שישי | 29.03.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
5pm
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע סיני

טעימה מהיבול האדיר של הקולנוע הסיני בן זמננו

ברוכים הבאים לשבוע הקולנוע הסיני בישראל 2017

השנה מציינות ישראל וסין 25 שנים לכינון היחסים ביניהם ואין ראוי מכך שבשנה זו יחזור שבוע הקולנוע  הסיני לסינמטקים ויאפשר לקהל הישראלי לצפות במיטב התוצרת הקולנועית הסינית של ימינו וליהנות מפועלם של הבימאים והשחקנים הבולטים בסין כיום.

שוק הקולנוע הסיני שממשיך לגדול באופן דרמטי מדי שנה אמור בקרוב לעבור את השוק האמריקאי מבחינת כמות מסכים ומבחינת כמות ההכנסות מכרטיסים ולהפוך לשוק הקולנוע הגדול בעולם. תעשיית הקולנוע הסינית נפתחת למערב ועוברת תהליכי גלובליזציה מואצים: אולפני הקולנוע  הגדולים בעולם המחפשים שווקים חדשים פותחות סניפים בסין וחברות סיניות משקיעות בשוק הקולנוע העולמי ואף רוכשות חברות קולנוע מערביות.

הסרטים הסינים זוכים ליותר ויתר הערכה וחשיפה במערב. עם הכמות מגיעה אף איכות קולנועית בלתי מתפשרת המבססת את מעמדה של התעשייה הסינית כאחת החזקות בעולם הקולנוע כיום. בפסטיבל קאן שנערך לאחרונה שימשה השחקנית והמפיקה הסינית הידועה פן בינג בינג כשופטת בתחרות הראשית

בשבוע הקולנוע יוקרנו שישה סרטים ממיטב התוצרת הסינית של השנים האחרונות: טווס הלילה ארט האוס סיני נוגה, חזרתו של מלך הקופים אנימציה סינית חדשנית, שלושה אקשן הונקונגי במיטבו, אפטר שוק סרט אסונות שהופך לדרמה  מורכבת, נולד בסין סרט תעודה מרהיב עין וד”ר רוזנפלד סיפורו הלא יאמן של רופא יהודי בצבאו של מאו.

זהו מקבץ מגוון שמאפשר טעימה לקהל הישראלי מהיבול האדיר של הקולנוע הסיני בן זמננו.

אני מאחל לכם צפייה נעימה

רון פוגל, יועץ אמנותי

The film week is organized by the embassy of People's Republic of China in Tel Aviv

ד”ר רוזנפלד

בימוי: שו זונגז’נג
| 90 דקות

סיפורו המדהים של יעקב רוזנפלד שנמלט מאירופה, היגר לסין ושירת בצבא הסיני בזמן מלחמת העולם השנייה ולאחר מכן הפך לשר הבריאות של מאו. בסין נודע בשם "גנרל לאו". הממשלה הסינית הוקירה ומוקירה את זכרו וקראה על שמו בית חולים. 

טווס הלילה

בימוי: דאי סיג'י
| 121 דקות

אלזה היא אמנית המחלקת את זמנה בין סין לצרפת. בשנגדו היא פוגשת חלילן מחונן המגדל תולעי משי ומתאהבת בו ובפריז היא מפלרטטת עם אמן קעקועים שהוא במקרה אחיו של החלילן. איך תצא אלזה מכל התסבוכת הרומנטית הזו? “טווס הלילה” הוא דרמה נוגה ופיוטית, המלהטטת בזמן ובמרחב.

חזרתו של מלך הקופים

בימוי: טיאו שיאופנג
| 120 דקות

הגיבור המיתולוגי סון ווקונג, מלך הקופים, משתחרר לאחר שהיה כלוא במערה במשך חמש מאות שנים ויוצא למסע להשבת כוחותיו ביחד עם שני ילדים קטנים וחזיר. קומדיית מסע פולקלוריסטית סוחפת ומתוחכמת המתובלת בקטעי קונג פו עוצרי נשימה.

נולד בסין

בימוי: לו צ’ואן
| 76 דקות

נופי הפרא וחיי הבר של סין נחשפים לצופה כפי שלא נראו מעולם. דובת פנדה, נמר שלג ,קוף קטן ועדר של אנטילופות הם הכוכבים של הסרט. התוצאה נהנית מאיכות הפקה מושלמת, עם צילומים מרהיבים, ועם היכולת לארוג את דימויי הטבע לתוך סיפור המושך את הלב.

אפטרשוק

בימוי: פנג שיאוגנג
| 128 דקות

תיאור רעידת האדמה הגדולה שפקדה ב־1976 את העיר טאנגשאן בצפון סין ותוצאותיה. סרטו המונומנטלי של אחד מבכירי בימאי סין כיום (המכונה “השפילברג הסיני”) פנג שיאוגנג. סרט שמתחיל כסרט אסונות והופך לדרמה בסגנון “בחירתה של סופי”. 

שלושה

בימוי: ג’וני טו
| 98 דקות

פושע נורה בראשו ונלקח לניתוח בבית חולים. שם מתנהל קרב מוחות בינו לבין קצין משטרה קשוח ורופאה מוטרדת. עוד סרט משובח בבימויו של אשף הפעולה והאסתטיקה מהונג קונג ג’וני טו.