סגור
לתכנית החודשית

שבוע אמנות ומוח 2019

24-30.03.2019

במרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית פועלים יחדיו חוקרים מתחומים שונים, ביניהם תיאורטיקנים, אנשי מדעי המחשב, פסיכולוגים קוגניטיביים וחוקרי מדעי החיים והרפואה. במרכז מתקיים מחקר רב תחומי המוביל לתובנות חדשות על היחס שבין "חומר" ל"רוח", על שאלת הרצון החופשי והמודעות ועל שורה של שאלות הקשורות למהות האדם וייחודו בטבע. נדבך בחזונו של מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח הינו קיום דו־שיח בין החוקר לאדם מן השורה, זה המתעניין בהשלכות חקר המוח ומושפע מהן ישירות. אמצעות הרצאות על המוח הפתוחות לציבור, תערוכות מוח מתחלפות, אירועי תרבות, חומר הסברה כתוב וסיעור מוחות משותף, מנגיש המרכז את חקר המוח למתעניין באשר הוא. שבוע האמנות והמוח מחזק את הקשר בין הקהילה והאקדמיה ומעורר את המודעות הציבורית לחשיבות חקר המוח.

שבוע אמנות ומוח 2019

חוש הטעם: מיתוסים, טעימות ותגליות מדעיות

בהרצאה קצרה זו, חוברים בני הזוג השף אבנר ניב ופרופ' מאשה ניב, לספר על חוש הטעם. המשתתפים יוכלו להשתתף בטעימה ולגלות עובדות מפתיעות על עצמם ועל פקעיות הטעם שלהם, ולבסוף לקבל מתכון מעניין של טעמים מפתיעים למי שירצה להתנסות בבית.

טעימה מהחיים

בימוי: פרנצ’סקו פלאשי
| 92 דקות

ארתורו הוא שף בן 40 שנשלח לעבודות שירות. הצעירים שהוא מלמד בישול נמצאים על הקשת האוטיסטית וכאשר אחד מהם נבחר להשתתף בתחרות בישול בטוסקנה, ארתורו נאלץ ללוות אותו. מה שמתחיל כמסע בלתי אפשרי הופך לקשר אמיתי שמלמד את ארתורו מהו הטעם האמיתי לחיים.

שבוע אמנות ומוח 2019

החיפוש אחר תרופה למחלת האלצהיימר

ד”ר נעמי חביב, האוניברסיטה העברית, על שינויים תאיים ומולקולרים הקורים במוח בעקבות מחלת האלצהיימר, וכיווני מחקר חדשים המציעים אסטרטגיות ריפוי לעצירת התקדמות המחלה ולהתחדשות הרקמה הפגועה

אהבה בדרכים

בימוי: פאולו וירזי
| 112 דקות

הספנסרים לקחו את הקראוון הישן ויצאו לחצות את אמריקה, הם כבר לא צעירים וזהו כנראה מסע אחרון רגע לפני שהמחלה של אלה תתגבר והאלצהיימר ייקח את ג’ון לגמרי. על הדרך, במפגשים עם האמריקנה, אנחנו לומדים קצת יותר על יחסים של חמישים שנה, ועל הדרך היפה והאוהבת להפרד. 

שבוע אמנות ומוח 2019

רגעים של סנכרון: מוח, אהבה, מוסיקה ומה שביניהם

ד״ר שיר אציל, האוניברסיטה העברית, תרצה אודות סינכרון התנהגותי וביולוגי בין אנשים, כמנגנון מוחי חברתי העומד בבסיס קרבה ועונג בבני אדם

רפסודיה בוהמית (גרסת הסינג-אלונג)

בימוי: בריאן סינגר
| 134 דקות

הלהיט הגדול של 2018, הוא ביוגרפית הרוק של להקת קווין. יש כאן את כל החומרים של סרטים מהסוג הזה. עם הופעה כריזמטית של רמי מאלק, שמצליח למסור היטב את הרגישות והאנרגיה של פרדי מרקורי התוצאה היא כיף גדול. 

שבוע אמנות ומוח 2019

פוטנציאל אל מול לחשיפה: על התפתחות המוח בילדים

ד”ר ציפי הורוביץ־קראוס, הטכניון, על השפעת הסביבה והתורשה על התפתחות המוח בילדים: משמעות הפוטנציאל המוחי אל מול שיח ואהבה הורית

שלושה זרים זהים

בימוי: טים וורדל
| 96 דקות

שלושה זרים מגלים יום אחד שהם חלק משלישיה שהופרדה בלידתה. ככל שהעמיקו לחקור אודות הסיבות שהובילו להפרדתם, התברר כי מדובר בסיפור מטריד הרבה יותר. הלהיט התיעודי שלפנינו עוסק בשאלות הבסיסיות של זהות, תורשה וחינוך. 

שבוע אמנות ומוח 2019

מקבילית המוחות II

דורון פישלר מארח ארבע חוקרות מוח צעירות ומבטיחות בערב של הומור, מדע וקולנוע. כרטיס: 10 ₪ / בירה: 10 ₪ / פופקורן: 10 ₪
שבוע אמנות ומוח 2019

מי מפחד מבינה מלאכותית?

הידעתם שאפשר ללמד מחשבים להתנהג כמו בני אדם? בהרצאתו של יואב מה־טוב, האוניברסיטה העברית, נשמע כיצד עושים זאת’ ואיך זה משפיע על חיינו מדי יום ביומו.

ראלף שובר את האינטרנט

בימוי: ריץ’ מור, פיל ג’ונסון
| 111 דקות

ראלף וונלופי יוצאים למסע ברחבי האינטרנט כדי למצוא הגה חלופי עבור מכונית המרוץ של וונלופי. המסע מוביל אותם למפגשים משעשעים ומבהילים עם גיבורי הרשת. סרט ההמשך ל”ראלף ההורס” הוא גם סרט ילדים מהנה (וקצת מבהיל), וגם יצירת אנימציה עכשווית שמציעה מבט חכם על הממשק שבין הרשת לגיבוריה ומשתמשיה.