סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע פרנקופוני 2019

תכנית ייחודית, החושפת בפני הקהל את המגוון התרבותי העשיר של הקולנוע הפרנקופוני. במסגרת התכנית, המתקיימת זו השנה החמישית, יוקרנו סרטים ממדינות ברחבי העולם, שהשפעת התרבות הצרפתית ניכרת בתרבותן והן חולקות את אותם ערכים הומניסטיים של שוויון וסולידריות. במהלך השבוע יוקרנו סרטים מהמדינות הבאות: קנדה, יוון, בלגיה, חוף השנהב, אירלנד, צרפת, קפריסין, בולגריה ורומניה, שהמשותף להן הוא זיקתן העמוקה לתרבות הצרפתית, אם בשימוש בצרפתית כשפת אם וכשפה מדוברת, ואם בהשפעת התרבות הצרפתית על התרבות המקומית בהיבטים שונים.

הסרטים שיוקרנו במהלך השבוע הם: “מחיר התשוקה”, דרמה המבוססת על חייה של הארכיטקטית המפורסמת איילין גריי; “מסטיק” העוסק בילדות בצל המלחמה הקרה, התבגרות וחיפוש עצמי; “המאבקים שלנו” הוא דיוקן מפוכח על אבהות ומשפחה במשבר; “הפתק האחרון”, יצירה עוצמתית העוסקת באחד הפרקים החשובים והאפלים ביותר בהיסטוריה היוונית המודרנית – הוצאתם להורג של 200 לוחמים אשר התנגדו לכיבוש ארצם על־ידי המשטר הנאצי; “נער על הגשר”, העוקב אחר נער כפרי המוצא עצמו במרכזה של פרשיית רצח; “ראן” המעניק הצצה ייחודית ומסר נוקב על החיים בחוף השנהב; “מלון ירח קאבול”, מותחן אודות עיתונאי ציני שחייו מתערערים לאחר שאישה שהכיר, מתה בנסיבות מסתוריות; “הבן של ז’אן” המגולל את סיפורו המרגש של מתייה שמגלה מיהו אביו לאחר שזה נפטר ונוסע לגלות את שורשיו; “הגחליליות עזבו”, דרמת התבגרות העוקבת אחר ליאו המתוסכלת והידידות הלא צפויה שנרקמת בינה לבין מוסיקאי בן 30

מלון ירח קאבול

בימוי: אנקה דמיאן
| 90 דקות

איון הוא עיתונאי ציני, שבשבילו כל מרואיין יכול להיות גיבור וכל סיפור אגדה. הדיווחים שלו כוללים תמיד שילוב של אמת ובדיה. בזמן שהוא נמצא במשימה בקאבול הוא מבלה לילה אחד עם יואנה ולמחרת חוזר לבוקרשט. כשהוא לומד מה קרה לה, חייו משתנים. 

המאבקים שלנו

בימוי: גיום סנז
| 98 דקות

אחרי שאשתו עוזבת במפתיע את הבית, משתדל אוליביה להקפיד על שגרה נורמלית ככל האפשר עבור שני ילדיו ולשמור על תפקידו במפעל. ובכל זאת הפרידה הפתאומית אינה מאפשרת התעלמות ודורשת התמודדות של ממש. דרמה משפחתית אפקטיבית, שמצליחה להתמודד עם הדחיסות הרגשית באמצעות רוך והכלה. 

הפתק האחרון

בימוי: פנטליס וולגריס
| 117 דקות

נפוליאון הוא אחד מהאסירים במחנה הריכוז הנאצי האידרי, בזכות שליטתו בגרמנית הוא מתווך בין שלטונות המחנה לשבויים, לוחמי מחתרת וקומוניסטים. כאשר המחתרת היוונית מחסלת גנרל נאצי וארבעה חיילים נוספים, מחליטים הגרמנים לנקום ולהוציא להורג 200 אסירים. נפוליאון עומד בפני ברירה אכזרית. 

ראן

בימוי: פיליפ לקוט
| 100 דקות

ראן בורח. הוא כרגע התנקש בראש הממשלה של מדינתו, ולכן היה עליו לעטות חזות ובגדים של משוגע המסתובב בעיר מזה חודשים. חייו חוזרים אליו בהבזקים. ראן לא בחר בכל החיים הללו, אלא נקלע לתוכם, כשרץ מחיים לחיים. בגלל זה הוא נקרא ראן. 

נער על הגשר

בימוי: פטרוס שאראלמבוס
| 85 דקות

סוף שנות השמונים. קיץ באחד הכפרים בהרי קפריסין. סוקרטס בן ה־12 מגלה שחברו הקרוב מרקוס סובל מאביו האלים. הוא מחליט להשתמש בכשרונו ליצור זיקוקים כדי לנקום, אבל מעשיו מובילים אותו לליבו של סוד משפחתי ולחקירת משטרה. 

מסטיק

בימוי: סטניסלב טודורוב־רוגי
| 100 דקות

בסוף שנות השמונים קלין וביליאנה גדלו על ברכי החינוך הסוציאליסטי ובדקו את גבולות השיטה כחלק מחבורת ילדים פרועה. 25 שנה מאוחר יותר הם נפגשים שוב. חמישה ימים משותפים מחזירים זכרונות מן העבר ומעוררים בהם חלומות ותשוקות לעתיד.

הגחליליות עזבו

בימוי: סבסטיאן פילוט
| 96 דקות

לאו בת ה־17 די אבודה. היא עומדת לסיים את התיכון ואין לה מושג מה תעשה בהמשך. סוג מסוים של משען היא מוצאת בסטיב, גיטריסט שמבוגר ממנה בכך וכך שנים, אבל גם זה לא בהכרח מספיק. דיוקן מדויק של התבגרות נשית בעידן של חוסר ודאות. 

הבן של ז’אן

בימוי: פיליפ ליורה
| 98 דקות

בגיל 33 מתייה לא יודע מי הוא אביו. בוקר אחד הוא מקבל טלפון בו הוא מתבשר שאביו היה קנדי שהלך לעולמו. הוא גם מגלה שיש לו עוד שני אחים. הוא מחליט לנסוע למונטריאול ללוויה, אך שם הוא מגלה שאיש לא יודע עליו וכנראה גם אף אחד לא מעוניין לדעת. 

מחיר התשוקה

בימוי: מארי מקגוקיאן
| 108 דקות

איילין גריי היתה אמנית ומעצבת ובאמצע שנות ה־20 של המאה הקודמת תכננה וילה מודרניסטית פורצת דרך עבור המאהב שלה, יאן בדוביצ’י. אלא שבעבור לה קורבוזייה, וילה E-1027 היתה כנראה מכה יותר מדי גדולה לאגו והוא ניסה בדרכים שונות לנכס לעצמו את הקרדיט.