חמישי | 28.03.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית

קונצ’רטו לקולנוע: הדרן

מיטב הסרטים מהעונה החולפת

מונטוורדי במנטובה: גאונות תפילות הערבית

בימוי: אנדי קינג-דאבס
| 60 דקות

סיפורו של דוכס מתקופת הרנסנס ומלחין החצר שלו, ומערכת היחסים הסוערת ביניהם, שהולידה את אחד מאוספי המוסיקה היפים והמהפכניים ביותר שאי פעם פורסמו: תפילות הערבית של מונטוורדי. הסרט את מונטוורדי כאמן המגשר בין העולם הדתי והעולם החילוני, אשר ניסוייו הנועזים ישנו את המוסיקה לנצח.

זובין מהטה חובק עולם

בימוי: בטינה ארהרדט
| 90 דקות

בתום חמישים שנה בתזמורת הפילהרמונית הישראלית, יפרוש מניהולה המוסיקלי זובין מהטה. השאלה, איפה הייתה התזמורת היום לולא לקח אותה תחת חסותו, לא צריכה להישאל. לכבוד יום הולדתו ה-80 נוצר הפורטרט הקולנועי הזה, המספר את הסיפור על המוסיקאי. 

ז'ולייט גרקו המורדת

בימוי: איב ריו, פיליפ פושן
| 72 דקות

בסרט רווי הרפתקאות זה, ג'ולייט גרקו, כמעט בת 85 , הגברת הראשונה של השירה הצרפתית, הסמל של הסן-ג'רמן-דה-פרה והפנים של האקסיסטנציאליזם, מופיעה בכנות מרתקת וחושפת את עצמה כדמות מצחיקה, חצופה וחריפה, שנהנית מהמשחק "חשוף אותי" מבלי לקחת את עצמה ברצינות יתרה. 

פיט סיגר: כוחו של השיר

בימוי: ג'ים בראון
| 93 דקות

חייו של אחד הזמרים-היוצרים האמריקאים הגדולים ביותר של המאה שעברה. פיט סיגר שהיה הארכיטקט של תחיית המוסיקה העממית. מוסיקאים, ביניהם בוב דילן, ג'ואן באאז, בוני רייט וברוס ספרינגסטין מופיעים בדיוקן אינטימי זה, ודנים בהשפעתו הנמשכת של סיגר על מרקם המוסיקה האמריקאית.

מחווה לאלה פיצג'ראלד

בימוי: אנדרה חלימי
| 52 דקות

דרך להיטיה הגדולים של אלה פיצג'ראלד, מספר הסרט על מסעה של הילדה מהארלם שנעשתה לאחת הזמרות המפורסמות בעולם, ואשר הופיעה עם הגדולים ביותר: לואי ארמסטרונג, אוסקר פטרסון, צ'רלי פרקר, פרנק סינטרה, טום ג'ונס ורבים אחרים. 

מוסיקה מקודשת – ברהמס וברוקנר

בימוי: אנדי קינג-דאבס
| 60 דקות

מסע דרך ההיסטוריה של המוסיקה המקודשת המערבית, ומציע מבט על האופן בו מוסיקה דתית ממשיכה לשגשג, על אף שהחברה נעשית ליותר ויותר חילונית. השחקן ונער המקהלה לשעבר סיימון ראסל ביל מטייל לגרמניה ולאוסטריה כדי לחקור את עבודתם של שני ענקים מוסיקליים, ברהמס וברוקנר.