ילינק (זוכת פרס נובל לספרות לשנת 2004), ילדת פלא, סופרת שערורייתית, פמיניסטית, קומוניסטית, טרוריסטית של השפה, מורדת, אמנית מבריקה ורגישה. באמצעות שילוב בין חומרים היסטוריים ועכשוויים, הסרט מציג את המונטאז' הלשוני של ילינק מנקודת מבטה. מה משמעות הדבר להיות סופרת המואשמת בבגידה במולדת?

אמנות הדממה

בימוי: מאוריציוס שטארקל־דרוקס
| 81 דקות

הפנטומימאי מרסל מרסו  ריתק קהלים ברחבי תבל במשך עשרות שנים באמצעות מחוות והבעות פנים בלבד. אבל לאורך רוב חייו, הרקע הטרגי שמאחורי הקריירה הפורייה נותר בצללים. "אמנות הדממה" שופך אור על חייו של מרסו ועל אמנותו הייחודית, שהעניקה השראה לדורות על גבי דורות של אמנים.

אנה והרופא המצרי

בימוי: טליה פינקל
| 75 דקות

סיפורו המדהים של ד"ר מוחמד חלמי, הערבי הראשון והיחיד שהוכר על ידי יד ושם כחסיד אומות העולם, רופא מצרי שבמהלך מלחמת העולם השנייה התחזה לאחד מתומכי הנאצים והציל נערה יהודייה שהתחזתה למוסלמית בברלין הנאצית. "אנה והרופא המצרי" הוא סיפור שפורץ את גבולות הזמן, הדת והפוליטיקה.

ארה"ב והשואה: הדלת המוזהבת (התחלה-1938)

בימוי: קן ברנס, לין נוביק, שרה בוטשטיין
| 110 דקות

הסדרה "ארה"ב והשואה" בוחנת את עלייתם של היטלר והנאציזם בגרמניה, ועורכת חשבון נפש בהקשר של אנטישמיות וגזענות, הגירה והפרדה גזעית בדרום ארה"ב. בפרק הראשון, פרנקלין רוזוולט ושאר מנהיגי העולם, מודאגים ממשבר הפליטים המתגבר, אך נכשלים בתיאום תגובה הולמת למצב. חלק ראשון בסדרה תיעודית חדשה, שתשודר בכאן11 ובהוט 8 מינואר 2023.  

אשה

בימוי: ג'נין מייראפפל
| 104 דקות

"אשה" הוא מסה קולנועית על זהות, בחינה של פצעי הגלות ותפקיד הזיכרון. זהו דיוקן טורד מחשבה ואינטימי של אמה של הבמאית – הצצה אישית אל חייה של יתומה צרפתייה, מחוף הסון בבורגון ועד חופי ריו דה לה פלטה, ארגנטינה. סרט שעוסק בזיכרון ובשיכחה.

בגלל המלחמה ההיא

בימוי: אורנה בן דור
| 93 דקות

סביב סיפור הפקת אפר ואבק, אלבום המופת של יהודה פוליקר ויעקב גלעד, יצאה הבמאית אורנה בן דור לשרטט את התמודדות הדור השני לשואה עם הוריהם. דרך ראיונות עם פוליקר, גלעד והוריהם נפרש מבט אינטימי כפול על טראומה וזכרון, על שיתוף ושתיקה. 

הבושם הירוק

בימוי: ניקולא פאריזר
| 101 דקות

מרטין הוא החשוד המרכזי בהרעלה של שחקן על הבמה באמצע הצגה. כשארגון מסתורי בשם "הבושם הירוק" מתחיל לרדוף אחריו, מרטין ביחד עם קלייר התמהונית מנהל חקירה משלו ששולחת את השניים למסע ברחבי אירופה לסכל את התכניות של הארגון. תעלומת רצח היתולית ומקורית.

ברונקה

בימוי: שלמה סלוצקי, תומר סלוצקי
| 70 דקות

תומר סלוצקי מתלווה לאביו, שלמה, במסע לאיתור אניבל גאוטו, שמבוקש על ידי האינטרפול בגין פשעים נגד האנושות בארגנטינה בתקופת הדיקטטורה. החיפושים מעלים שהאיש מתגורר בישראל וזוכה להגנת הרשויות, שמסרבות להסגירו ממניעים חשודים. מה יש לממסד להסתיר?

הבשורה על פי יהודה

בימוי: דן וולמן
| 84 דקות

שמואל אש מתקבל לעבודה שבמסגרתה עליו לשמש איש שיחה לקשיש גרשום ואלד. השניים דנים באנושיותו של ישו ובמשמעות הבגידה של יהודה איש קריות. העניינים מתחילים להסתבך כששמואל מתאהב באלמנת בנו של ואלד, עתליה. עיבוד קולנועי עדין ומעמיק לרב המכר של עמוס עוז. 

הכנו קניידלך למהפכה

בימוי: קלי ולבורן
| 72 דקות

ב-1975, קבוצה של צעירים אידיאליסטים פתחה את המסעדה הכשרה הראשונה בהיסטוריה האמריקאית שנוהלה כקולקטיב. הקולקטיב, שהושפע מהתהפוכות החברתיות והפוליטיות בארה"ב ומתנועת הקיבוצים בישראל, ניהל את המסעדה על בסיס שוויון מוחלט. זהו לא רק שיעור מעניין בהיסטוריה, אלא סרט מבדר שמניע אנשים ליצור שינוי.

