סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע אוסטרי

אוהדי התרבות האוסטרית והקולנוע האוסטרי היקרים!

אני שמח לברך אתכם לכבוד שבוע הקולנוע האוסטרי השלישי בישראל אשר מביא יצירות קולנועיות חדשות לישראל במטרה לקדם את סצנת הקולנוע האוסטרית הגדולה. השנה שוב יוקרנו שבעה סרטים אוסטריים, כולל חמש בכורות ישראליות בגרסתן המקורית – עם כתוביות באנגלית ובעברית. ההקרנות תתקיימנה הפעם בשבעה סינמטקים ברחבי הארץ, אנחנו שוב מגדילים את מספר ההקרנות שלנו במקומות נוספים בישראל.

מבחר הסרטים מגוון מאד. בסרטו הראשון, ''העולם הטוב מכל העולמות'', הבמאי האוסטרי אדריאן גויגינגר מתאר את הסיפור של אמו המכורה לסמים וילדותו שלו אשר הינה – חרף כל הנסיבות – העולם הטוב מכל העולמות. סרטה העלילתי הראשון של מוניה ארט ''שבע עשרה'' מספר על אהבתה הסודית של פאולה לחברתה הטובה שארלוט וזכה בפרס האוסטרי על שם מקס אופולס. בשנת 2018 אנחנו מציינים 100 שנה למותו של הצייר האוסטרי אגון שילה והוא רק בן 28. לציון יום מותו ה־100 יוקרן הסרט ''המוות והעלמה'' אשר מתאר את חייו ואת כישרונו הנועז. ''צ'יאו שרי'' מאת נינה קוסטוריצה מתאר את סיפורם של אנשים במרכז טלפונים ותקשורת בווינה, מעלה שאלות על מוצא ועל גבולות, על חיפוש אחר קירבה ועל הצורך בקשר עם אחרים.

בנוסף לנ''ל יוקרנו שלוש הפקות משותפות בין אוסטריה לבין ישראל. הסרט הראשון של עמיחי גרינברג ''העדות'', מציג את הדמות הראשית יואל, היסטוריון בלב ובנפש, המעורב בוויכוח בין לאומי סביב רצח יהודים באוסטריה במהלך מלחמת העולם השנייה. הסרט השני ''באומשלאגר'' הינו סרטו החדש של הרלד סיכריץ ועוסק בקצין או''ם אוסטרי אשר ללא כוונה נהפך למושא של הצדדים השונים במזרח התיכון. הסרט השלישי ''בחזרה לארץ האבות'' של קאט רורר וגיל לבנון עוסק בשאלה הקשה כיצד להתמודד עם העתיד מבלי לשכוח את העבר.

ברצוני להודות לסינמטקים, לבמאי הסרטים וכמובן לקהל הרב המתעניין בהקרנות שלנו ובתרבות האוסטרית ובסרטים האוסטריים בפרט, בלעדיהם שבוע הקולנוע הזה לא היה יוצא לפועל. בנוסף ברצוני להודות לצוות שעובד איתי על המאמץ ללא לאות בהכנת הפרויקט. אני מאד מקווה שתהינו מהסרטים.

יוהאנס שטרסר

מנהל פורום התרבות האוסטרי

אירוע פתיחה

הקרנה בנוכחות הבמאי אדריאן גויגינגר

העולם הכי טוב מכל העולמות

בימוי: אדריאן גויגינגר
| 100 דקות

ילדותו של אדריאן מתרחשת בסביבה יוצאת דופן – סצנת הסמים בזלצבורג, אוסטריה, כאשר מצבה של הלגה, אמו, נע בין רגעי אהבה וטיפול מסור לרגעים בהם היא שרויה תחת השפעת הסם. למרות סביבה מורכבת זו אדריאן חווה ילדות נורמלית ומאושרת

הקרנה בנוכחות היוצרות

בחזרה אל ארץ האבות

בימוי: קאט רוהרר, גיל לבנון
| 77 דקות

שני ישראלים, שבחרו לעבור ולחיות באוסטריה ובגרמניה תוך שהם נאלצים להגן על החלטתם מול סבם וסבתם, שברחו מאותן מדינות בגלל עליית הנאציזם. ״בחזרה אל ארץ האבות״ נוגע בדור השלישי של שני הצדדים, ניסיונו להסתכל קדימה ולבנות את עתידו מבלי להתעלם מן העבר.

אגון שילה: המוות והעלמה

בימוי: דיטר ברנר
| 110 דקות

דרמה היסטורית ביוגרפית אודות חייו הסוערים של אגון שילה, הנחשב לאחד האמנים הפרובוקטיביים ביותר בווינה של תחילת המאה ה־20. חייו ויצירתו של שילה מונעים מנשים יפות אשר נמשכות להילתו ולכישרונו הנועז. שתי נשים ישפיעו עליו באופן מיוחד – אחותו גרטי והדוגמנית וואלי נויציל, אהבת האמת של שילה

באומשלאגר

בימוי: הרלד זיכריץ
| 102 דקות

פתאום יש סיכוי אמתי לשלום במזרח התיכון?! מצב חדש זה לא מתאים לכולם ואף לא רצוי. בנקודה זו אנו פוגשים את וורנר באומשלאגר, קצין האו’’ם האוסטרי האהוב בעל המזג הטוב והמסורבל, אשר נהפך במהרה למושא של אינטרסים שונים. 

הקרנה בנוכחות הבמאית נינה קוסטוריצה

צ’יאו שרי

בימוי: נינה קוסטוריצה
| 80 דקות

סיפורם של אנשים באמצעות שיחות המתנהלות בתאי טלפון בווינה, המעלות שאלות אודות מוצא וגבולות, חיפוש אחר קרבה וכמיהה לקשר. נינה קוסטוריצה יוצרת מיקרוקוסמוס של יקומים בחלל קטן של תא טלפון ספוג בהחמצות ובקשיים אך גם טומן בחובו אפשרויות ותקוות. 

שבע עשרה

בימוי: מוניה ארט
| 104 דקות

פאולה מאוהבת בחשאי בחברתה שארלוט, אך כבר יש לה חבר. כדי להסיח את דעתה ממחשבות על שארלוט היא נקשרת לטים, חבר כיתתה. כאשר חופשת הקיץ בפתח, פאולה וחבריה מנסים למצוא את עצמם על סף גיל הבגרות, ועל פאולה להחליט אם היא הולכת בעקבות רגשותיה או מדחיקה אותם.