שלישי | 19.03.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
7pm
19:00
8pm
20:30
9pm
סגור
לתכנית החודשית

תערוכות על המסך 2021

סינמטק ירושלים מביא אל המסכים ברחבי הארץ סדרת סרטים שנוצרו במסגרת הפרויקט הגלובאלי "תערוכות על המסך", בשיתוף פעולה עם מיטב המוזיאונים והגלריות מהעולם.

באמצעות שוטטות קולנועית במסדרונות המוזיאונים ותובנות של מיטב ההיסטוריונים, אוצרים ומבקרי אמנות,  הסרטים סוחפים את הצופה למסע מרתק אל דמותם של גדולי האמנים בהיסטוריה ויצירתם.

בראש המיזם עומדים הבמאי והמפיק עטור הפרסים פיל גרבסקי והבמאי דיויד ביקרסטאף. השניים הם חלוצים ביצירת סרטי אמנות ובשיתוף פעולה עם המוזיאונים החשובים בעולם כמו הנשיונל גלרי בלונדון, המומה בניו יורק, הגלריה הלאומית לאמנות בוושינגטון ועוד.

סינמטק ירושלים מזמין את הקהל הישראלי להצטרף למיליוני הצופים בעשרות מדינות ברחבי העולם לסיור אמנותי בלתי נשכח על המסך הגדול.

פרידה קאלו

בימוי: אלי ריי
| 90 דקות

סרט שובה לב זה ייקח את הצופה למסע דרך חייה של אחת מהנשים האייקוניות בהיסטוריה: פרידה קאלו. היא היתה אמנית דיוקנאות עצמיים פורה, שהשתמשה בבד הציור כבבואה לכל שלבי חייה הסוערים, שלעיתים אף היו טרגיים. סרט אישי ואינטימי זה מציג אוצר של צבע וחגיגה של חיים על המסך ומציע גישה חסרת תקדים ליצירותיה.

לוסיאן פרויד: דיוקן עצמי

בימוי: דיוויד ביקרסטאף
| 80 דקות

האקדמיה המלכותית לאמנות, בשיתוף המוזיאון לאמנות בבוסטון, ערכה תערוכה מקיפה של הדיוקנאות העצמיים של לוסיאן פרויד. התערוכה הציגה עשרות ציורים, הדפסים ורישומים שבהם המאסטר של האמנות המודרנית הבריטית הפנה את מבטו המסקרן אל עבר עצמו. יצירות אלו מאפשרות הצצה אל תוך מוחו והתפתחותו של האמן.

האימפרסיוניסטים – והאיש שיצר אותם

בימוי: פיל גרבסקי
| 90 דקות

מונה, סזאן, דגה, רנואר הם כמה מהאמנים הפופולריים ביותר בעולם. יצירותיהם ואלו של בני דורם מכניסות עשרות מיליוני דולרים ברחבי העולם. אבל מי הם היו באמת? למה ואיך בדיוק הם ציירו? מה מסתתר מאחורי האהדה המתמשכת כלפיהם? ומי האיש שיצר את האימפרסיוניזם? 

ורמיר מהנשיונל גלרי לונדון

בימוי: פיל גרבסקי, בן הרדינג
| 85 דקות

הנשיונל גלרי לונדון מציע מבט חדש על אחד מהאמנים הגדולים ביותר בהיסטוריה – יוהנס ורמיר, מי שצייר את "נערה עם עגיל פנינה" המפורסם. התערוכה, "ורמיר ומוסיקה: האמנות של אהבה ופנאי", מתמקדת ביחסיו של ורמיר עם מוסיקה. עבור כל אלו שנשבו בקסם של "נערה עם עגיל פנינה", החוויה הקולנועית הזו תעצים את הנאתכם והערכתכם לורמיר. 

מונק 150

בימוי: בן הרדינג
| 90 דקות

רבים מכירים את מונק בזכות יצירתו המפורסמת ביותר, "הצעקה", אבל מכלול עבודותיו מציבות אותו כאחד האמנים הטובים ביותר בהיסטוריה. "מונק 150" הוכתרה כתערוכה של פעם בחיים. הסרט סוקר את אחורי הקלעים של הקמת התערוכה ומגיש ביוגרפיה מעמיקה של האיש. תובנות מאורחים מיוחדים וממומחים מהשורה הראשונה יעמיקו את חווית הצפייה בתערוכה מפעימה זו. 

גויה: חזיונות של בשר ודם

בימוי: דיוויד ביקרסטאף
| 95 דקות

החזון והגאונות הטכנית הפכו את פרנסיסקו גויה לאחד האמנים האהובים והנערצים בהיסטוריה וכעת ניתן לצפות מקרוב בגאונות זו דרך סיור בתערוכה  "גויה: חזיונות של בשר ודם". באמצעות צילומי לוקיישן נרחבים, מכתביו החושפניים ותצוגה ייחודית של יצירות מופת מהאוספים החשובים בעולם, נבנה דיוקן מרתק של הצייר והעולם הצבעוני אותו תיאר. 

בסינמטק

רנואר: הערצה וסלידה

בימוי: פיל גרבסקי
| 85 דקות

פייר־אוגוסט רנואר מפורסם ומוערך בזכות ציוריו האימפרסיוניסטיים של פריס, הנחשבים ליצירות האמנות האהובות בעולם. אלא שרנואר עצמו התעייף מהסגנון הזה ושינה כיוון. הסרט שלפנינו – שמבוסס על האוסף של קרן בארנס בפילדלפיה המונה 181 ציורים של רנואר – בוחן את הסגנון החדש של רנואר, התגובות הסוערות שעורר מאז ועד היום. 

קנלטו והאמנות של ונציה

בימוי: דיוויד ביקרסטאף
| 87 דקות

אין אמן שהצליח לתפוס בצורה כמו מדוייקת את המהות והקסם של ונציה כמו קנלטו . זהו מסע מהפנט דרך האמנות וחייו של הצייר המפורסם של ונציה. המכלול המדהים של 200 יצירות מהוות הצצה ייחודית אל האמן ובני דורו. הסרט אינו רק דרך מופלאה לצפות בתערוכה, אלא הזדמנות להתקרב לקנלטו ולעיר שהייתה לו למוזה.