חמישי | 09.05.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית

מסע חובק עולם: איראן, מבט מבפנים

מסע קולנועי בעקבות שווקים, ארמונות, מהפכה, משפחה וסטריאוטיפים

12 מפגשים, אחת לשבועיים, ימי ראשון, 10:00–13:00

מחיר: 685 ₪ > להרשמה>>>

הטבה מיוחדת בהרשמה מוקדמת עד ל-08.07.2023: 595 ₪ 

רוצים שנציג ייצור אתכם קשר טלפוני? השאירו פרטיכם כאן>>>

טל"ח

משפחה, חברה ומדינה באיראן האסלאמית

מרצה: ד"ר אסף רגב

המשפחה הפרסית שלי

בימוי: קיירון
| 102 דקות

זוג בורח מאיראן לצרפת בעקבות התהפוכות הפוליטיות של שנות ה-70. כאן מצליחים השניים להפוך את חווית ההגירה למנוף דרכו הם מסייעים לחברה להתמודד עם קהילות מהגרות. הקומיקאי הצרפתי קיירון מגיש מחוות אהבה להוריו ואת סיפור חייהם הופך לקומדיה משפחתית מוצלחת ביותר.

האשה האיראנית, לא מה שחשבתם

מרצה: ד"ר תמר עילם־גינדין

אני טארנה, בת 15

בימוי: רסול סאדראמלי
| 110 דקות

טראנה היא ילדה טובה שלא נותנת לנסיבות חייה להרוס לה את החיים. אך לאחר שבעלה נוטש אותה היא מגלה שהיא בהריון ובניגוד לעצת חבריה היא מחליטה ללדת ויהי מה. יצירה על מקומה של האישה בחברה ועל מסורת מול קדמה ועל מה פירוש להיות משפחה.

האדם והטבע בקולנוע האיראני

מרצה: רון פוגל

שירת הדרורים

בימוי: מאג’יד מאג’ידי
| 96 דקות

בפאתיה המדבריים של טהרן, הרחק מלבו של הכרך, מתפרנס כרים בחוות יענים. כאשר בורחת אחת מבנות היענה מפוטר כרים מעבודתו, ועתה הוא מוצא לו עבודה בטהרן. כאן נפקחות עיניו באשר לאפשרויות שמציעה העיר הגדולה, ולפער העצום, שאולי אינו ניתן לגישור, שבין השוליים למרכז. 

מהפכה של נשים – מול המצלמה ומאחוריה

מרצה: שילה מוסאי

10

בימוי: עבאס קיארוסטמי
| 92 דקות

ב-"10" התקין קיארוסטמי שתי מצלמות זעירות בקדמת מכונית, הושיב אישה על כסא הנהג ותיעד 10 מפגשים עם נוסעים מזדמנים ועם הבן שלה. דרך דיאלוגים אלו אנחנו לומדים משהו על מצבה של האישה באיראן. התוצאה, שכרגיל נעה בין עלילתי לתיעודי, יוצאת מהמציאות הקונקרטי ומציעה באמצעותה יצירה אנושית אוניברסלית. 

טהרן, מבט מבפנים

סיור וירטואלי נדיר וחווייתי בעיר הבירה התוססת של איראן – ארמונות, הבזאר הגדול, מוזיאון השטיחים ואתרים מרתקים נוספים. מרצה: דייוויד ניסן. כרטיסים: 75 ₪ / מנויים: 65 ₪

פרידה

בימוי: אסגר פרהאדי
| 123 דקות

החלטת זוג להיפרד לאחר שלא הצליחו להגיע להסכמה באם לעזוב את איראן מוביל למערבולת של מעשים ושקרים המאלצים את כולם להתמודד עם מקומם בחיים. הבסיס העלילתי הזה משמש את אסגר פרהאדי כדי להציג מלודרמה מדוייקת, חכמה, עמוקה ומהפנטת שזכתה בצדק בפרס האוסקר לסרט זר.

אהבה ודיכוי בקולנוע הפיוטי של היוצר האיראני מוחסן מחמלבאף

מרצה: אלברט גבאי

גאבה

בימוי: מוחסן מחמאלבף
| 75 דקות

אשה מכבסת גאבה, שטיח צבעוני, ומגלה כי מתוכו צצה דמות של בחורה יפיפיה, גאבה שמה. על אותה גאבה אומללה נאסר להתראות עם אהובה עד שישוב דודה. כאשר הוא סוף סוף מגיע, עליה להמתין עד שימצא לעצמו כלה... כמו שטיח פרסי משובח טווה מחמלבאף אגדה אלגנטית ולא בלתי רלוונטית. 

