חמישי | 18.04.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
16:00
6pm
8pm
9pm
21:00
סגור
לתכנית החודשית

קיץ של קולנוע ישראלי — בצרפתית

קרן הקולנוע הישראלי והמכון הצרפתי בישראל מציגים את המהדורה השניה של "קיץ של קולנוע ישראלי בצרפתית" – חוויה לדוברי צרפתית ואטרקציה מיוחדת לתושבי ישראל, לתיירים, ולכל אוהבי הקולנוע הישראלי והשפה הצרפתית. במהלך הקיץ יוקרנו סרטים ישראליים המלווים בכתוביות בצרפתית ויאפשרו לדוברי צרפתית ועברית לקחת חלק בחוויה הישראלית ולראות מקרוב את מרקם החיים בארץ דרך עיניו של הקולנוע הישראלי המצליח.

בשפה הקולנועית הייחודית לכל אחד מהם, הסרטים מספרים סיפורים על עבודה, זוגיות, משפחה, ילדות דת וצבא, חושפים שורה של מצבים קומיים, דרמטיים ואפילו פואטיים המהווים מפתחות להבנת החברה הישראלית על עושרה ומורכבותה.

"קיץ של קולנוע ישראלי – בצרפתית!" הוא פסטיבל ביוזמתם של קרן הקולנוע הישראלי ושל המכון הצרפתי בישראל. האירוע הוא חלק מעונת ישראל צרפת 2018 והוא מאורגן בשיתוף עם סינמטק תל אביב, סינמטק ירושלים ועיריית תל אביב-יפו.

בית בגליל

בימוי: אסף סבן
| 80 דקות

הזוגיות של גילי ויערה נקלעת למשבר על רקע החלטתם לעזוב את תל־אביב ולעבור לצפון, כדי לבנות את ביתם ביישוב קהילתי קטן על ראש הר בגליל. לאורך תהליך הבנייה, גילי ויערה נאלצים להתמודד עם הפער הנפער בין הפנטזיה למציאות.

העדות

בימוי: עמיחי גרינברג
| 90 דקות

יואל הוא חוקר שמקדיש את חייו למאבק במכחישי שואה. יואל מנהל מאבק משפטי מתוקשר בנוגע לטבח של מאות יהודים שהתרחש בשדותיו של כפר נידח באוסטריה בשלהי מלחמת העולם השנייה. במהלך חקירת הפרשה הוא נחשף לעדות חסויה שמרסקת את זהותו ואת אורח חייו.

מכתוב

בימוי: עודד רז
| 100 דקות

“מכתוב”, סרטם החדש של יוצרי ״עספור״ ו”פצועים בראש” חנן סביון וגיא עמיר, מספר על צמד גובים קשוחים בארגון פשע ירושלמי, שאירוע מכונן בחייהם גורם להם לעשות תפנית ולהחליט להגשים לאנשים משאלות מפתקים שהם שמים בכותל. עד שהעלילה מעט מסתבכת. 

פיגומים

בימוי: מתן יאיר
| 92 דקות

אשר בן ה-17, הנער ה"מופרע" בתיכון, מוצא עצמו נקרע בין אביו, מילו, שנוהג בו ביד קשה ומצפה שיחליף אותו בעסק הפיגומים שלו, לבין המורה החדש שלו לספרות, רמי, שמאפשר לו לדמיין לעצמו לראשונה עתיד אחר מזה שמכתיב לו האב.