סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע אירי 2018

שגרירות אירלנד גאה להציג, שוב, מספר דוגמאות לסרטים הטובים של הקולנוע האירי העכשווי. חמישה סרטים שמוקרנים השנה חוקרים נושאים אוניברסליים כגון – לקויות פיזיות ונפשיות, קהילה מול בידוד, אמונה דתית, חוסר ביטחון, התבגרות, מוסיקה, ספורט, וכמובן – אהבה. ובל נשכח גם קצת קומדיה כמובן. בין אם מבוססים על אירועים אמיתיים (“העבריינים הצעירים”), מחלוקות עכשוויות (“מפלט”), התבגרות קשה (“לנשק את קנדיס”) או מאבק לנצח מצוקות (“המתופף והשוער”), הסרטים מספקים לצופים מזון רב למחשבה, בעוד העלילות מתרחשות בארבע קצוות שונים של אירלנד (קורק, גאלוויי, לאות’, דבלין). וכדי שלא תחשבו שסרטים איריים מתרחשים באירלנד בלבד, אנו ממליצים לצפות ב”הטובה” שמתרחש בנוף לא-אירי במובהק. מקווים שתיהנו מהסרטים. נשמח לתגובותיהם בטוויטר של השגרירות: Twitter @EmbassyTLV

צפייה נעימה

ג’יימס אושיי, נספח תרבות, שגרירות אירלנד

המתופף והשוער

בימוי: ניק קלי
| 94 דקות

גבריאל הוא מתופף כאוטי שמסתיר מחבריו ללהקת הרוק את ההפרעה הדו־קוטבית. כחלק מהתרפיה הוא נשלח לשחק כדורגל עם אנשים נוספים עם מוגבלויות. שם הוא נתקל בכריסטופר, שוער עם תסמונת אספרגר. הידידות שמתפתחת בין שני גברים צעירים ומעט מוגבלים אלו מולידה רגעים של מבוכה וגם אושר. 

העבריינים הצעירים

בימוי: פיטר פוט
| 83 דקות

שני נערים שאינם ממש שומרי חוק עוזבים את עירם קורק ויוצאים על מסע של 160 ק”מ על אופניים גנובים כדי לאתר חבית עם קוקאין בשווי 7 מיליון אירו וכך להגשים את חלומותיהם. שוטר אובססיבי יוצא בעקבותיהם. “העבריינים הצעירים” הוא סרט זריז, מצחיק ולא תמיד מנומס.

הטובה

בימוי: רבקה דאלי
| 101 דקות

צעיר פצוע מגיע לכפר מזרח אירופאי מבודד והקהילה מקבלת אותו בזרועות פתוחות. אחרי שהוא נרפא הוא חודר לאט לאט אל חיי האיכרים, אך המסתורין סביבו רק גובר כאשר מסתבר שיש לו כוחות מאגיים. משל מיסטי עכשווי על קהילה ואמונה.

לנשק את קנדיס

בימוי: איפה מק’ארדל
| 103 דקות

קנדיס בת ה־17 שואפת להימלט משעמום עיירת החוף בה היא מתגוררת, ומוצאת מפלט בדמיונה הפרוע. אביה השוטר מחפש אחרי נער שנעלם ואילו קנדיס מוצאת את עצמה מסתבכת עם כנופיה מקומית מסוכנת. סרט הביכורים שאיפה מק’ארדל הוא דרמה סוריאליסטית עם השראה לא קטנה מדיוויד לינץ’. 

מפלט

בימוי: לן קולין
| 87 דקות

לארי וסופי מאוהבים. מה יכול להיות טבעי יותר עבורם מאשר לבלות קצת זמן ביחד? אלא שלארי וסופי אינם “כל זוג” – לארי הוא “דאון” וסופי סובלת מאפילפסיה קשה. לן קולין יצר קומדיה שובת לב וחתרנית, על שני אנשים צעירים המנסים להיות ביחד בעולם העושה הכל כדי להפרידם.