צעירים מהפכנים ברפובליקה האסלאמית

מרצה: ד"ר רז צימט

אף אחד לא שמע על חתולים פרסיים

בימוי: באהאמן גובאדי
| 101 דקות

זוג אמני רוק מטהרן, מתכוונים לצאת לסדרת הופעות בלונדון. לשם כך עליהם להשיג דרכון והיתר יציאה מאירן. טרם עזיבתם הם מתכננים לקיים קונצרט, ולמרות האיסור על המוסיקה המערבית שהם מנגנים, בצוותא עם איש שוק שחור שמסייע להם, אנו נחשפים לסצינה העשירה של המוסיקה האלטרנטיבית של טהרן. 

איראן, בין סטריאוטיפים למציאות

מרצה: ד"ר גוסטב מייסלס

רגע של תמימות

בימוי: מוחסן מחמאלבף
| 75 דקות

גבר ששירת במשטרת השאח פונה לבמאי מוחסן מחמאלבף ומזכיר כי הבטיח לו תפקיד בסרט. הם נפגשו כאשר מחמאלבף, אז מהפכן בן 17, דקר את השוטר. הרעיון שמציע הבמאי פשוט להפליא: כ"א מהם ישחזר את האירוע מנקודת הראות שלו. סרט אינטליגנטי שנון ואירוני, המנסה לבחון כיצד משפיעה המציאות על התפיסה הקולנועית ולהפך.

הומניזם, אהבה ושנאת האחר בעולמו הקסום של מג'יד מג'ידי

מרצה: רחל אסתרקין

באראן

בימוי: מאג'יד מאג'ידי
| 94 דקות

עובד זר שנפצע באתר בנייה בצפון טהרן שולח למחרת את בנו בן ה-14 להחליפו. אך זה מתגלה כחסר כשרון ונשלח למטבח. לטיף, עובד המטבח הקבוע, שמועסק עתה כסבל קשה עורף, מוציא את תסכולו על הנער המסכן. אך כאשר מתברר כי מדובר בנערה מתחלפת האיבה באהבה.

להיות ילד ברפובליקה האסלאמית של איראן – מבט קולנועי

מרצה: אדווה מגל

צבע גן העדן

בימוי: מאג’יד מאג’ידי
| 88 דקות

מוחמד, עיוור מלידה בן 9, חי בבית מחסה לעיוורים. כאשר יוצאים כל חבריו לחופשת הקיץ, מבושש אביו לבוא וכשהוא כבר מגיע, נראה כי אין הוא שש במיוחד להוליך את בנו הביתה. כשמוחמד מגיע סוף סוף לכפר הולדתו, אנו זוכים לחוות את יחסיו ההרמוניים עם שתי אחיותיו וסבתו.

לשחק את ארתור מילר בטהרן: מוסר ומצפון בסרטו של אסגר פרהדי

מרצה: ד"ר שמוליק דובדבני

הסוכן

בימוי: אסגאר פרהאדי
| 125 דקות

תקרית אלימה ומסתורית שפוקדת זוג בדירה חדשה, הופכת את חייהם ומאיימת על הזוגיות. כמו בשני סרטיו הקודמים גם “הסוכן” בודק את השפעתם של אירועים מקריים על חייהם של בני אדם ונוגע במקומות הרגישים ביותר של בושה ואשמה.

קורס

אמנות איראנית עכשווית

לשבור מוסכמות, לפרק סטריאוטיפים, לדבוק בחופש. מרצה: ד"ר סמדר שפי

פרספוליס

בימוי: מריאנה סאטראפי, וינסנט פארונו
| 94 דקות

טהרן, 1978, ערב המהפכה החומייניסטית. מריאנה היא בת יחידה החיה ברווחה עם הוריה המשכילים ולומדת בבי"ס צרפתי. כשחולפת סערת המהפכה, מתברר כי הרבה לא השתנה. כך מגוללת בגוף ראשון מריאנה סאטראפי את תולדות חייה, באחד מסרטי האנימציה המרגשים והאינטליגנטיים של המאה ה-21.