אנדראס פום חוזר ממלחמת העולם (הראשונה) בלי רגל. האימפריה מסדרת לו רישיון לתיבת נגינה אבל עימות אלים עם גבר לבוש היטב מגלגל אותו במורד המדרג החברתי, עד לתפקיד מנקה השירותים בבית קפה. בדרכו להפוך לאחד הבמאים הגדולים של הקולנוע העכשווי, ביים מיכאל האנקה כמה דרמות טלויזיה. זו שלפנינו, על בסיס הרומן "המרד" מאת הסופר היהודי יוזף רות, זכתה לרסטורציה לפני שנה. גם כאן הסגנון הקולנועי של האנקה מרוסן ומוקפד, אבל המסגרת הדרמטית מאפשר לרגש להתקיים – בעיקר במתח שבין הקריינות לפרצופו השתקני, הסתגלני של גיבורו. אצל האנקה אין גאולה, גם לא דרך הביבים, אבל המבט המפוכח שהוא מציע על "היום שאחרי המלחמה" – ראוי גם עכשיו לתשומת לב.