סגור
לתכנית החודשית

קולנוע דוקאביב

טרנטינו: שמונת הראשונים!

בימוי: טארה ווד
| 120 דקות

מסע אל הקריירה החד פעמית של קוונטין טרנטינו, שהצליח להפוך, בזכות כשרון והתמדה, את מה שספג ליקום פרטי ששינה את פני הקולנוע בכל רחבי העולם. לפני המצלמה נמצאים כמעט כל המי ומי מסרטי ולצד קטעי ארכיון הם מאפשרים להתוודע גם לאיש ולדרכי עבודתו, גם למחשבה הקולנועית המניעה אותו.

סיד וג’ודי

בימוי: סטפאן קיאק
| 97 דקות

חמישים שנה אחרי מותה הטרגי של ג׳ודי גרלנד – סיפור חייה הדרמטי נפרש בסרט משובץ פנינים שטרם נראו ונשמעו. ג׳ון האם וג׳ניפר ג׳ייסון לי משחזרים בקולם את סיפור הרומן הסוער בין גרלנד וסיד לופט, בעלה השלישי (מתוך חמישה) – ואורגים לתוכו את התחנות החשובות בחייה.

לשחק עם כרישים

בימוי: סאלי אייטקן
| 90 דקות

היא החלה את דרכה כציידת תת מימית, אבל מרגע שהתאהבה בכרישים לא הפסיקה לפעול להגנתם. ואלרי טיילור חוגגת 70 שנה של צלילות הרפתקניות נועזות, ובגיל 85 היא יורדת שוב לעומק הים אל חבריה הטורפים.

החילוץ

בימוי: אליזבת צ’אי וסארהיילי, ג’ימי צ’ין
| 114 דקות

כש-12 ילדים נלכדו בשיטפון במערה בתאילנד, העולם עקב בנשימה עצורה אחר הניסיונות לחלצם. יחידות עילית, מאות מתנדבים ושני חובבי צלילה בריטיים סיכנו את חייהם שוב ושוב.  כמו ב"סולו חופשי", גם כאן הבמאים תופסים את המימד הרגשי של גיבוריו ומביאים אותנו הכי קרוב שאפשר אל המאמץ הפיזי והנפשי שנדרש כדי לסיים את החילוץ בהצלחה. 

להיות קוסטו

בימוי: ליז גרבוז
| 93 דקות

ז'אק קוסטו תיעד את החיים מתחת לפני הים והפך את הטריטוריה הזו למסקרנת כמו החלל, ואת עצמו לחשוב כמו האסטרונאוטים. בזכות חומרי ארכיון מרהיבים, זהו דיוקן מורכב של האיש – על התשוקות, ההישגים וגם החולשות והטרגדיות.

טנגו עם פוטין

בימוי: ורה קריצ'בסקיה
| 104 דקות

ב-2010 הקימו בני הזוג נטשה וסשה את "גשם טיוי", ערוץ טלוויזיה רוסי עצמאי. עם הרבה נחישות, קסם ונאיביות, יצאה נטשה למסע של עשר שנים במהלך צמח הערוץ וסירב ליישר קו, עובדה שהפכה אותו למטרה ברורה של השלטונות. בתחילת הפלישה הנוכחית לאוקראינה חסמה ממשלת רוסיה את הערוץ והוא הפסיק לפעול.

כל מה שנושם

בימוי: שאונאק סן
| 91 דקות

אחים סעוּד ונאדים, וטרינרים חובבים, מנהלים במרתף ביתם שבניו דלהי מרפאה מאולתרת לעופות דורסים, ומנסים להציל את מאות הציפורים המותשות והפגועות שנופלות מן השמיים.  עם פרסים משמעותיים בפסטיבלים של סאנדאנס וקאן. "כל מה שנושם" הוא סרט אופטימי, חם ומרחיב לב שכדאי מאד להתמסר לו.