הללויה: לאונרד כהן, מסע, שיר

בימוי: דן גלר, דיינה גולדפיין
| 115 דקות

סרט תיעודי מרתק המשרטט דיוקן של אחד המוזיקאים הגדולים בכל הזמנים דרך השיר המזוהה עימו ביותר, "הללויה". צמד הבמאים בוחן את הקריירה הארוכה והמפותלת של לאונרד כהן, אבל מקדיש חלק ניכר ממנו למסע הדרמטי שעבר השיר המדובר, החל מדחייתו על-ידי חברת התקליטים ועד לראש מצעדי הפזמונים, בשילוב חומרים נדירים שטרם נחשפו. 

ווטסאפ, גרעין גלבוע?

בימוי: יצחק פוקס
| 26 דקות

בחלוף למעלה מיובל שנים, הבמאי יצחק פוקס משקיף אחורנית על ימיו בגרעין גלבוע, גרעין נח"ל דתי שבמסגרתו העביר את שירותו הצבאי בתקופה שלאחר מלחמת ששת הימים. לקראת גיל 70 פתחו חברי הגרעין קבוצת ווטסאפ וחידשו את הקשרים ביניהם, התכתבויות שחשפו צדדים בלתי מוכרים. 

זיארה

בימוי: סימון ביטון
| 99 דקות

סרטה החדש של סימון ביטון ("חומה", "רייצ'ל") הוא גם האישי ביותר שלה. היא מזמינה את הצופים לעלות לרגל למולדתה, מרוקו, שם היא בוחנת את שורשיה באמצעות שיטוט בין שורה של אתרים – מוקדי עלייה לרגל הקדושים ליהודים, שנשמרים עד היום בידי התושבים המוסלמים. היא פוקדת את הקברים, את בתי־הכנסת ואת המוזיאונים, מקזבלנקה ועד לשלל כפרים מרוחקים.

חנות קטנה ומטריפה

בימוי: פרנק אוז
| 93 דקות

בעל חנות פרחים עלובה בשכונה ניו יורקית עלובה מחליט לפטר את שני עובדיו. אך עציץ מוזר מתחיל למשוך קליינטים לחנות. העציץ האנושי בעל השפתיים הרכות, מתפתח היטב עד שהוא טועם לראשונה דם אדם ומכאן ואילך הוא דורש את ליטרת הבשר שלו. סרט משעשע, מקפיא דם ומענג.

חשבון נפש

בימוי: רוברטה גרוסמן
| 74 דקות

לאחר השואה, מנהיגים גרמנים ויהודים נפגשו בסתר כדי לדון לראשונה בהסכם השילומים, אך כיצד ניתן היה לקבוע סכומי פיצויים על השמדת עם, נישול וסבל בקנה מידה חסר תקדים בתולדות האנושות? "חשבון נפש", מציג את הדיונים בין מנהיגים יהודים וגרמנים בשנים המתוחות שאחרי השואה.

יומן מגיפה

בימוי: אלי אביר
| 19 דקות

עם פרוץ מגיפה מוזרה מוצא את עצמו אלי בן ה-85 כלוא בין ארבע קירות, מסך מחשב וכורסא אדומה אחת, בבית הדיור המוגן נופים בירושלים. בלי לפגוש נפש חיה הוא מקיים שגרת חיים המעלה שאלות על תמצית הקיום. תחרות הסרט הישראלי הקצר לזכרו של בניה צוקרמן 2022

הקרנות קבועות

ימים של תום

בימוי: ג'יימס גריי
| 115 דקות

ילד חולמני ומוכשר גדל במשפחה יהודית בניו־יורק של שנות ה-80. עם היכנסו לבית ספר חדש הוא רוקם ידידות אמיצה עם ילד שחור מבית קשה יום, למורת רוחם של הוריו. נדמה שרק סבו הפליט מבין אותו. סרט אישי ועמוק על כוחה של משפחה, מורכבותה של ידידות והמרדף הבין־דורי אחר חלום האושר.

כלב רטוב

בימוי: דאמיר לוקשביץ'
| 103 דקות

במקום מגוריו החדש, סוהל בן ה-16 מרגיש לראשונה אנטישמיות. הוא מחליט להסתיר את זהותו ומצטרף לכנופייה מוסלמית. יום אחד מחליטה הכנופייה לשדוד את חנות תכשיטים של יהודים. הסרט, שמבוסס על האוטוביוגרפיה של אריה שארוז־שליקר, "כלב רטוב טוב מיהודי יבש", מציג את סיפורו בתנופה מסחררת ובדרך מעוררת מחשבה.

לבבות אמיצים

בימוי: מונה אשש
| 87 דקות

סיפורם האמיתי של שישה ילדים יהודים שב-1942 חיפשו מקלט במקום בלתי צפוי: בין יצירות האמנות של מוזיאון הלובר, שבמהלך מלחמת העולם השנייה אוחסנו בסתר בטירת שאמבור. "לבבות אמיצים" מגולל סיפור אמיתי ומדהים על אומץ לב יוצא מן הכלל והישרדות כנגד כל הסיכויים. 

ליל ה-21

בימוי: עומר שטרנברג
| 15 דקות

יותם, ליאת ואסף הם שלושה חברי ילדות שהמציאות הישראלית שלחה לדרכים נפרדות. כשיותם חוזר מהמלחמה הם מתאחדים, ובעודם חוגגים אל תוך הלילה ומעלים בלהבה את כל האהבה, החברות והדאגה שיש ביניהם – הולכים ומתחוורים גם הסדקים והשוני.תחרות הסרט הישראלי הקצר לזכרו של בניה צוקרמן 2022