ג'ינו, נווד יפה תואר, יורד מהטרמפ שלו ליד פונדק כפרי. כמעט ממבט ראשון מתאהבים הוא וג'ובאנה, רעייתו היפיפיה של בעל הפונדק. ג'ובאנה משכנעת את בעלה להעסיק את ג'ינו ולהט התאווה דוחף את השניים לביים תאונה ולרצוח את הבעל. הרצח מערער כליל את האהבה... סירטו הראשון של לוקינו ויסקונטי הוא עיבוד קולנועי שני מתוך ארבעה ל"דוור מצלצל פעמיים" מאת ג'יימס מ. קיין - הארוטי ביותר ולדעת רבים גם הטוב ביותר. המלודרמה הקיצונית של קיין מקבלת מימד שונה לגמרי כאשר היא פועלת בתוך קונטקסט בעל איבחונים סוציאליים, מוסווה בהשפעות מסרטיהם של ז'אן רנואר ומרסל קארנה ומהרומנים הנאטורליסטיים של ג'ובאני ורגה. כל דבר כאן - בין אם שחקנים, בין אובייקטים דוממים - הופך בסיוע המצלמה הפעלתנית לסמל הליריקה האישית של ויסקונטי. "אוססיונה" נחשב למבשר הניאוריאליזם, ובאותה נשימה אפשר למצוא רמזים לפרקים הסנסואליים בפילמוגרפיה של ויסקונטי.