המחיר של הכל

בימוי: נתניאל קאהן
| 99 דקות

הצצה לעולם האמנות העכשווית הזחוח, מקום שבו אפשר למכור ולקנות כל דבר. "המחיר של הכל" בוחן את תפקיד האמנות בחברה הצרכנית של ימינו. סרט דוקומנטרי מרתק מאת היוצר עטור הפרסים נתניאל קאהן ("הארכיטקט שלי").

הרפסודה

בימוי: מרקוס לינדן
| 97 דקות

האנתרופולוג סנטיאגו חנובז היה נחוש לחקור את שורשי האלימות האנושית. בניסוי ראשון מסוגו הוא כינס 11 מתנדבים צעירים ויחד איתם חצה את האוקיינוס האטלנטי ברפסודה. 43 שנה לאחר השיט, הפגיש הבמאי את השורדים כדי להבין מה קרה להם. דרמה דוקומנטרית עזה שמעלה שאלות על מתחים מיניים, גזעיים ומניפולציות רגשיות וחברתיות. 

סולו חופשי

בימוי: אליזבת צ’אי וסארהיילי, ג’ימי צ’ין
| 97 דקות

אלכס הונולד הוא מטפס צוקים “חופשי”, עכשיו הוא מתכונן לטפס בידיים חשופות על “אל קפיטן” שביוסמיטי פארק, צוק הגרניט הגבוה בעולם. הסרט מלווה את ההכנות הגופניות והמנטליות למשימה, ומנסה להבין את אישיותו יוצאת דופן של הונולד. צילומים מרהיבים מזוויות בלתי אפשריות מעניקים לסרט את התנופה הנדרשת.

לצלם את המאפיה

בימוי: קים לונינוטו
| 94 דקות

עדשת המצלמה של לטיציה בטאליה היא ששפכה אור ראשון על מעשי הרצח האכזריים של המאפיה הסיציליאנית. צלמת העיתונות הראשונה והנועזת תיעדה את הקוזה נוסטרה בצילומי שחור־לבן. חייה ועבודתה שלובים בקטעים של סרטים קלאסיים, בסרט שנדמה לעתים כמו מותחן מצמרר, אף שהוא אמיתי לגמרי. 

הלסטון

בימוי: פרדריק טצ'נג
| 120 דקות

סרט תיעודי העוקב אחר מעצב האופנה האגדי הלסטון, שחולל מהפכה בעולם האופנה של שנות ה-70. הבמאי פרדריק טצ'נג ("דיור ואני") שוזר במיומנות חומרי ארכיון נדירים וראיונות עם דמויות מפתח, מקלף את השכבות מעל אישיותו הסוערת ומכונן יצירה תיעודית שתעורר עניין רב לא רק בקרב שוחרי אופנה.

ארץ הדבש

בימוי: תמרה קוֹטֵבְסְקָה, ליוּבּוֹמיר סְטֶפָנוֹב
| 85 דקות

הטידזֶה מוּרטוֹבָה היא כנראה הדבוראית האחרונה באירופה שעדיין רודה דבש מכוורות טבעיות. הן חבויות בפסגות צוקים, בנקיקים שאליהם היא נאלצת לטפס בשבילים צרים. המצלמה מלווה אותה במשך שלוש שנים ובמסעותיה המפרכים אל הדבורים. השגרה הקשה הזו מופרת פתאום, כשלמקום מגיעה משפחה של נוודים.

מריאן ולאונרד: מילים של אהבה

בימוי: ניק ברומפילד
| 102 דקות

סיפור האהבה היפהפה והטרגי בין לאונרד כהן למוזה הנורבגית שלו, מריאן אילן. השניים נפגשו והתאהבו ב־1960. הסרט עוקב אחר דרכם מאז אותם ימים פשוטים ובוחן כיצד התפתחה אהבתם כאשר לאונרד היה למוזיקאי מצליח. התוצאה היא דיוקן יפה ואינטימי על אהבה שמעולם לא כבתה.