סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל קולנוע אפריקאי

פסטיבל קולנוע שנתי בו נחשוף קשת רחבה של יצירות אפריקאיות שאינן מגיעות להפצה בישראל, במיוחד אלה המציגות קולנוע אותנטי ואוהב אדם, בדגש על הדור החדש של קולנוענים צעירים ומרתקים שמשנים את פניה של היבשת. לתפיסתנו, בישראל, המהווה נקודת חיבור בין שלוש היבשות העתיקות, כמדינה קולטת עלייה מתפוצות שונות, בהן גם אפריקאיות, יש חשיבות יתרה לקיום הפסטיבל. חשיבות זו מקבלת משנה תוקף בשנים האחרונות, כשבישראל חיים פליטים ומבקשי מקלט מאפריקה, עם ילדיהם הגדלים כאן ומשתלבים במערכת החינוך. כולנו תקווה כי חשיפה זו תביא לקידום הבנה משופרת של תרבויות יבשת אפריקה דרך הסרטים והגדלת הנראות וההכרה של יוצרי סרטים אפריקאים, תוך חשיפת הצופים לקולנוע יפהפה ומסחרר באנושיותו.

בהזדמנות זו ברצוני להודות לשותפיי הרבים שעזרו לי בהגשמת החזון וסייעו לו לקרום עור וגידים בדמות הפסטיבל המובא אליכם השנה בפעם הראשונה, בתקווה, מני רבות.

בברכה, בזי גטה, מפיק ומנהל הפסטיבל

טל מאירי, מפיקה בפועל

ירוק-לבן-ירוק

בימוי: אבבא מקמה
| 102 דקות

קומדיית נעורים חצופה על שלישיית חברים בוהמיינים בלאגוס, העיר הגדולה ביותר בניגריה. הם מעבירים את זמנם עד לאוניברסיטה במשחקי וידיאו, הימורים והתפלספויות שטותיות על עתידם. הם עומלים במלוא האמביציה לקדם את השאיפות האמנותיות שלהם. סרט הביכורים של אבבא מקמה עוסק באופן מרענן בדור הצעיר

נערה שחורה

בימוי: עוסמן סמבן
| 59 דקות

בחורה שחורה מחליטה להיטיב עם חייה ולוקחת משרה כאומנת בביתה של משפחה צרפתית. כשהמשפחה עוברת בחזרה לריביירה שעל הים התיכון, מוצאת עצמה הבחורה מורדת לדרגת משרתת, הסובלת מיחס גזעני ועוין, ומתחילה להבין את משמעות צבע עורה בעולם האירופאי. מחאה אנטי־קולוניאליסטית חריפה. 

קאטי קאטי

בימוי: מביתי מסיה
| 75 דקות

תארו לעצמכם שאתם מתעוררים יום אחד בתוך שממה עקרה ואין לכם שמץ של מושג איך הגעתם לשם. זה מה שקורה לגקאלצ’ה גיבורת הסרט, ברצף הפתיחה המסתורי של “קאטי קאטי”, סרטו הפואטי הראשון של הסופר מביתי מסיה.

צ’דו

בימוי: עוסמן סמבן
| 120 דקות

הצ’דו מנסים לשמר את התרבות האפריקאית המסורתית שלהם נגד הסתערות האיסלאם שמגובה בתמיכת המלך. אנשי הצ’דו חוטפים את בתו של המלך כמחאה על חיובם להתאסלם ומתחולל מאבק איתנים בין הצדדים. כמו בכל סרטיו, גם כאן ממשיך עוסמן סמבן להציג מבט אירוני ולא מתפשר על המצב באפריקה הפוסט קולוניאלית. 

גשם כחול עם קצת אדום

בימוי: כריסטופר קירקליי
| 75 דקות

הסרט עוקב אחר המוזיקאים בסצנת הגיטרות המחתרתית לאורך נהר הניגר ומתמקד בגיבור אחד – מודו מוקטר. מוקטר נמצא במאבק מתמיד בדרך להגשמת שאיפותיו. הסרט מלווה בהופעות מהפנטות של מודו ופותח חלון לעבר מוזיקה יפהפייה ופחות ידועה. 

הקללה

בימוי: עוסמן סמבן
| 123 דקות

משל שנון על התנגשות העולם המערבי והעולם השלישי במבט אל עבר אפריקה המתפרקת משליטיה הקולוניאליסטים. הצרפתים אמנם עוזבים את היבשת השחורה אבל הכסף הלבן עדיין שולט בכלכלה. בליל נישואיו לאשתו השלישית בזכות הכסף המערבי, מגלה אל האדג’י שנחתה עליו קללת האימפוטנציה.